  • 11. Data: 2009-04-15 10:20:20
    Temat: Re: Niespójne wyroki SN
    Od: "Nostradamus" <n...@n...pl>

    news:gs4a97$qeq$1@news.onet.pl...

    > I właśnie Pyra i jemu podobne kapeluszniki negują ten punkt algorytmu.
    > Twierdzą że nie jest to konieczne.

    Argumentem jest to, że wyprzedzanie z lewej strony jest zabronione, a
    skręcanie na skrzyżowaniu w lewo nie. Łamiąc prawo stajesz się sprawcą
    zdarzenia. Za to skręcający na podstawie art.3 PRoRD ma prawo sądzić, że
    inni przestrzegają przepisy ruchu drogowego. Widzisz w tym rozumowaniu coś
    nielogicznego, panie kapelusznik)

    Leszek

  • 12. Data: 2009-04-15 10:27:58
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Gan wyskrobał(a):

    > A rejestr klauzul niedozwolonych? ;)
    > W sumie to działa jak precedensy - jest wyrok Sądu i wyrok ten dotyczy
    > wszystkich spraw na przyszłość a nie tylko tej jednej

    Działa może jak precedens, ale precedensem nie jest.

    --
    .B:artek.

  • 13. Data: 2009-04-15 10:40:27
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 15 Apr 2009 08:18:28 +0200, Gan napisał(a):

    > A rejestr klauzul niedozwolonych?
    > W sumie to działa jak precedensy - jest wyrok Sądu i wyrok ten dotyczy
    > wszystkich spraw na przyszłość a nie tylko tej jednej

    Otóż nie, ponieważ wyrok SOKiK nie tworzy prawa, lecz "odnajduje" w
    jakimś postanowieniu umownym ustawowy wzorzec klauzuli abuzywnej.
    A ustawa jest taka, jaka była.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 14. Data: 2009-04-15 12:55:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Nostradamus pisze:

    > Argumentem jest to, że wyprzedzanie z lewej strony jest zabronione,

    Zawsze wydawało mi się że wyprzedzanie z lewej strony to zasada.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 15. Data: 2009-04-15 18:35:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maseł pisze:

    > Ogolenie algorytm skretu w lewo powinien wygladac nastepujaco:
    > 1) nie ma zakazu skretu
    > 1a) dojechac do lewej krawedzi jezdni (albo miec wlaczonego zoltego
    > koguta na dachu)
    > 2) upewnic sie czy nikt mnie nie wyprzedza
    > 3) wlaczyc kierunkowskaz (od tego momentu nikt nie powinien mnie
    > wyprzedzac "z lewej" - niezaleznie od tego, czy zakaz wyprzedzania jest,
    > czy go nie ma)
    > 4) skrecam

    ŹLE!!!

    NAJPIERW należy zasygnalizować ZAMIAR wykonania manewru.

    Poza tym NIE WOLNO zmienia pasa ruchu (twój 1a) ZANIM się nie upewnisz,
    że nikomu drogi nie zajedziesz.

  • 16. Data: 2009-04-15 19:38:05
    Od: "Nostradamus" <n...@n...pl>

    > Zawsze wydawało mi się że wyprzedzanie z lewej strony to zasada.

    Nie na skrzyżowaniu a o tym mowa w tym wątku. Pobudka)

  • 17. Data: 2009-04-15 20:43:06
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Andrzej Lawa w <news:i0mhb6-5m8.ln1@ncc1701.lechistan.com>:

    > ŹLE!!!

    > NAJPIERW należy zasygnalizować ZAMIAR wykonania manewru.

    Tak? A po co sygnalizować ten zamiar, skoro nie ma możliwości jego
    realizacji? W celu poinformowania, że zamiarem jest naruszenie zakazu
    skrętu w lewo czy nastraszenia tego, który już rozpoczął wyprzedzanie?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 18. Data: 2009-04-16 06:05:30
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "lukeg" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Wiążącą? Wszystkich?
    Dokładniej wiążącą wszystkie Sądy. A to oznacza że w przypadku innej
    interpretacji prawa (np przez urzędników, czy policje) już Sąd Rejonowy wyda
    wyrok zgdony z uchwałą SN, a apelacje nie mają sensu.

    pozdr

  • 19. Data: 2009-04-16 08:52:08
    Od: "lukeg" <n...@n...com>

    Użytkownik "Danusia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > interpretacji prawa (np przez urzędników, czy policje) już Sąd Rejonowy
    > wyda wyrok zgdony z uchwałą SN, a apelacje nie mają sensu.

    Wszystkie sądy? Podstawa prawna?

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2009-04-16 21:22:13
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Nostradamus wrote:

    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Nie na skrzyżowaniu a o tym mowa w tym wątku. Pobudka)

    Na skrzyzowaniu to prawie wogole wyprzedzac nie wolno. Wolno ominac
    pojazd ktory sie zatrzymal z zamiarem skretu w lewo - i wowczas omijamy
    go z jego prawej strony...

    Pozdro

    Maseł