  • 11. Data: 2007-03-06 15:46:41
    Temat: Re: Niespodzianka na koncie a znalezne
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maciej Lankowski" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:uflqu2tbjcnc740jn2p1789m8jj61c0ite@4ax.com...

    > Dziękuję za wszelkie sugestie i nie - nie podam nazwy banku :)

    zamiast nienajlepiej kombinowac, niech szybko ta kase wplaci na jakas
    lokate, na znalezne jak dla mnie szans nie ma, bo nikt tej kasy nie zgubil,
    a procentu z lokaty nikt mu nie zabierze ;)

  • 12. Data: 2007-03-06 16:48:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciej Lankowski wrote:
> [...]
    > (art. 183 i późniejsze), czyli - zawiadomienie organu państwowego -
    > policja (są to pieniądze) oraz właściciela (firma i jej bank
    > macierzysty) - należy się jedna dziesiąta znaleźnego?
    >
    > W końcu kolega znalazł pieniądze na swoim koncie, bank ich jeszcze nie
    > cofnął...
    >
    > Jakie są szanse na wygranie procesu tego typu, jeżeli bank albo firma
    > (nie wiem kto tutaj zawinił) nie poczują się do wypłaty - dojdzie do
    > procesu cywilnego?
    >
    > Dziękuję za wszelkie sugestie i nie - nie podam nazwy banku :)

    osoba uczciwa niemiałaby żadnych wątpliwości że należy oddać ewentualnie
    potrącając sobie tylko koszty manipulacyjne. Co innego znaleźć walizkę forsy
    czy portfel a co innego dostać pomyłkowy przelew.

  • 13. Data: 2007-03-06 17:19:50
    Od: p...@g...com

    On 6 Mar, 17:48, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > osoba uczciwa niemiałaby żadnych wątpliwości że należy oddać ewentualnie
    > potrącając sobie tylko koszty manipulacyjne. Co innego znaleźć walizkę forsy
    > czy portfel a co innego dostać pomyłkowy przelew.

    A jaka to roznica procz "technicznej"?
    Czyzbys, jako osoba uczciwa, mial watpliwosci, ze nalezy oddac
    znaleziony portfel?

  • 14. Data: 2007-03-06 17:41:22
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    Ciekawe jakim cudem wykonali taką pomyłkę ... przeciez w numerze konta
    jest suma kontrolna, prawie jak CRC/MD5.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 15. Data: 2007-03-06 18:14:00
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>

    In pl.soc.prawo jacobs wrote:

    >Właściciel konta musi na piśmie wyrazić zgodę na cofnięcie przelewu(nawet
    >pomyłkowego). Tak stanowi prawo bankowe.

    Hehehe, tak jak sądziłem - nawet do niego nie zadzwonili - sami sobie
    cofnęli te pieniądze. Mimo, że prawo bankowe stanowi inaczej.

    A sankcji za tą czynność nie można wyciągnąć żadnych, prawda?

    --
    Magnetic... Energetic... and... Beautiful!
    berberek

  • 16. Data: 2007-03-06 19:02:01
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@N...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe jakim cudem wykonali taką pomyłkę ... przeciez w numerze konta
    > jest suma kontrolna, prawie jak CRC/MD5.

    .....która ma aż 100 kombinacji, więc masz około 1% sznasy aby się
    pomylić trafiając w CRC. Podobno algorytm gwarantuje, że w przypadku pomyłki
    jednej cyfry nie może wyjść dobra liczba kontrolna. Ale 100 kombinacji, nie
    wzbudza we mnie zbytniego zaufania.

  • 17. Data: 2007-03-06 19:30:17
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

> [...]
    > pomyłki jednej cyfry nie może wyjść dobra liczba kontrolna. Ale 100
    > kombinacji, nie wzbudza we mnie zbytniego zaufania.

    Są jeszcze inne metody kontroli poprawności:

    1. w numerze oddziału banku - cyfry 3-10 - cyfra kontrolna na ostatnim
    miejscu
    2. w wielu bankach pozostała część - numer rachunku - też jest
    zabezpieczono przynajmniej jedną (w niektórych dwoma) cyfrą kontrolną

    M.

  • 18. Data: 2007-03-06 20:18:11
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    szerszen napisał(a) w wiadomości: ...

    >zamiast nienajlepiej kombinowac, niech szybko ta kase wplaci na jakas
    >lokate, na znalezne jak dla mnie szans nie ma, bo nikt tej kasy nie zgubil,
    >a procentu z lokaty nikt mu nie zabierze ;)

    Tylko po wyroku sądu odsetki ustawowe (czy jak je tam zwą) mogą być wyższe...

    Arek

  • 19. Data: 2007-03-06 23:51:45
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Marcin Wasilewski napisał(a):

    > 2. w wielu bankach pozostała część - numer rachunku - też jest
    > zabezpieczono przynajmniej jedną (w niektórych dwoma) cyfrą kontrolną

    Możesz zagwarantować, że we wszystkich?

  • 20. Data: 2007-03-07 18:31:58
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości

    > Tylko po wyroku sądu odsetki ustawowe (czy jak je tam zwą) mogą być
    > wyższe...

    odsetki od czego?
    on sam sobie tych pieniedzy nie przywlaszczyl, sila ich tam nie trzyma, jak
    sie bankpo nie zglosi i wystapi z prosba chetnie odda