  • 1. Data: 2003-08-06 13:47:26
    Temat: zmarł udziałowiec w sp z o o
    Od: "Damian Jarosz" <p...@w...pl>

    co dzieje się z udziałami zmarłego udziałowca? Gdzie znajdę szerszą
    odpowiedź bo pewnie nie jest prosta...

  • 2. Data: 2003-08-06 13:51:48
    Temat: Re: zmarł udziałowiec w sp z o o
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Damian Jarosz napisał:

    > co dzieje się z udziałami zmarłego udziałowca? Gdzie znajdę szerszą
    > odpowiedź bo pewnie nie jest prosta...

    A co jest w umowie spółki?

    Maddy nie jasnowidz

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-08-06 16:17:03
    Od: "Damian Jarosz" <p...@w...pl>

    Nie reguluje ona tej kwestii...

  • 4. Data: 2003-08-06 17:01:00
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

    "Damian Jarosz" <p...@w...pl> wrote in message
    > co dzieje się z udziałami zmarłego udziałowca? Gdzie znajdę szerszą
    > odpowiedź bo pewnie nie jest prosta...
    sprawa generalnie jest prosta: przechodzą na spadkobierców
    jeżeli jest ich kilku - należy przeprowadzić dział spadku - umowny lub
    sądowy w którym udziały przyznaje się konkretnym spadkobiercom i po
    kłopocie. A do działu spadku? Nie będę się zagłębiiał w kwestie udziałów,
    ale generalnie będą one współwłasnością wszystkich spadkobierców

    burenezo

  • 5. Data: 2003-08-06 19:50:34
    Od: "Damian Jarosz" <p...@w...pl>

    nie wiem, czy masz racje....
    na logiczne myslenie to spółka była zawarta z konkretnym wspólnikiem a
    spadkobiercy niekoniecznie będą działać na korzysc spółki.
    gdzies slyszalem ale nie pamietam gdzie, ze udzialy spółki są umażane
    to o czym pisales bardziej pasuje mi do spolki SA... ale moge sie mylic

  • 6. Data: 2003-08-07 07:38:49
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    Użytkownik "Damian Jarosz" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gdzies slyszalem ale nie pamietam gdzie, ze udzialy spółki są umażane
    > to o czym pisales bardziej pasuje mi do spolki SA... ale moge sie mylic
    no i zmusiłeś mnie do zajrzenia do ksh
    jego lektura utwierdziła mnie w przekonaniu, że miałem rację ;)

    Art. 183. § 1. Umowa spółki może ograniczyć lub wyłączyć wstąpienie do
    spółki spadkobierców na miejsce zmarłego wspólnika. W tym przypadku umowa
    spółki powinna określać warunki spłaty spadkobierców niewstępujących do
    spółki, pod rygorem bezskuteczności ograniczenia lub wyłączenia.
    (mój wniosek: jeżeli umowa milczy mają zastosowanie ogólne przepisy o
    spadkobraniu)
    § 2. Umowa spółki może wyłączyć lub w określony sposób ograniczyć podział
    udziałów między spadkobierców w przypadku, gdy zmarły wspólnik miał więcej
    niż jeden udział.
    § 3. Jeżeli według umowy spółki wspólnik mógł mieć tylko jeden udział,
    udział ten może być podzielony między spadkobierców, chyba że umowa spółki
    wyłącza lub ogranicza w określony sposób podział tego udziału między
    spadkobierców. Wskutek podziału nie mogą powstać udziały niższe niż 500
    złotych.

    burenezo

  • 7. Data: 2003-08-07 12:19:33
    Od: "Damian Jarosz" <p...@w...pl>

    dzieki....
    jeszcze jedno pytanie:
    my...jako pozostali udzialowcy mamy czekac czy poinformowac rodzine
    zmarlego?

  • 8. Data: 2003-08-07 13:08:37
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    > dzieki....
    > jeszcze jedno pytanie:
    > my...jako pozostali udzialowcy mamy czekac czy poinformowac rodzine
    > zmarlego?
    w zasadzie to co jest dla was wygodniejsze
    chyba lepiej powiadomić - może wtedy szybciej sprawa się wyklaruje
    burenezo