  • 1. Data: 2007-03-06 08:13:54
    Temat: sprzedaż udziałów(?) w sp. z o.o. w organizacji
    Od: Pi23 <p...@t...pl>

    Dzien dobry,
    Zalozylem spolke z o.o. (mam 50% udziałów zgodnie z umowa spolki).
    Spolka jest w tym momencie w organizacji (nie ma jeszcze wpisu do KRSu,
    REGON jest, NIPu jeszcze nie ma kapital zakladowy oczywiscie nie zostal
    jeszcze wniesiony).Chhcialbym jednak teraz sprzedac moje udzialy spolce
    (osobie prawnej). W jaki sposob nalezy to zrobic? Czy to bedzie normalna
    procedura jak przy spolce z wpisem do KRS (?) Czy moze trzeba po prostu
    zmienic umowe spolki i nic nie trzeba sprzedawac (?) Udzialy chce
    sprzedac po cenie nominalnej.

    Co by bylo jest nie chcialbym sprzedac tych udzialow tylko po prostu sie
    wycofalem a na moje miejsce wchodzi inny kontrahent- co musze w takim
    przypadku zrobic? Mozna zmienic umowe spolki? (Zalezy mi na tym, aby
    Regon pozostal nie zmieniony).

  • 2. Data: 2007-03-06 09:58:06
    Temat: Re: sprzedaż udziałów(?) w sp. z o.o. w organizacji
    Od: robin <k...@o...pl>

    Dnia 06-03-2007 o 09:13:54 Pi23 <p...@t...pl> napisał:

> [...]
    > wycofalem a na moje miejsce wchodzi inny kontrahent- co musze w takim
    > przypadku zrobic? Mozna zmienic umowe spolki? (Zalezy mi na tym, aby

    nie wnoś kapitału, nie zgłoszenie do KRS w ciągu 6 mc od dnia podpisania
    umowy Spółki (do zhłoszenia musi byc wniesiony cały kapitał) powoduje
    nieważność umowy.

  • 3. Data: 2007-03-06 10:29:11
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Pi23 napisał:
    > Dzien dobry,
    > Zalozylem spolke z o.o. (mam 50% udziałów zgodnie z umowa spolki).
    [..]
    > przypadku zrobic? Mozna zmienic umowe spolki? (Zalezy mi na tym, aby
    > Regon pozostal nie zmieniony).

    Musisz iść do notariusza i je sprzedać.
    To wszystko.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 4. Data: 2007-03-06 10:41:28
    Od: Pi23 <p...@t...pl>

    robin napisał(a):

    > nie wnoś kapitału, nie zgłoszenie do KRS w ciągu 6 mc od dnia podpisania
    > umowy Spółki (do zhłoszenia musi byc wniesiony cały kapitał) powoduje
    > nieważność umowy.

    Wiem o tym doskonale. Ale ja nie chce uniewaznic umowy- chce po prostu,
    zeby na moje miejsce mogl wejsc do spolki zamiast mnie ktos inny.

  • 5. Data: 2007-03-07 09:00:00
    Od: "rrr" <p...@p...net.pl>

> [...]
    > wycofalem a na moje miejsce wchodzi inny kontrahent- co musze w takim
    > przypadku zrobic? Mozna zmienic umowe spolki? (Zalezy mi na tym, aby Regon

    Witam,
    Polecam uwadze przepis art. 16 KSH
    Art. 16. Rozporządzenie udziałem albo akcją dokonane przed wpisem spółki
    kapitałowej do rejestru albo przed zarejestrowaniem podwyższenia kapitału
    zakładowego jest nieważne.

    W zwiazaku z powyzszym, nie można sprzedać udziałów przed rejestracją.
    Jedynym wyjściem jest w tym wypadku zmiana umowy spółki. Robiłem już taka
    operację, nie ma problemu.

    Pozdrawiam,
    Romek