  • 1. Data: 2010-08-30 08:34:59
    Temat: Nieuczciwy kurier
    Od: "NieJorgnijSie" <n...@n...pl>

    Sytuacja taka - oczekuję na przesyłkę pobraniową kurierską (GLS). Kwota
    duża - 960 zł. Paczkę odbiera i płaci za nią moja schorowana i starsza
    wiekiem matka. Następnego dnia kurier wydzawania i twierdzi że nie otrzymał
    pieniędzy. Matka ma świadka rozmowy z kurierem - sąsiadkę która była u niej
    na kawie. Padło stwierdzenie gdy przeliczał pieniadze - 'taka mała paczka a
    tyle trzeba zapłacić'. Pokrzywdzonym jestem ja - adresat paczki. Dzwonilem
    do centrali GLS obiecali jak najszybciej zająć się sprawą. Teraz pytania:

    1) Nie mam zamiaru łobuzowi popuścić - wyłudzić chce pieniądze - czy mam iść
    na policję odrazu z matką i sąsiadką?

    2) Z praktyki wiem, że niemożliwe jest by kurier pozostawił przesyłkę o
    takiej wartości nie otrzymując za nią zapłaty. Wykorzystując wiek mojej mamy
    nie dał jej żadnego pokwitowania na zapłaconą kasę. Na kim ciąży w tym
    wypadku udowodnienie, że pieniądze zostały lub niezostały zapłacone? Gość
    nie miał prawa (info z centrali firmy) zostawić paczki gdyby kasy nie
    dostał.

    Dzięki za pomoc!

  • 2. Data: 2010-08-30 08:41:33
    Temat: Re: Nieuczciwy kurier
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    NieJorgnijSie <n...@n...pl> wrote:
    > tyle trzeba zap?aci?'. Pokrzywdzonym jestem ja - adresat paczki. Dzwonilem

    Jakim pokrzywdzonym? Przecież masz paczkę. Najwyżej kurier jest pokrzywdzony
    jeśli nie dostał kasy, ale nie Ty.

    a.

  • 3. Data: 2010-08-30 08:44:23
    Od: "malgosia" <m...@o...pl>

    > Jakim pokrzywdzonym? Przecież masz paczkę. Najwyżej kurier jest
    > pokrzywdzony

    pokrzywdzonym w przestempstwie próby wyłudzenia

    jk

  • 4. Data: 2010-08-30 09:01:55
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 30 Sie, 10:34, "NieJorgnijSie" <n...@n...pl> wrote:

    > 2) Z praktyki wiem, że niemożliwe jest by kurier pozostawił przesyłkę o
    > takiej wartości nie otrzymując za nią zapłaty. Wykorzystując wiek mojej mamy
    > nie dał jej żadnego pokwitowania na zapłaconą kasę.

    Jak nie dał?
    A na liście przewozowym dołączonym do paczki, nie ma "za pobraniem"?

  • 5. Data: 2010-08-30 09:08:18
    Od: "NieJorgnijSie" <n...@n...pl>

    >Jak nie dał?
    >A na liście przewozowym dołączonym do paczki, nie ma "za pobraniem"?

    Na liście przewozowym jest napisane 'COD i kwota PLN'. Gość wydzwania i
    straszy że nie mamy pokwitowania więc muszę zapłacić.

  • 6. Data: 2010-08-30 09:10:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.08.2010 11:08, NieJorgnijSie pisze:

    > Na liście przewozowym jest napisane 'COD i kwota PLN'. Gość wydzwania i
    > straszy że nie mamy pokwitowania więc muszę zapłacić.

    Zwyczajowo w takiej sytuacji "pokwitowaniem" jest fakt wydania paczki.

    Sukinsyn szuka frajerów - idź na policję.

  • 7. Data: 2010-08-30 09:14:21
    Od: "NieJorgnijSie" <n...@n...pl>

    wiadomości news:4c7b7587$1@news.home.net.pl...

    > Zwyczajowo w takiej sytuacji "pokwitowaniem" jest fakt wydania paczki.
    >
    > Sukinsyn szuka frajerów - idź na policję.

    Z mamą i sąsiadką?

  • 8. Data: 2010-08-30 09:15:54
    Od: "NieJorgnijSie" <n...@n...pl>

    Mam iść z mamą i sąsiadką - są świadkami płacenia? Sorry za haos w moich
    postach ale nerwy ... W centrali GLS też twierdzą że nie miał prawa doręczyć
    paczki przy braku zapłaty.

  • 9. Data: 2010-08-30 09:36:34
    Od: "malgosia" <m...@o...pl>

    > Mam iść z mamą i sąsiadką - są świadkami płacenia? Sorry za haos w moich

    idz na policję, a nalepiejkod razu zlóż zawiadomieniedo prokuratury, o
    próbie wyłudzenia. Ty zgłaszasz bo od cie chce wyłudzix
    Masz paczkem wienc twardy dowód, jeśli bendom chcieli świadków to wezwom

    jk

  • 10. Data: 2010-08-30 09:55:57
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "NieJorgnijSie" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki za pomoc!

    Paczkę zostawił wiec kasę wzioł.
    Jesli kasa nie wpłynie na Twokje konto składaj reklamacje w GLS. Niech oni
    sie rozliczaja z kurierem