  • 1. Data: 2007-03-06 12:03:28
    Temat: Mieszkanie z TBS-czy można je komuś "odstąpić" ?
    Od: "robert" <robson254@_wytnij_poczta.onet.pl>

    Witam,
    Ostatnio widziałem ogłoszenia typu (konkretnie Gliwice):
    "Odstąpie mieszkanie z TBS..."
    Czy najemnca mieszkania z TBS , opuszczając lokal, może je komuś odstąpić
    ?
    Po przeanalizowaniu regulaminu najmu mieszkań w TBS wydaje mi
    się, że nie. Opuszczając lokal najemca dostaje zwrot partycypacji i zwrot
    kaucji
    i chyba mieszkanie to pozostacje tylko i wyłącznie do dyspozycji danego TBS
    ?.
    Czy ktoś może mi wyjaśnić tą kwestię ?
    Sam zastanawiam się nad skorzystaniem z tego typu okazji i
    chciał bym dokłanie poznac tą kwestię by nie stracić póżniej znacznej
    kwoty.
    Dziękuje za odp.i pozdrawiam.
    Robert.

  • 2. Data: 2007-03-06 15:01:52
    Temat: Re: Mieszkanie z TBS-czy można je komuś "odstąpić" ?
    Od: "x" <y...@o...pl>

    > Czy ktoś może mi wyjaśnić tą kwestię ?
    > Sam zastanawiam się nad skorzystaniem z tego typu okazji i
    > chciał bym dokłanie poznac tą kwestię by nie stracić póżniej znacznej
    > kwoty.

    W TBS-ach nie ma tak, że idziesz i mówisz "kupiłem sobie domek, zwróćcie mi
    kaucję i koszty partycypacji i znajdźcie sobie kogoś kto zajmie miejsce w
    moim mieszkaniu", bo obowiazek znalezienia kogoś na swoje miejsce ma
    najemca - jesli nie znajdziesz, TBS-y ani nie zwrócą kaucji ani partycypacji
    ani nie zaprzestaną naliczać czynszu. Dlatego w ogłoszeniu użyto słowa
    "odstąpię".
    Najlepiej idź i pogadaj w TBS-ach.
    Swoją drogą... 100 000 000 x przemyśl zanim podejmiesz decyzję "kupienia"
    TBS-ów.

    pozdrawiam,