  • 1. Data: 2010-08-29 20:48:45
    Temat: tytul doktora u lekarza?
    Od: Michał <d...@a...pl>

    witam,
    czy lekarz, który nie ukończył studiów doktoranckich może używać pisemnie
    tytułu doktora, czy może powinien pisać lekarz medycyny itp? Z definicji
    tytułu doktora jest to tytuł naukowy po ukończeniu studiów doktoranckich,
    lub poprostu zrobieniu doktoratu.
    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2010-08-29 21:17:50
    Temat: Re: tytul doktora u lekarza?
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 29 Aug 2010 22:48:45 +0200, Michał <d...@a...pl> wrote:

> [...]
    >tytułu doktora jest to tytuł naukowy po ukończeniu studiów doktoranckich,

    a nie uzywa tego jako "doktor medycyny"?

    bo co innego "doktor" jako stopien naukowy a co innego doktor medycyny
    :)

    w jezyku polskim jedno slowo ma kilka znaczen znaczen
    (tak jak np. doktor)

    w sumie "Zamek" to co oznacza?
    1. budowle?
    2. mechanizm w drzwiach?
    3. urządzenie będące elementem broni palnej, służące do zaryglowania
    komory nabojowej?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 3. Data: 2010-08-29 22:29:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał
    w wiadomości news:t8jl76tqstahtgpvkke564nnukga0cbbqg@4ax.com...

    > a nie uzywa tego jako "doktor medycyny"?
    >
    > bo co innego "doktor" jako stopien naukowy a co innego doktor medycyny

    Doktor medycyny, to stopień naukowy. Lekarz medycyny, to odpowiednik
    magistra. Ostatnio ktoś mnie przekonał, że zresztą nie ma lekarza medycyny.
    Jest lekarz, albo doktor medycyny (bo są inni doktorzy). Z lekarzy wyróżnia
    się weterynarza który powinien po stopniu to dodawać. Podobno wynika to z
    jakiejś ustawy, ale nie podejmuję się teraz szukać.

    Ad rem, to osoba nie majaca dokoratu używajaca tytułu doktor medycyny
    popełnia wykroczenie.

  • 4. Data: 2010-08-29 22:54:11
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-08-29 23:17, Cyb wrote:

    > a nie uzywa tego jako "doktor medycyny"?

    dochtór od medycyny, albo inaczej doktor nauk medycznych to IMHO jest to
    samo - czyli lekarz po doktoracie
    na wsiach funkcjonuje jeszcze samo "dochtór" jako ktos, kto umie leczyc
    i ma bialy kitel (nie mylic z malarzem pokojowym, ktory z dwoch
    atrybutow "dochtóra" posiada tylko kitel)

    > bo co innego "doktor" jako stopien naukowy a co innego doktor medycyny
    > :)

    mylisz "doktora" z "dochtórem" :-)

> [...]
    > 1. budowle?
    > 2. mechanizm w drzwiach?
    > 3. urządzenie będące elementem broni palnej, służące do zaryglowania
    4. suwak, np. przy spodniach :-)
    5. ... (kto da wiecej)

    A Twoja definicja "doktora" bardziej podchodzi pod "Zamet" :-)) *)

    Pozdro

    Maseł

    *) BP MSPANC

  • 5. Data: 2010-08-29 23:05:46
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-08-30 00:29, Robert Tomasik pisze:

    > Doktor medycyny, to stopień naukowy.

    Chyba doktor nauk medycznych? Np. Chirurg traumatolog-dr nauk medycznych.

    Lekarz medycyny, to odpowiednik
    > magistra. Ostatnio ktoś mnie przekonał, że zresztą nie ma lekarza medycyny.
    > Jest lekarz, albo doktor medycyny (bo są inni doktorzy).

    Jest lekarz internista, jest specjalista od..., jest dr.nauk medycznych...

    > Ad rem, to osoba nie majaca dokoratu używajaca tytułu doktor medycyny
    > popełnia wykroczenie.

    Masz rację.

    --
    animka

  • 6. Data: 2010-08-29 23:12:55
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-08-30 00:54, Maseł pisze:

    > mylisz "doktora" z "dochtórem" :-)

    A jak zwracać się do chirurga ci będzie cie kroił za chwile ?

    Panie *uju, czy panie doktorze ?

    6008

  • 7. Data: 2010-08-30 05:22:18
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    >Chyba doktor nauk medycznych? Np. Chirurg traumatolog-dr nauk medycznych.

    Doktor nauk medycznych to lekarz który ma co najmniej dwa doktoraty z
    różnych specjalizacji.

    pozdr

  • 8. Data: 2010-08-30 05:46:03
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > tytułu doktora jest to tytuł naukowy po ukończeniu studiów doktoranckich,

    Ale sie czepiasz :-). Glupie baby kupujace w aptece preparaty na żylaki do
    kazdego pracownika mowia per Pani Magister, choc w wiekszosci obsluguja je
    technicy farmacji.
    Taki zwyczaj i juz.

    A tak swoja droga to aby uzyskac stopien naukowy doktora nie wystarczy
    skoczyc studiow doktoranckich (to w sumie bardzo proste - chodzisz na 2
    wyklady w miesiacu i ze 2 seminaria, zdajesz 1 smieszny egzamin na rok i
    placisz kolo 2k PLZ na semestr przez 4 lata). Trzeba jeszcze napisac, zlozyc
    i obronic prace - a to juz inna bajka.

    Cezar

  • 9. Data: 2010-08-30 05:54:16
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Danusia napisał:
    > Użytkownik "animka"<a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Doktor nauk medycznych to lekarz który ma co najmniej dwa doktoraty z
    > różnych specjalizacji.

    Dlaczego akurat dwa?
    Doktorowi nauk humanistycznych wystarczy jeden.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 10. Data: 2010-08-30 06:00:24
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Michał napisał:
> [...]
    > tytułu doktora jest to tytuł naukowy po ukończeniu studiów doktoranckich,

    W Polsce zwyczajowo do lekarzy mówimy "panie doktorze" nawet jeśli nie
    ma on doktoratu. Natomiast na pieczątkach powinien mieć tytuł otrzymany
    na uczelni.

    Tytuł doktora otrzymuje się po napisaniu i obronie pracy doktorskiej.
    Samo ukończenie studiów doktoranckich takiego tytułu nie daje.

    Nie wiem jak jest w przypadku medycyny, czy nie trzeba jakiegoś
    dodatkowego wymogu spełnić, bo doktora nauk medycznych żadnego nie znam
    i dopytać się nie mogę.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik