    Subject: Re: Nieumyślne spowodowanie śmierci
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sat, 20 Jan 2018 23:30:53 +0100

    W dniu 20-01-18 o 21:31, KRZYZAK pisze:

    > Z jakiej paki te zarzuty? Czy pozostawienie dziecka w samochodzie
    > powoduje jego śmierć? Nikt nie jest w stanie monitorować dziecka 24h
    > na dobę.

    Jakiś zarzut postawić musieli, by była podejrzaną. Trudno było ją w
    charakterze świadka w takiej sprawie przesłuchiwać. Teraz będą próbowali
    tego dowieść. Nie znamy akt sprawy. Na pewno Twoje wątpliwości, że
    pozostawienie dziecka na chwilę w samochodzie nijak nie wiąże się z
    nieumyślnym spowodowaniem śmierci są zasadne. Przecież dość regularnie
    dziecko zostawia się powiedzmy w sąsiednim pokoju w łóżeczku i nikt z
    tego powodu nikogo nie wsadza do więzienia. Jest coś takiego, jak nagła
    śmierć łóżeczkowa - nie jestem lekarzem i nie będę się tu wdawał w
    głębsze dywagacje.

    Na razie mają wstępny wynik sekcji - z tego co piszą - z którego tak
    naprawdę wynika, ze dziecko nie żyje i nie nosi jakiś widocznych obrażeń
    wskazujących na działanie osób trzecich. Ostateczny wynik sekcji zwłok
    będzie pewnie za miesiąc albo dwa, bo wymaga choćby uzyskania wyników
    badań histopatologicznych, czy toksykologiczne. Ostatecznie zarzut może
    się jeszcze w ogóle zmienić, albo postępowanie może po prostu zostać
    umorzone w fazie "przeciwko" i tyle.