  • 21. Data: 2010-08-30 12:29:37
    Temat: Re: Nieuczciwy kurier
    Od: "NieJorgnijSie" <n...@n...pl>

    Decyzja zapadła - idziemy na policję. Mamy 2 dowody - zeznanie sąsiadki
    (która się zgodziła w razie czego zeznać) + monety z reszty. Koleś dzwonił
    do mnie i bezszczelnie twierdzi że jestem oszustem. Dałem mu czas na
    przemyślenie sprawy (o dowodach niewspominając ani słowem) - albo odpuścisz
    albo nie. No to przyjechał mi pod dom i się dobijał nadal twierdząc że wiszę
    mu kasę. Chwasty należy wyrywać, ten kurier, mimo że dostał szanse brnie w
    gówno po uszy. Jego problem. Mnie zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa
    nic nie kosztuje. Do sądu pojadę. Stracę trochę czasu, mama trochę nerwów.
    Napiszcie proszę jakie tu przestępstwo wchodzi w grę i czym jest zagrożone.

    Pozdrawiam, już spokojniejszy :)

  • 22. Data: 2010-08-30 12:32:16
    Od: "NieJorgnijSie" <n...@n...pl>

    > To żaden dowód. Mógł wydac resztę w monetach a nie wziąć/zapomnieć
    > banknotów
    > którymi płaciliscie
    > Ale to już jego problem.
    > Jeśli faktycznie nie wzioł to tylko wasza dobra wola czy mu oddacie kase
    > czy nie

    Człowieku, jak można 'zapomnieć' zabrać prawie 1000 zł? Człowiek z centrali
    GLS twierdzi że takie numery się wogóle nie zdarzają.

  • 23. Data: 2010-08-30 12:57:52
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "NieJorgnijSie" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Człowieku, jak można 'zapomnieć' zabrać prawie 1000 zł? Człowiek z
    > centrali

    Można zapomniec uwierz mi. Rutyna gubi czasami.

    > GLS twierdzi że takie numery się wogóle nie zdarzają.

    A co maja Tobie mówić? Maja sie przyznać że zatrudniaja roztargnionych
    kurierów.

    Krzysiek

  • 24. Data: 2010-08-30 13:19:21
    Od: "NieJorgnijSie" <n...@n...pl>

    Kolego. Może i rutyna gubi. Ale jeśli koleś dostał do ręki pieniądze, a
    potem kręci - łże prosto w oczy że tak nie było? Może dostał w łeb, przepił,
    okradli go ... ale to już jego a nie mój problem. Niech zrobią okazanie,
    sąsiadka go bez problemu rozpozna. Widziała jak brał pieniądze i wychodził.
    Komu jak komu, ale do własnej mamy mam bezgraniczne zaufanie i wiem, że
    łobuzowi zapłaciła. Na sam koniec zastanów się - czy ty obcej osobie
    widzianej 1 x w życiu na oczy dałbyś paczkę za tauzena bo nie ma kasy i
    przyszedł po tę kasę po weekendzie? On twierdzi, że matka mu kasy nie dała i
    prosiła żeby przyszedł w poniedziałek po pieniądze. Więc nie może być mowy o
    POMYŁCE że zapomniał. Idziemy na policję i zobaczymy co dalej.

  • 25. Data: 2010-08-30 13:20:22
    Od: "tygryseek" <t...@t...pl>

> [...]
    > czasu, mama trochę nerwów. Napiszcie proszę jakie tu przestępstwo wchodzi

    Poinformuj jego firmę że gośc cię straszy i nachodzi.
    Oraz przypomnij im że to jest karalne.
    Dopiero potem idź do sądu.
    Pozdrawiam.

  • 26. Data: 2010-08-30 13:25:49
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    W dniu 2010-08-30 15:19, NieJorgnijSie pisze:
> [...]
    > prosiła żeby przyszedł w poniedziałek po pieniądze. Więc nie może być mowy o
    > POMYŁCE że zapomniał. Idziemy na policję i zobaczymy co dalej.

    Twoje argumenty:
    zostawił paczkę więc musiał zabrać kasę nie są żadnym dowodem.

    Każdy może zapomnieć, mi się nawet to zdarzyło.
    Przyszedł kurier i zostawił pakę. Jak wyszedł zorientowałem się, że jest
    pobraniowa.
    Następnego dnia kurier wrócił i spytał czy może prosić o zapłatę,
    oczywiście ją otrzymał. Nie pamiętam jaka to była kwota ale chyba coś
    koło 200zł.

    mp.

  • 27. Data: 2010-08-30 13:28:14
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "NieJorgnijSie" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Można zapomniec uwierz mi. Rutyna gubi czasami.

    > A co maja Tobie mówić? Maja sie przyznać że zatrudniaja roztargnionych
    > kurierów.

    Ale to ich problem i kuriera. Na drugi raz będą mądrzejsi.
    Tak samo, jak w sytuacji, gdy zapłacisz w sklepie 100 zł, a nie 1000 zł, a
    mimo to dostaniesz towar, bo sprzedawca się zagapił, to raczej sprzedawca
    nie będzie Cię ganiał po mieście i straszył policją, tylko na drugi raz
    będzie bardziej uważał.

  • 28. Data: 2010-08-30 13:32:38
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    "Michał Pysz" <p...@w...pl> napisał

    > Każdy może zapomnieć

    Ale to raczej problem zapominalskiego, że nie myśli, a nie tej drugiej
    strony.
    Na tej zasadzie każdy kasjer w sklepie też Ci może wmówić, że nie
    zapłaciłeś, bo on się zagapił i zapomniał wziąć od Ciebie kasę, a paragon i
    wydany towar nie są żadnymi dowodami zawarcia transakcji.

  • 29. Data: 2010-08-30 13:33:01
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Michał Pysz wrote:

    > Twoje argumenty:
    > zostawił paczkę więc musiał zabrać kasę nie są żadnym dowodem.

    No, ma jeszcze argument - "matka zapłaciła, jest świadek w postaci
    sąsiadki".

    A że nie ma pokwitowania? Nie musi mieć.
    Masz wszystkie pokwitowania za przesyłki pobraniowe które odebrałeś?
    Uważaj, bo może po roku sobie kurier przypomni że mu się "zapomniało"...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 30. Data: 2010-08-30 13:34:21
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > Kolego. Może i rutyna gubi. Ale jeśli koleś dostał do ręki pieniądze, a
    > potem kręci - łże prosto w oczy że tak nie było? Może dostał w łeb,
    > przepił, okradli go ... ale to już jego a nie mój problem.

    Zgoda

    > Niech zrobią okazanie, sąsiadka go bez problemu rozpozna. Widziała jak
    > brał pieniądze i wychodził. Komu jak komu, ale do własnej mamy mam
    > bezgraniczne zaufanie i wiem, że łobuzowi zapłaciła.

    Przeciez nie mówie że nie zapłaciła. Podałem tylko jedna z mozliwych wersji-
    gość wydał reszte a nie zabrał kasy

    >Na sam koniec zastanów się - czy ty obcej osobie widzianej 1 x w życiu na
    >oczy dałbyś paczkę za tauzena bo nie ma kasy i przyszedł po tę kasę po
    >weekendzie?

    Nie. Ale np kiedys przez nieuwagę nie odebrałem reszty na Statoil(ok 40zł).
    pojechałem tam wieczorem, prze4liczyli stan kasy i bez problemu oddali mi
    pieniadze
    A raz kasjerka w mojej firmie wypłaciła gościowi 1000zł za dużo. Za ok 2
    godz gościu przyszedł i kasę oddał. Kasjerka nawet jeszcze nie wiedziła że
    ma manko(wyszłoby na koniec dnia)
    Takze rózne sytuacje sie w zyciu zdarzają. A kurier jesli zachowuje sie tak
    jak piszesz to faktycznie nieładnie

    >On twierdzi, że matka mu kasy nie dała i
    > prosiła żeby przyszedł w poniedziałek po pieniądze. Więc nie może być mowy
    > o POMYŁCE że zapomniał. Idziemy na policję i zobaczymy co dalej.

    Co da Tobie pójście na policje. Wg mnie nic. ale jak masz czas i ochote to
    ok.