    From: "Maciek81" <N...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Niezgodność towaru z umową
    Date: Wed, 6 Aug 2003 17:48:37 +0200
    Sender: <radiusok>@<unknown>

    Kupiłem dziś w sklepie z bronią gaz pieprzowy w żelu - miał być w żelu, ale
    po sprawdzeniu w domu (na dworze) okazało się, że zamiast żelu strzela jakąś
    cieczą - co prawda drażniącą, ale nie jest to żaden żel. Zamierzam jutro
    zgłosić ten fakt sprzedawcy i żądać zwrotu kasy, albo wymiany na żel,
    powołując się na niezgodność towaru z umową.
    I teraz pytania:
    1. Czy ma znaczenie, że już trochę zużyłem tego gazu, żeby sprawdzić?
    2. Gaz był importowany z Niemiec, a na opakowaniu nie ma polskiej
    instrukcji - powinna być? Co grozi za to sprzedawcy?
    3. Gdzie zgłosić brak polskiej instrukcji i jak ew. sprzedawca nie będzie
    współpracował to gdzie mogę to zgłosić?

    Dodam, że gaz kosztował 30 PLN, ale dla mnie liczy się rzecz.