  • 1. Data: 2020-08-24 22:56:29
    Temat: Niezamówione telefony (rozmowy) reklamowe
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nawał telefonów próbujących wcisnąć jakąś usługę, ostatnio przychodzących głównie z
    numerów zaczynających się od 61 ....... (tak
    jakby strefa poznańska, ale siedzieć mogą wszędzie).
    Naprawdę nie ma w tym kraju jakiejś "niebieskiej listy" do wpisania swojego numeru
    jako chronionego przez niezamówionym spamem
    telefonicznym?

  • 2. Data: 2020-08-25 17:54:47
    Temat: Re: Niezamówione telefony (rozmowy) reklamowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Nawał telefonów próbujących wcisnąć jakąś usługę, ostatnio
    >przychodzących głównie z numerów zaczynających się od 61 ....... (tak
    jakby strefa poznańska, ale siedzieć mogą wszędzie).

    Cala masa tego - 18, 58, 13, 12, 59, 51, 17, 76, 56,

    >Naprawdę nie ma w tym kraju jakiejś "niebieskiej listy" do wpisania
    >swojego numeru jako chronionego przez niezamówionym spamem
    telefonicznym?

    Nie ma. I nie wiadomo:
    -unia nie przewiduje, to i my nie ...
    -unijne prawo dobre i tylko u nas zle dziala,
    -rzadu nie stac ?
    -operatorow nie stac (bo rzad moze zrzucic na nich),

    J.

  • 3. Data: 2020-08-25 20:12:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.08.2020 o 17:54, J.F. pisze:

> [...]
    > -unijne prawo dobre i tylko u nas zle dziala,
    > -rzadu nie stac ?
    > -operatorow nie stac (bo rzad moze zrzucic na nich),

    Są aplikacje na komórki wyłapujące takie połączenia, tylko te aplikacje
    muszą mieć dostęp do danych w telefonie i podobno wyciągają z niego dane.

    Mogę tylko Wam podpowiedzieć, by jak dzwonią, to podawać , że się nie
    miesza tam, gdzie myślą ze się mieszka i nie podawać im prawdziwego
    adresu. Do mnie po pewnym czasie takie telefony zaczęły być
    sporadycznie. Prawdopodobnie działa to tak, że jak się okazuje, ze dane
    mają w bazie błędne, to kasują rekord. Tych firm jest tylko kilka w Polsce.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2020-08-25 21:42:54
    Od: 5077<5...@i...invalid>

    Robert Tomasik w

    > że się nie miesza tam, gdzie myślą ze się mieszka

    Jak nabardziej miesza się poza miejscem i wzrokiem sąsiadów ;P

    > i nie podawać im prawdziwego adresu.

    ???

    Odbieram wszystkie telefony i ustawiam mikrofon na "mute", a głośnik po 5
    sekundach tez w ten tryb...

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2020-08-25 22:06:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.08.2020 o 21:42, 5077 pisze:
    > Robert Tomasik w

    > Jak nabardziej miesza się poza miejscem i wzrokiem sąsiadów ;P

    "mieszka" miało być.

    > ???
    >
    > Odbieram wszystkie telefony i ustawiam mikrofon na "mute", a głośnik po 5
    > sekundach tez w ten tryb...

    Trochę szkoda mi życia na takie zabawy.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2020-08-25 22:36:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Trochę szkoda mi życia na takie zabawy.

    Jak zadzwonią w czasie kiedy nic nie robię, to
    lubię sobie porozmawiać. Żałuję, że nie mogę
    zobaczyć min tych dzwoniących jak zaczynam ustalać
    własne warunki udziału w ich akcji :-)

  • 7. Data: 2020-08-26 00:08:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.08.2020 o 22:36, cef pisze:

    > Jak zadzwonią w czasie kiedy nic nie robię, to
    > lubię sobie porozmawiać. Żałuję, że nie mogę
    > zobaczyć min tych dzwoniących jak zaczynam ustalać
    > własne warunki udziału w ich akcji :-)

    Ale oni mają płacone za godzinę gadania, więc pewnie im miło, jak mogą z
    kimś porozmawiać. Ja, to różne podchwytliwe pytania zadawałem, typu z
    jakiego materiału są wykonane garnki. Albo, czy można z nich korzystać
    na ognisku. To dopiero jest zabawa, bo oni nie mają zielonego pojęcia o
    tym, co sprzedają, a wiedzą tylko to, co im się na ekranie wyświetla -
    ale tam nie ma odpowiedzi na tak idiotyczne pytania.

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2020-08-26 00:58:38
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

> [...]
    > tym, co sprzedają, a wiedzą tylko to, co im się na ekranie wyświetla -
    > ale tam nie ma odpowiedzi na tak idiotyczne pytania.

    Za czas pracy mają w najlepszym wypadku najniższą krajową.
    Prawdziwe pieniądze mają za sprzedaż, często też mają miesięczne
    czy kwartalne limity sprzedaży, jedyną krzywdę jaką możesz takiemu
    zrobić to zmarnować trochę jego czasu.
    Niestety trzeba stracić trochę swojego.
    Ja preferuję położenie fona pod grające radio i niech sobie
    "gadają". Zwłaszcza zę na początku rozmowy zalewają cię słowotokiem.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2020-08-26 06:42:28
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > tym, co sprzedają, a wiedzą tylko to, co im się na ekranie wyświetla -
    > ale tam nie ma odpowiedzi na tak idiotyczne pytania.

    Płacą im pewnie bardziej za skuteczne gadanie a nie za sam czas.
    Ale pytania miałeś ciekawe :-)

  • 10. Data: 2020-08-26 07:13:48
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    W dniu 2020.08.24 o 22:56, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Naprawdę nie ma w tym kraju jakiejś "niebieskiej listy" do wpisania
    > swojego numeru jako chronionego przez niezamówionym spamem telefonicznym?

    Zgłoś swoje uwagi do projektu nowej (??) ustawy:
    https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/nowe-prawo-komunik
    acji-elektronicznej--zapraszamy-do-konsultacji

    jeszcze jest tydzień czasu.
    o tym co piszesz, projektują art. 360

    https://legislacja.gov.pl/docs//2/12336501/12703251/
    12703252/dokument457023.pdf

    przeczytaj uzasadnienie do projektowanego art. 360