  • 1. Data: 2018-01-20 21:31:22
    Temat: Nieumyślne spowodowanie śmierci
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    https://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/zostawila-d
    ziecko-w-samochodzie-matka-uslyszala-zarzuty,807886.
    html

    Z jakiej paki te zarzuty? Czy pozostawienie dziecka w samochodzie powoduje jego
    śmierć? Nikt nie jest w stanie monitorować dziecka 24h na dobę.

  • 2. Data: 2018-01-20 21:53:15
    Temat: Re: Nieumyślne spowodowanie śmierci
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-20 o 21:31, KRZYZAK pisze:
> [...]
    >
    > Z jakiej paki te zarzuty? Czy pozostawienie dziecka w samochodzie powoduje jego
    śmierć? Nikt nie jest w stanie monitorować dziecka 24h na dobę.

    I czego nie rozumiesz? Kwestie rodzajów winy w prawie karnym cię
    przerastają? No, ale akurat w twoim przypadku to nic dziwnego.

    --
    Sonn

  • 3. Data: 2018-01-20 22:30:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.01.2018 o 21:53, Sonn pisze:

    > I czego nie rozumiesz? Kwestie rodzajów winy w prawie karnym cię
    > przerastają? No, ale akurat w twoim przypadku to nic dziwnego.

    Kiedy _wydaje_się_ że Krzyżak wyjątkowo ma rację. Nic nie wskazuje, żeby
    się przyczyniła. Być może zostawienie dziecka w samochodzie jest naganne
    (choć nie wiemy, bo jak zostawiła go na podziemnym w dodatniej
    temperaturze na 5 minut, to IMHO nie). Ale jakie nieumyślne spowodowanie
    śmierci? Poprzednio stawiali zarzuty, że matka na minutę spuściła
    dziecko z oczy a jakiś skurwiel zajebał pokrywę od kanału. Gdzie tu wina
    matki?

    Ogólnie mam wrażenie, że prokuratorzy to dupki, co od razu z czapy
    zarzuty stawiają _bo_mogą_ . A potem skoro już postawione, to się do
    pomyłki nie przyzna. Nie mógł poczekać na wynik sekcji?

    Jak ja się wychowywałem, to wracełem sam z podstawówki, biegałem sam po
    podwórku razem z "bandą" i robiliśmy rzeczy że teraz to niejeden
    świętojebliwy by zawału dostał (a sam robił za gówniaka tak samo). I
    jakoś nikt o to wtedy pretensji nie miał. A teraz przyszła wolność i jak
    wypuścisz dzieciaka na rower, to albo ci wpierdolą za brak opieki, albo
    dzieciakowi przyjazny kulson wytłumaczy że chodnikiem nie wolno, za to
    bezpieczeństwo czyha na jezdni. Powaliło ludzi... Trochę rozsądku by się
    zdało.

    W zasadzie jak masz dziecko, to nie możesz się jednego piwa napić, bo
    ludziom odpierdala.

    Shrek

  • 4. Data: 2018-01-20 22:38:13
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    W dniu sobota, 20 stycznia 2018 21:52:49 UTC+1 użytkownik Sonn napisał:

    > I czego nie rozumiesz? Kwestie rodzajów winy w prawie karnym cię
    > przerastają? No, ale akurat w twoim przypadku to nic dziwnego.

    Ciebie najwyraźniej przerasta czytanie ze zrozumieniem. Rzeczywiście jesteś takim
    głąbem, czy się zgrywasz?

  • 5. Data: 2018-01-20 23:30:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20-01-18 o 21:31, KRZYZAK pisze:

    > Z jakiej paki te zarzuty? Czy pozostawienie dziecka w samochodzie
    > powoduje jego śmierć? Nikt nie jest w stanie monitorować dziecka 24h
    > na dobę.

    Jakiś zarzut postawić musieli, by była podejrzaną. Trudno było ją w
    charakterze świadka w takiej sprawie przesłuchiwać. Teraz będą próbowali
    tego dowieść. Nie znamy akt sprawy. Na pewno Twoje wątpliwości, że
    pozostawienie dziecka na chwilę w samochodzie nijak nie wiąże się z
    nieumyślnym spowodowaniem śmierci są zasadne. Przecież dość regularnie
    dziecko zostawia się powiedzmy w sąsiednim pokoju w łóżeczku i nikt z
    tego powodu nikogo nie wsadza do więzienia. Jest coś takiego, jak nagła
    śmierć łóżeczkowa - nie jestem lekarzem i nie będę się tu wdawał w
    głębsze dywagacje.

    Na razie mają wstępny wynik sekcji - z tego co piszą - z którego tak
    naprawdę wynika, ze dziecko nie żyje i nie nosi jakiś widocznych obrażeń
    wskazujących na działanie osób trzecich. Ostateczny wynik sekcji zwłok
    będzie pewnie za miesiąc albo dwa, bo wymaga choćby uzyskania wyników
    badań histopatologicznych, czy toksykologiczne. Ostatecznie zarzut może
    się jeszcze w ogóle zmienić, albo postępowanie może po prostu zostać
    umorzone w fazie "przeciwko" i tyle.

  • 6. Data: 2018-01-21 01:51:19
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-20 o 22:30, Shrek pisze:

> [...]
    > zdało.
    >
    > W zasadzie jak masz dziecko, to nie możesz się jednego piwa napić, bo

    Wina nieumyślna występuje jako lekkomyślność, kiedy to sprawca liczy się
    z tym, że jego zachowanie może spowodować szkodę, lecz bezpodstawnie
    liczy że do wyrządzenia szkody nie dojdzie oraz rażące niedbalstwo,
    kiedy to sprawca nie przewidywał możliwości wyrządzenia szkody, chociaż
    mógł i powinien był to przewidzieć.

    Rozjaśniło? Dopasuje sobie teraz to kazusu pozostawienia
    kilkumiesięcznego dziecka w samochodzie bez opieki i skutku jaki nastąpił.

    --
    Sonn

  • 7. Data: 2018-01-21 02:02:08
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

> [...]
    > tego powodu nikogo nie wsadza do więzienia. Jest coś takiego, jak nagła
    > śmierć łóżeczkowa - nie jestem lekarzem i nie będę się tu wdawał w

    Sorry, ale jeśli dla ciebie pozostawienie ośmiomiesięcznego dziecka
    samego w samochodzie i pójście na zakupy jest czymś normalnym, a nie co
    najmniej lekkomyślnym, to nie chciałbym być twoim dzieckiem. Dziecko
    może choćby się zakrztusić i pozbawione jakiejkolwiek pomocy i nadzoru
    umożliwiającego udzielenie mu natychmiastowej pomocy ma spore szanse
    umrzeć. Jak dla mnie jest to co najmniej oczywiste. Porównanie tego do
    śmierci łóżeczkowej jest delikatnie mówiąc nie na miejscu.

    --
    Sonn

  • 8. Data: 2018-01-21 03:21:37
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]
    > śmierci? Poprzednio stawiali zarzuty, że matka na minutę spuściła
    > dziecko z oczy a jakiś skurwiel zajebał pokrywę od kanału. Gdzie tu wina

    Nie zostawia się w samochodzie nawet samego psa, a co dopiero dziecka.
    Zakupów w minute to ta mamusia nie zrobiła, bo musiała pokrecic sie po
    sklepie i w kolejce postać. Nie lepiej było wsadzc dziecko w wózek i z
    dzieckiem pójśc do sklepu?
    A możę to dziecko już nieżywe było i ona dla alibi poszła sobie do sklepu.

    --
    animka

  • 9. Data: 2018-01-21 06:41:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-21, Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote:

> [...]
    > Zakupów w minute to ta mamusia nie zrobiła, bo musiała pokrecic sie po
    > sklepie i w kolejce postać. Nie lepiej było wsadzc dziecko w wózek i z

    No nie zostawia się takiego dziecka samego na dowolny okres, który można
    zrozumuieć pod pojęciem "pójść zrobić zakupy". Samochód na parkingu to nie
    własny dom, gdzie wszystko jest zwykle (powinno być) pod kontrolą, nie ma
    obcych, innych pojazdów, dziecko nie jest skrępowane.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2018-01-21 07:26:15
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 stycznia 2018 02:01:41 UTC+1 użytkownik Sonn napisał:

> [...]
    > umrzeć. Jak dla mnie jest to co najmniej oczywiste. Porównanie tego do
    > śmierci łóżeczkowej jest delikatnie mówiąc nie na miejscu.

    Zwróć kiedyś uwagę co się dzieje na stacjach benzynowych. Tatusiowie i często mamy
    idą zapłacić za paliwo, a dziecko zostaje w samochodzie. Czy liczą się z tym, że
    takie zachowanie może spowodować szkodę? Raczej wątpię.
    Inni przed blokiem zapinają dziecko w foteliku i znoszą z domu walizki.
    W domu też dziecko nie jest podłączone do aparatury mierzącej tętno i saturację, a
    zostawia się je i idzie zrobić obiad.

    PS
    Widziałem kiedyś dziecko, które się zadławiło. Nie wydało żadnego dźwięku, tylko
    zsiniało