  • 1. Data: 2010-08-29 18:15:53
    Temat: zakup mieszkania z kredytem rodzina na swoim.
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

    Witam

    Sytuacja jest następującą:

    Mam mieszkanie. Chcę kupić drugie na preferencyjny kredyt tzw "rodzina na
    swoim".
    Czy mogę to obecne mieszkanie "przepisać" podarować np mojej mamie żeby nie
    być posiadaczem
    mieszkania. Czy musi upłynąc jakiś określony czas od daty zakupu abym mógł
    to zrobić?
    Będę musiał wymeldować się z obecnego mieszkania?
    Z jakimi wydatkami taka operacją będzie związana? Tylko notariusz czy jakies
    podatki jeszcze?

    Robert

  • 2. Data: 2010-08-29 18:49:55
    Temat: Re: zakup mieszkania z kredytem rodzina na swoim.
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-29 20:15, Archangell pisze:
    > Witam
    >
    > Sytuacja jest następującą:
    >
    > Mam mieszkanie. Chcę kupić drugie na preferencyjny kredyt tzw "rodzina
    > na swoim".
    Nie uważasz, że jest to wypaczanie celu tego programu? Założenie
    przecież było takie, żeby umożliwić mniej zamożnym rodzinom zakup
    pierwszego własnego mieszkania. Teraz słyszymy o "singlach na swoim" a
    tak naprawdę jest to "developer na swoim", odkąd zaproponowano że
    wyłączą z tego rynek wtórny. Tak czy siak to k..wsko nieuczciwe, że
    ludzie posiadający już mieszkania kupują następne jako inwestycję
    dopłacając sobie do kredytu z podatków reszty społeczeństwa. Niemniej
    wygląda na to, że się tak da, w końcu jak już wspomniałem to "developer
    (ma wyjść) na swoje".

    > Czy mogę to obecne mieszkanie "przepisać" podarować np mojej mamie żeby
    > nie być posiadaczem
    > mieszkania. Czy musi upłynąc jakiś określony czas od daty zakupu abym
    > mógł to zrobić?
    Jednoznacznego zapisu w regulaminie jeśli chodzi o karencję nie ma, jest
    stwierdzenie "w momencie podpisywania umowy kredytowej". Natomiast mowa
    jest o odpłatnym zbyciu posiadanego mieszkania i wniesieniu uzyskanej
    kwoty jako wkład własny. Nie ma nic o, fikcyjnych zresztą, darowiznach.

    > Będę musiał wymeldować się z obecnego mieszkania?
    To chyba oczywiste, skoro nie będziesz już w nim mieszkać, bo
    potrzebujesz mieszkania z "Rodzina na swoim".

    > Z jakimi wydatkami taka operacją będzie związana? Tylko notariusz czy
    > jakies podatki jeszcze?
    Jeśli chodzi o samą darowiznę w ramach grupy "0" to wystarcza zgłoszenie
    do US.

    --
    MZ

  • 3. Data: 2010-08-29 19:45:21
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie uważasz, że jest to wypaczanie celu tego programu?

    Ale to w sumie nie jego wina, że w regulaminie tego programu są jak widać
    ewidentne luki.
    I trudno w takiej sytuacji zakładać, że ktoś postanowi być uczciwy i
    "honorny" i tych luk nie wykorzysta.

    K.