  • 1. Data: 2009-07-07 16:35:10
    Temat: Nie placenie przez pracodawce skladek do ZUS
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    Witam

    Firma w ktorje jestem zatrudiony jest obecnie w postepwaniu likwidacji
    upadlosciowej. Postpeowanie to rozpoczelo sie z dniem 30/06/2009.
    Zauwazylem ze od kwietnia na II filar nie splywaja odpowiednie kwoty.
    Sprawdzilem to z wspolpracownikami i maja podobna sytuacje, po kontakcie
    z kadrami/ksiegowoscia i pytaniem czy to raczej wina ZUSu i jego
    opoznien w przelewaniu srodkow dostalem odpowiedz, ze raczej ZUS nie
    jest tutaj winien tej sytuacji.

    O ile syndyk w pierwszej kolejnosci zabezpiecza nasze pensja [wplywaja
    na konta nawet wczesniej niz zwykle] o tyle ZUS chyba poszedl na dalszy
    plan.

    Jaka jest teraz kolej rzeczy, do kogo powinienem sie zglosc o zalegle
    wplaty: ZUS czy pracodawca ? Kilka osob twierdzi, ze mimo braku wplywow
    do ZUS od pracodawcy ZUS ma obowiazek przelania na II filar conajmniej
    rownowartosc ostatniej skladki. Szczerze watpie w to ale moze ktos mi to
    tutaj potwierdzi.

    Dzieki za wszelkie sugestie i wskazowki,
    pzdrw,

    Łukasz