  • 31. Data: 2020-08-26 20:35:56
    Temat: Re: Niezamówione telefony (rozmowy) reklamowe
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2020.08.26 o 15:24, ąćęłńóśźż pisze:
    > Np.:
    > 61 610 78 26
    > 61 610 78 27
    > 61 647 39 86
    > 61 610 71 42
    > Jak się blokuje numery jednego niszowego operatora?

    https://numeracja.uke.gov.pl/pl/pstn_tables

    sprawdzasz z jakiego zakresu i blokujesz u siebie w jakiejś aplikacji,
    czy w menu telefonu (o ile telefon taką funkcje posiada)

    Szansa, że ktoś znajomy lub ktoś dla Ciebie ważny ma telefon u niszowego
    operatora jest jaka ? jak oceniasz ?

  • 32. Data: 2020-08-26 20:46:16
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    > Nie sądzę, by to odbywało się to w ten sposób. Po pierwsze widuję
    > połączenia spamowe bezpośrednio po rejestracji numerów, jak nawet nikt
    > jeszcze tego telefonu do sieci nie zalogował. Po drugie w znanych mi
    > wypadkach dzwonili proponując spotkania w moim mieście, więc nie mogli
    > "na pałę" na komórkę dzwonić, bo żadnej szansy trafić nie mają.
    > Natomiast faktem jest, że dzwoni automat i jak odbierzesz, to dopiero
    > szuka jakiegoś człowiek, który porozmawia. Stąd głuche telefony.

    są spamerzy ogólnopolscy, pewnie dlatego pytają do jakiego miasta się
    dodzwonili, aby zaproponować garnkowe spotkanie w najblizszej lokalizacji.

    Połączenia zaraz po sprzedaży numeru ? Czyli spamer podkupił pannę z
    kiosku/Żabki/CarefourExpress, najprościej, tanio. Panna w przerwie
    między klientami spisała numery starterów ze stanu, i przekazuje
    spamerowi który numer jest sprzedany.
    Sieć rejestracji numerów jest tak rozproszona, że nie ma nad tym kontroli

  • 33. Data: 2020-08-26 20:55:06
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Czy jest ktoś z zagranicy lub ma zagraniczny numer ?
    jak proceder marketingu funkcjonuje w innych krajach ? Jeśli ktoś wie,
    to niech pisze.

  • 34. Data: 2020-08-26 21:56:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mnie irytuje nie tyle rozmowa, bo lubię kogoś zjebać od czasu do czasu ;-) i robi się
    od tego lepiej :-)) ale konieczność sięgania
    po telefon.
    Co do zjebki to niestety jest przytłumiona jakieś -120 dB, bo nie chcę żeby mnie
    kiedyś w pasku TVP puścili ;-))

    -----

  • 35. Data: 2020-08-27 01:07:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.08.2020 o 16:34, J.F. pisze:

    > No to widac tym akurat zalezy na poprawnosci danych.
    >
    > Odpowiedz kiedys, ze do Szczecina sie dodzwonili, zobaczysz czy sie
    > zaczna pytac o Szczecin :-)

    Nie. Ale zacznie dzwonić z propozycją garnków w Szczecinie. To też bez
    sensu. Przerabiałem to. Podałem im Wrocław.

    --
    Robert Tomasik

  • 36. Data: 2020-08-27 01:12:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.08.2020 o 20:46, Henryk Hajdan pisze:

    > są spamerzy ogólnopolscy, pewnie dlatego pytają do jakiego miasta się
    > dodzwonili, aby zaproponować garnkowe spotkanie w najblizszej lokalizacji.

    Nie. Oni namawiają na spotkanie w mojej prawidłowej lokalizacji, tylko
    im burzy koncepcje rozmowy, jak pytam, czemu mi każe jechać 500 km na to
    spotkanie. To nie jest tak, że we wszystkich lokalizacjach mają te
    spotkania. Oni naganiają na konkretny termin (jeden / dwa) w danej
> [...]
    > spamerowi który numer jest sprzedany.
    > Sieć rejestracji numerów jest tak rozproszona, że nie ma nad tym kontroli

    Wątpię. Zastanawiałem sie nad tym i zastanawialiśmy się w gronie osób,
    które naprawdę sa niezłe w te klocki. Pomysłów jest kilka, ale
    najprawdopodobniej mogą jechać "brute force" kolejno numery jak leci.

    --
    Robert Tomasik

  • 37. Data: 2020-08-27 07:59:55
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 26.08.2020 o 21:56, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Co do zjebki to niestety jest przytłumiona jakieś -120 dB, bo nie chcę
    > żeby mnie kiedyś w pasku TVP puścili ;-))

    Ja nic nie tłumię. Jadę po takim bez hamulców i niech to puszczają w TV.
    W końcu to mój telefon i nie ja dzwonię tylko dzwonią do mnie.
    Rozmowa jest prywatna i nic nikomu do tego, jakich slow używam, n'est ce
    pas?

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 38. Data: 2020-08-27 09:23:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-26, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Wątpię. Zastanawiałem sie nad tym i zastanawialiśmy się w gronie osób,
    > które naprawdę sa niezłe w te klocki. Pomysłów jest kilka, ale
    > najprawdopodobniej mogą jechać "brute force" kolejno numery jak leci.

    Nr z recyklingu?

    --
    Marcin

  • 39. Data: 2020-08-27 09:27:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Oni sie wycwanili, dwoni automat. Albo w ogole "sztuczna
    > inteligencja".
    >
    > Ale czasem sa jednak glupi - umowy nie wystawia na www, nie przyszla
    > e-mailem, ale chetnie odczytaja przez telefon.
    > To niech czytaja ...

    Orange, na propozycję czytania powiedziałęm, że albo mi przyślą umowę
    mejlem, albo dadzą namiary na www albo niech się gonią. Wygląda, że
    wybrali to ostatnie.

    --
    Marcin

  • 40. Data: 2020-08-27 09:37:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tylko dlaczego natychmiast się rozłączają gdy spytasz "jaki jest nr KRS Waszej
    firmy", "proszę mnie wykreślić z Waszej bazy" itp.
    itd.
    I chyba nie jak leci, bo nie mam ofert garnków lecz pewien stały rodzaj usługi, więc
    jest sprofilowanie.
    Co na to RODO?

    -----