  • 1. Data: 2009-07-07 15:20:17
    Temat: Nieprawidłowe zawiadomienie o terminie rozprawy ?
    Od: "Bolek" <s...@s...pl>

    Jak w temacie, pierwsze awizo, drugie "ktoś" w miejscu zameldowania odebrał
    i się "jakoś" podpisał ( nie było ustanowionych pełnomocników - pismo
    sądowe ), wyrok nieprawomocny zapadł, a skarga kasacyjna porusza sprawę
    nieprawidłowego dostarczenia zawiadomienia do adresata.

    Przecież w ten sposób można uwalić każdy wyrok ? Co z tym zrobić ?

  • 2. Data: 2009-07-07 16:13:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Bolek pisze:

> [...]
    > sprawę nieprawidłowego dostarczenia zawiadomienia do adresata.
    >
    > Przecież w ten sposób można uwalić każdy wyrok ? Co z tym zrobić ?

    Jak można składać skargę kasacyjną od nieprawomocnego wyroku bo nie
    rozumiem.

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2009-07-07 16:24:32
    Od: piotrl <p...@g...com>

    On 7 Lip, 17:20, "Bolek" <s...@s...pl> wrote:
> [...]
    > nieprawidłowego dostarczenia zawiadomienia do adresata.
    >
    > Przecież w ten sposób można uwalić każdy wyrok ? Co z tym zrobić ?

    nie skarga kasacyjna, a apelacja
    i można napisać wszystko, bo papier jest cierpliwy,
    ale czy wyrok zostanie uchylony to pokażę czas

    Art. 139. § 1 k.p.k. Jeżeli strona, nie podając nowego adresu,
    zmienia miejsce zamieszkania lub
    nie przebywa pod wskazanym przez siebie adresem, pismo wysłane pod
    tym adresem
    uważa się za doręczone.

  • 4. Data: 2009-07-07 16:37:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bolek pisze:
> [...]
    > sprawę nieprawidłowego dostarczenia zawiadomienia do adresata.
    >
    > Przecież w ten sposób można uwalić każdy wyrok ? Co z tym zrobić ?

    Niestety listonosz polecony może oddać list polecony każdemu, kto
    otworzy drzwi pod danym adresem. Co jest najbardziej idiotyczne w
    przypadku np. rozwodów ze skłóconymi małżonkami "na wylocie" żrącymi się
    pod jednym dachem.

  • 5. Data: 2009-07-07 18:10:20
    Od: "Bolek" <s...@s...pl>

> [...]

    >zmienia miejsce zamieszkania lub
    > nie przebywa pod wskazanym przez siebie adresem, pismo wysłane pod

    No nie napisałem to jest z k.p.a. i tu jak zrozumiałem wyrok się
    uprawomacnia i w tym czasie można składać skargi kasacyjne, mylę się ?

    >Niestety listonosz polecony może oddać list polecony każdemu, kto
    >otworzy drzwi pod danym adresem.

    To oczywiście prawda, ale pytanie jest proste - Czy list polecony ( pismo
    sądowe ) odebrany pod adresem zameldowania przez osobę bez pełnomocnictw
    jest listem doręczonym prawidłowo ?

  • 6. Data: 2009-07-07 18:22:42
    Temat: Re: Nieprawidlowe zawiadomienie o terminie rozprawy ?
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    > To oczywi?cie prawda, ale pytanie jest proste - Czy list polecony ( pismo
    > s?dowe ) odebrany pod adresem zameldowania przez osob? bez pe?nomocnictw
    > jest listem dor?czonym prawid?owo ?

    Tak (niestety)

  • 7. Data: 2009-07-07 21:02:05
    Od: kuba <j...@g...com>

    Johnson pisze:

    > Jak można składać skargę kasacyjną od nieprawomocnego wyroku bo nie
    > rozumiem.

    Bo może nie znasz takiej głupiej ustawy jak PPSA, gdzie skarga kasacyjna
    jest środkiem odwoławczym ;)

    pozdrawiam
    kuba

  • 8. Data: 2009-07-07 21:32:00
    Od: kuba <j...@g...com>

    Bolek pisze:

    > To oczywiście prawda, ale pytanie jest proste - Czy list polecony (
    > pismo sądowe ) odebrany pod adresem zameldowania przez osobę bez
    > pełnomocnictw jest listem doręczonym prawidłowo ?

    A napisz przed jakim sądem/organem jest ta sprawa, to przynajmniej
    będziemy wiedzieli jaką procedurę zastosować, bo w każdej jest trochę
    inaczej.

    Jeśli chodzi o KPA (jesteś pewny, że nie chodzi Ci o Prawo o
    postępowaniu przed sądami administracyjnymi? - pisałeś coś o skardze
    kasacyjnej), to zależy jakiej osobie jest doręczony i czy są spełnione
    przesłanki doręczenia zastępczego (poczytaj sobie art. 39-49 tego kodeksu).

    pozdrawiam
    kuba

  • 9. Data: 2009-07-08 10:05:52
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Tue, 07 Jul 2009 18:37:12 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Niestety listonosz polecony może oddać list polecony każdemu, kto
    > otworzy drzwi pod danym adresem.

    A to ciekawe co piszesz, bo jak chcialem odebrac wezwanie do sadu (sprawa
    cywilna, postepowanie spadkowe) za mkja mame to sie okazalo ze "sie nie da i
    pisma sadowe tylko osobiscie lub za upowaznieniem". Czyli mi klamali?

    --
    Mark

  • 10. Data: 2009-07-08 19:07:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>