  • 1. Data: 2003-08-06 14:15:59
    Temat: Komunikacja miejska a znizka dla studentow
    Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl>

    Hej

    Tak sie wlasnie zastanawiam:

    1) wyciag z regulaminu MPK Poznan (http://www.mpk.poznan.pl/ulgi.html):
    znizka 50% przysluguje: "Studenci szkół wyższych i wyższych oficerskich
    szkół wojskowych" za okazaniem "legitymacja studencka"

    2) student studiow doktoranckich posiada: "legitymacja uczestnika studiow
    doktoranckich"

    Czy wedlug Was - przysluguje mu prawo do znizki 50%, czy tez nie?

    Pozdro

    Maseł

    P.S. FUT na pl.soc.prawo

    --
    www: http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz WAP: http://wapgate.pl/masel
    ICQ uin: 21361289 gadu-gadu: 3962

  • 2. Data: 2003-08-06 14:23:34
    Temat: Re: Komunikacja miejska a znizka dla studentow
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > doktoranckich"
    >
    > Czy wedlug Was - przysluguje mu prawo do znizki 50%, czy tez nie?

    A na jakiej podstawie mozemy to wydedukowac? Moze tak najpierw bys sie
    okreslil do jakiej grupy pasazerow nalezysz?

    pdr
    Olo

  • 3. Data: 2003-08-06 14:29:09
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>

    > A na jakiej podstawie mozemy to wydedukowac? Moze tak najpierw bys sie
    > okreslil do jakiej grupy pasazerow nalezysz?

    Przecież napisał - student studiów doktoranckich. A jesli chodzi o pytanie,
    to jesli nie jest tam napisane "legitymacja studencka" to pewnie nie:-)

    HaNkA

  • 4. Data: 2003-08-06 15:00:10
    Od: "Laszlo Uolleh" <s...@w...terramail.pl>

    Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    oznan.pl...
> [...]
    > doktoranckich"
    >
    > Czy wedlug Was - przysluguje mu prawo do znizki 50%, czy tez nie?

    yesss doktorku :-)))

    --
    Hellou

    Oficcial Member Of WSZYSTKO CO FAJNE :-)

    pizza jest fajna ?

  • 5. Data: 2003-08-06 15:31:11
    Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl> napisał
    w wiadomości news:bgr3f0$p67$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    > studiow
    > Przecież napisał - student studiów doktoranckich. A jesli chodzi o pytanie,

    Znajac Ola to pewnie pytal o to ile razy dalem sie juz zlapac. Odpowied
    brzmi: ani razu. Ale ja to jakis taki dziwny jestem i zawsze mam przy sobie
    wazny/skasowany bilet na przejazd (przewaznie dluuugookresowa sieciowke, bo
    te po pierwsze w Poznaniu sa naprawde tanie a podrugie bardzo wygodne w
    uzytkowaniu).

    > to jesli nie jest tam napisane "legitymacja studencka" to pewnie nie:-)

    Co do legitymacji - to juz napisalem. Jest to: "legitymacja uczestnika
    studiow
    doktoranckich" - taki jest w niej tytul (w zasadzie wyglada jak normalna
    legitymacja studenta dziennego, tylko ten tytul brzmi troche inaczej). I tu
    sie wlasnie czepiam, czy moze to byc podstawa do znizki, czy tez nie. IMHO
    jestem studentem i posiadam legitymacje to potwierdzajaca, wiec tak (ale
    wtedy to bym sie naprawde zdenerwowal, gdyz od dwoch lat kupuje bilety
    "normalne", a taki IMHO "maloscisly" zapis na stronie zauwazylem dopiero
    wczoraj).

    Pozdro

    Maseł

    --
    www: http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz WAP: http://wapgate.pl/masel
    ICQ uin: 21361289 gadu-gadu: 3962
    Miłość jest jak eter. Może zabić, ale może też... ulotnić się.
    Alfred Aleksander Konar

  • 6. Data: 2003-08-06 18:24:17
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>

    Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    oznan.pl...

    >I tu
    > sie wlasnie czepiam, czy moze to byc podstawa do znizki, czy tez nie.

    Nie ty jeden masz problemy:-)) Na ten przykład ja mam legitymację studencką
    wydaną zresztą przez wydział prawa, w której jak wół jest napisane, że
    uprawnia mnie ona do 50% zniżki na PKP:-)) Ale trzeba sobie przeczytac
    regulamin PKP, żeby wiedzieć ze zniżki są tylko dla studentów do 26 roku
    życia:-)) Tak więc zniżki nie mam :-)) I teraz się zastanawiam - z jednej
    strony wiem, że nieznajomość prawa szkodzi ale ileż osób czyta regulamin PKP
    przed podróżą pociągiem. Gdybym w dobrej wierze skorzystała z ulgi - ciekawa
    jestem kogo później miałabym szarpać za ewentualną karę?:-) PKP, które nie
    honoruje ważnego dokumentu, czy moją uczelnię, która wydaje dokumenty
    stwierdzające nieprawdę?:-))

    MPK w Krakowie nie jest takie restrykcyjne - studenci w dowolnym wieku mogą
    podróżowac za 50%:-) Może więc po prostu zadzwoń na informację MPK w swoim
    miescie i zapytaj czy taki dokument upoważnia Cię do zniżek?

    Na marginesie - to nie jedyna rozbieżność miedzy MPK a PKP. Podróżuję z
    maleńkim dzieckiem więc zadzwoniłam na informacje i PKP i MPK z pytaniem o
    bilety dla mego wówczas 3 tyg dzidziusia. W obu instytucjach mnie
    poinformowano że dzidzior do [ o ile pamiętam] 4 roku życia jeżdzi za darmo.
    Ale tylko PKP dodało, że wózek dzidziusia jeżdzi za 50% zwykłego biletu:-))
    Sprytne prawda?:-)) Dziecko jedzie darmo, płacę "tylko" za wózek:-)))))

    HaNkA

  • 7. Data: 2003-08-06 20:34:33
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    <ciach>
    Moge odpowiedziec wylacznie jak to jest w komunikacji KZK GOP w Katowicach -
    otoz u nas student studiow doktoranckich nie ma uprawnien do przejazdow
    ulgowych.

    pdr
    Olo

  • 8. Data: 2003-08-06 20:36:57
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > uprawnia mnie ona do 50% zniżki na PKP:-)) Ale trzeba sobie przeczytac
    > regulamin PKP, żeby wiedzieć ze zniżki są tylko dla studentów do 26 roku

    A jak juz bys miala to i tak jedynie 37% - taka znizke na PKP maja studenci.

> [...]
    > jestem kogo później miałabym szarpać za ewentualną karę?:-) PKP, które nie
    > honoruje ważnego dokumentu, czy moją uczelnię, która wydaje dokumenty

    Zdecydowanie to drugie. Analogicznie jest z zoltymi legitymacjami Ruchu
    Obrony Bezrobotnych ktore niby do bogwie czego uprawniaja....

    pdr
    Olo

  • 9. Data: 2003-08-06 21:56:55
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    HaNkA ReDhUnTeR napisał(a) Wed, 6 Aug 2003 20:24:17 +0200 na pl.soc.prawo:

> [...]
    > podróżowac za 50%:-) Może więc po prostu zadzwoń na informację MPK w swoim
    > miescie i zapytaj czy taki dokument upoważnia Cię do zniżek?

    Sprawę zniżki w PKP reguluje
    Dz.U. 2002 Nr 175 poz. 1440
    OBWIESZCZENIE MARSZAŁKA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
    z dnia 9 października 2002 r.
    w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o uprawnieniach do
    ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego.

    Art 4.

    Pkt 4

    Do ulgi 37% przy przejazdach środkami publicznego transportu zbiorowego
    kolejowego
    w pociągach osobowych, pospiesznych i ekspresowych, na podstawie biletów
    jednorazowych, są uprawnione następujące osoby:
    1) dzieci w wieku powyżej 4 lat do rozpoczęcia nauki w szkole
    podstawowej;
    2) dzieci i młodzież w okresie od rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej
    do ukończenia
    gimnazjum, szkoły ponadpodstawowej lub ponadgimnazjalnej – publicznej
    lub niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej, nie dłużej niż do
    ukończenia
    24 roku życia;
    3) studenci do ukończenia 26 roku życia.

    Natomiast w przypadku komunikacji miejskiej jest to ustawa o
    szkolnictwei wyższym, bodajże Art 153 który mówi że studentom
    przysługuje 50% ulga, ustawa ta nie okresla limitu wieku.

    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498
    www.mariuszr.prv.pl

  • 10. Data: 2003-08-06 23:08:01
    Od: "RaV Q." <r...@i...pl>

    Przykro mi.........

    Jasne, że tak. Student to student, a to po prostu blad lub przeoczenie w
    regulaminie... kazdy sad przyzna tu racje...