eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › reklamacja, naprawa towaru, odmowa
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 13

  • 1. Data: 2009-04-14 16:40:00
    Temat: reklamacja, naprawa towaru, odmowa
    Od: i...@g...com

    Szanowni Panstwo,

    Jakis czas temu zakupilem kilka sztuk dzrzwi do domu. Towar zostal
    przywieziony, a ja zabrale sie za czynnosci montazowe. Drzwi zaczalem
    rozpakowywac dopiero po wywierceniu otworow na klamki - zeby ich nie
    porysowac itd. Po rozpakowanie ostatniej sztuki, okazalo sie ze jest
    wada - brakuje listewki. Zaczalem baczniej przygladac sie drzwiom i
    odkrylem jeszcze dwie dodatkowe wady - pekniecia. Drzwi nie
    zawiesilem, spakowalem, zawiozlem do firmy, spisano protokol
    reklamacyjny i cierpliwie czekalem na odpowiedz.

    Reklamacji na podstawie gwarancji nie uwzgledniono, poniewaz lamala
    punkt umowy, mowiacy o tym, ze nie podlegaja gwarancji drzwi, gdzie
    przystapiono do czynnosci montazowych (wywiercone otwory na klamki).

    Napisalem pismo, w ktorym powolalem sie na art. 8.1 ustawy o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego zadajac naprawy drzwi, a gdyby bylo to niemozliwe, wymiany
    na nowe.

    Dostalem odpowiedz, ze podtrzymuja swoje odmowne stanowisko,
    zaznaczajac ze przystapienie do czynnosci montazowych jest rownoczesna
    akceptacja danego towaru. Aktualnie towar znajduje sie u nich na
    magazynie i jesli nie odbiore go w wyznaczonym przez nich terminie,
    przyjma to jako rezygnacje z towaru.

    Drodzy panstwo, czy moje roszczenie o wymiane drzwi, ktore przyszly do
    mnie uszkodzone i nie sa zgodne z umowa, jest zasadne? Czy fakt
    przyjecia uszkodzonych dzrzwi i przystapienia do montazu, kiedy
    domniemuje sie ze towar ktory otrzymuje jest bez wad, bo tak stanowi
    umowa, powoduje ze walka o nieuszkodzony towar jest bezcelowa?

    Gdzie poszukac informacji o ich prawie do zabrania mojego towaru,
    gdybym nie odebral towaru w terminie?

    W jakim kierunku powinienem zmierzyc dochodzac dalszych swoich praw,
    jesli mi przysluguja?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi od Panstwa.


  • 2. Data: 2009-04-14 21:46:29
    Temat: Re: reklamacja, naprawa towaru, odmowa
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 14.04.2009 i...@g...com <i...@g...com> napisał/a:
    > Napisalem pismo, w ktorym powolalem sie na art. 8.1 ustawy o
    > szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    > cywilnego zadajac naprawy drzwi, a gdyby bylo to niemozliwe, wymiany
    > na nowe.
    >
    > Dostalem odpowiedz, ze podtrzymuja swoje odmowne stanowisko,
    > zaznaczajac ze przystapienie do czynnosci montazowych jest rownoczesna
    > akceptacja danego towaru. Aktualnie towar znajduje sie u nich na

    Nie jest czyli rację masz Ty. Problem byłby jedynie gdybyś zrobił coś co
    dotyczyłoby tej usterki (np. zaszpachlował to pęknięcie).
    1. Zakup prywatny na cele prywatne?
    2. Wyrobili się z odpowiedzią w 14dni?

    --
    Marcin


  • 3. Data: 2009-04-15 01:06:15
    Temat: Re: reklamacja, naprawa towaru, odmowa
    Od: Błażej Kucz <b...@g...com>

    > > Dostalem odpowiedz, ze podtrzymuja swoje odmowne stanowisko,
    > > zaznaczajac ze przystapienie do czynnosci montazowych jest rownoczesna
    > > akceptacja danego towaru. Aktualnie towar znajduje sie u nich na
    >
    > Nie jest czyli rację masz Ty. Problem byłby jedynie gdybyś zrobił coś co
    > dotyczyłoby tej usterki (np. zaszpachlował to pęknięcie).
    > 1. Zakup prywatny na cele prywatne?
    > 2. Wyrobili się z odpowiedzią w 14dni?

    Trzeba też zwrócić uwagę na to, że zażądałeś naprawy/wymiany w ramach
    gwarancji (tak przynajmniej piszesz). W związku z tym, żebyśmy mogli
    Ci udzielić pewnej odpowiedzi, musiałbyś nam podać treść umowy
    gwarancyjnej. Producent drzwi - z tego, co się orientuję, nie ma
    obowiązku udzielania na nie gwarancji, a jeśli już udzieli to tylko w
    takim zakresie, w jakim ma ochotę.

    Sprawdź co jest napisane w gwarancji na temat takiej wady drzwi. Jeśli
    stwierdzisz, że mają rację odmawiając naprawy gwarancyjnej, to trzeba
    uznać, że wyczerpałeś drogę dochodzenia roszczeń w ramach gwarancji.

    Pozostaje Ci więc rękojmia za wady rzeczy sprzedanej. Żądania kieruj
    do sprzedawcy.

    Pozdr
    bk


  • 4. Data: 2009-04-15 06:34:19
    Temat: Re: reklamacja, naprawa towaru, odmowa
    Od: "Gan" <s...@o...pl>


    >Sprawdź co jest napisane w gwarancji na temat takiej wady drzwi. Jeśli
    >stwierdzisz, że mają rację odmawiając naprawy gwarancyjnej, to trzeba
    >uznać, że wyczerpałeś drogę dochodzenia roszczeń w ramach gwarancji.

    Gdzieś już się spotkałem z takim stwierdzeniem, że jeżeli ktoś sie
    zdecydował reklamować z tytulu gwarancji to nie może zmienić żądania. Ale
    nigdzie nie mogę znaleźć uzasadnienia - czy takie było stanowisko SN? (bo z
    przepisów raczej to nie wynika)

    >Pozostaje Ci więc rękojmia za wady rzeczy sprzedanej. Żądania kieruj
    >do sprzedawcy.

    Rękojmia? Ale on jest chyba konsumentem. Jak już to właśnie niezgodność z
    umową z ustay o sprzedaży konsumenckiej
    Gan




  • 5. Data: 2009-04-15 06:55:24
    Temat: Re: reklamacja, naprawa towaru, odmowa
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 15.04.2009 Błażej Kucz <b...@g...com> napisał/a:
    > Trzeba też zwrócić uwagę na to, że zażądałeś naprawy/wymiany w ramach

    Wyraznie napisał, ze drugaa reklamacje zlożył z tyt. niezgodności.

    > Pozostaje Ci więc rękojmia za wady rzeczy sprzedanej. Żądania kieruj
    > do sprzedawcy.

    skad wiesz, ze kupil na firme?

    --
    Marcin


  • 6. Data: 2009-04-15 06:59:09
    Temat: Re: reklamacja, naprawa towaru, odmowa
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 15.04.2009 Gan <s...@o...pl> napisał/a:
    > Gdzieś już się spotkałem z takim stwierdzeniem, że jeżeli ktoś sie
    > zdecydował reklamować z tytulu gwarancji to nie może zmienić żądania. Ale
    > nigdzie nie mogę znaleźć uzasadnienia - czy takie było stanowisko SN? (bo z
    > przepisów raczej to nie wynika)

    Dotyczyło MZ wczesniejszych przepisów. Po wejsciu nowych nie słyszałem,
    a wręcz z przepisu wynika coś innego. Problem jedynie mógłby się
    pojawić jesli dokonał wczesniej naprawy tej samej usterki z
    tyt. gwarancji. Nb. wzcesniej tez dotyczylo to tej samej usterki a i to
    bylo kwestionowane w pewnych przypadkach.

    --
    Marcin


  • 7. Data: 2009-04-15 07:40:18
    Temat: Re: reklamacja, naprawa towaru, odmowa
    Od: Błażej Kucz <b...@g...com>

    > skad wiesz, ze kupil na firme?

    Nie wiem, czy kupił na firmę.

    Skąd wiesz, że wiem?

    Pozdr
    bk


  • 8. Data: 2009-04-15 07:45:18
    Temat: Re: reklamacja, naprawa towaru, odmowa
    Od: i...@g...com

    On 15 Kwi, 09:40, Błażej Kucz <b...@g...com> wrote:
    > > skad wiesz, ze kupil na firme?
    >
    > Nie wiem, czy kupił na firmę.
    >
    > Skąd wiesz, że wiem?
    >
    > Pozdr
    > bk


    Kupiłem do celów prywatnych.


  • 9. Data: 2009-04-15 07:45:35
    Temat: Re: reklamacja, naprawa towaru, odmowa
    Od: Błażej Kucz <b...@g...com>

    > > Gdzieś już się spotkałem z takim stwierdzeniem, że  jeżeli ktoś sie
    > > zdecydował reklamować z tytulu gwarancji to nie może zmienić żądania. Ale
    Owszem, nie może - ale do czasu wyczerpania wszystkich roszczeń w
    danym reżimie. Nie można dochodzić roszczeń z tytułu wady na podstawie
    gwarancji i na podstawie rękojmi JEDNOCZEŚNIE. Albo jedno, albo
    drugie. Kupujący może zresztą wybrać reżim, z którego dochodzi
    roszczeń. Idąc do sklepu z wadliwym towarem sprzedawca nie może
    odmówić przyjęcia zgłoszenia rękojmianego zasłaniając się tym, że na
    dany towar jest gwarancja. Jeśli kupujący nie chce korzystać z
    gwarancji, a z rękojmi, to może dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi.
    Więc jeśli na podstawie gwarancji (której źródłem zawsze jest umowa)
    nie udało się usunąć wady, kupujący może żądać naprawy na podstawie
    rękojmi (której źródłem jest ustawa).

    pozdr
    bk


  • 10. Data: 2009-04-15 07:53:31
    Temat: Re: reklamacja, naprawa towaru, odmowa
    Od: "Gan" <s...@o...pl>


    >Więc jeśli na podstawie gwarancji (której źródłem zawsze jest umowa)
    >nie udało się usunąć wady, kupujący może żądać naprawy na podstawie
    >rękojmi (której źródłem jest ustawa).

    No i tak myślałem. Tylko dlaczego ty ciąglwe o tej rękojmi? Zakładasz, że
    nie jest konsumentem?


strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1