  • 1. Data: 2010-08-30 09:12:15
    Temat: meldunek a umowa o pracę
    Od: Zynov <s...@g...com>

    Witam.

    Moja druga połówka nie ma meldunku w Polsce, a właśnie dostała pracę.
    Pracodawca wymaga od niej adresu zameldowania i uzależnia od
    powyższego zawarcie umowy o pracę.

    Pytanie brzmi: czy w Polsce można zawrzeć umowę o pracę bez
    posiadanego zameldowania?

  • 2. Data: 2010-08-30 09:17:08
    Temat: Re: meldunek a umowa o pracę
    Od: "nowe-schody.prv.pl" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Zynov" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    Witam.

    > Moja druga połówka nie ma meldunku w Polsce,

    Więc łamie obowiązujące prawo.

    > Pracodawca wymaga od niej adresu zameldowania i uzależnia od
    powyższego zawarcie umowy o pracę

    Nic mi nie wiadomo, aby przepisy prawa pracy tego wymagały, ale nie ma szczęście
    mozliwości zmuszenia go do zawarcia umowy o pracę.

    --
    prezydent

    Renowacja schodów www.staircase-renovation.eu/pl/
    Regionalni wykonawcy poszukiwani.

  • 3. Data: 2010-08-30 10:00:41
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Zynov" <s...@g...com> napisał
    >Moja druga połówka nie ma meldunku w Polsce, a właśnie dostała pracę.

    A gdzie mieszka?

  • 4. Data: 2010-08-30 10:35:44
    Od: Zynov <s...@g...com>

    On 30 Sie, 12:00, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "Zynov" <s...@g...com> napisał

    > A gdzie mieszka?

    W wynajętym mieszkaniu.

  • 5. Data: 2010-08-30 11:01:10
    Od: "malgosia" <m...@o...pl>

    >W wynajętym mieszkaniu.

    not niech pójdzie i zamelduje sie.
    Pozatym do umowy wpisuje adres ZAMIESZKANIA (dla uS np)

    jk

  • 6. Data: 2010-08-30 11:11:15
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2010-08-30 11:12, Zynov pisze:
    > Pytanie brzmi: czy w Polsce można zawrzeć umowę o pracę bez
    > posiadanego zameldowania?

    Z od kiedy to podaje się adres zameldowania? Co to za pracodawca?

  • 7. Data: 2010-08-30 11:41:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.08.2010 12:35, Zynov pisze:

    > W wynajętym mieszkaniu.

    Odpowiedziałeś jak ten pijak z kawału który wsiadając do taksówki rzucił
    "do domu!" i na pytanie "a dokładniej?" odpowiedział "do dużego pokoju!" ;->

    To wynajęte mieszkanie w Polsce?

  • 8. Data: 2010-08-30 11:55:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    PesTYcyD <p...@w...pl> writes:

    > Z od kiedy to podaje się adres zameldowania? Co to za pracodawca?

    Od 1944 pewnie, albo od 1939, albo i dawniej, cholera wie.

    Polecam ustawę o ewidencji ludności i dowodach osobistych, art. 31.
    Nadal formalnie obowiązuje, podobnie jak art. 29 i 30...

    MJ

  • 9. Data: 2010-08-30 13:35:07
    Od: "P.apa5.merf" <k...@i...pl>

    Órzytkownik "Piotr [trzykoty]" napisał:

    > A gdzie mieszka?

    nigdzie, ona nie mieszka tylko przebywa czasowo w polsce, a z tego co wiem
    to obowiązek meldunku jest wymagany w przypadku przebywania ponad 3
    miesiące, coś się obecnie pozmieniało?:O)

  • 10. Data: 2010-08-30 15:31:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:kjzbp8ke2m2.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> pisze:

    > Od 1944 pewnie, albo od 1939, albo i dawniej, cholera wie.
    > Polecam ustawę o ewidencji ludności i dowodach osobistych, art. 31.
    > Nadal formalnie obowiązuje, podobnie jak art. 29 i 30...
    A ja polecam dwie rzeczy:
    - czytanie ze zrozumieniem;
    - kodeks pracy, a wszczególności art. 22^1 §1 pkt 4.

    Odpowiadając na pytanie: posiadanie zameldowania nie jest warunkiem
    koniecznym do zawarcia umowy o pracę.

    Ale potem nie jest już tak jednoznacznie, bowiem Rozporządzenie Ministra
    Pracy i Polityki Socjalnej
    z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców
    dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu
    prowadzenia akt osobowych pracownika. (Dz. U. z dnia 1 czerwca 1996 r. nr 62
    poz. 286 ze zmianami) podaje w załączniku nr 1 pomocniczy wzór
    kwestionariusza osobowego. A tam jest osobno adres zameldowania i adres do
    korespondencji, jako dwie różne pozycje.
    Co prawda jest to tylko wzór pomocniczy, zatem można się spierać czy jest
    obowiązujący; jest tam także pozycja telefon - a przecież jego posiadanie
    nie jest obowiązkowe.
    No i rozporządzenie jest aktem wykonawczym, aktem niższej rangi niż ustawa
    (tu: KP), może więc działać uszczegóławiająco, ale nie rozszerzająco.

    --
    Jotte