  • 1. Data: 2009-07-07 09:32:50
    Temat: GUS - niedokladne wyliczanie inflacji
    Od: "dominik" <d...@p...onet.pl>

    Dzien dobry,
    Czy niedokladne wyliczanie CPI/inflacji podchodzi pod jakis paragraf? jesli tak
    to jaki? wkoncu od tego wskaznika zaleza wysokosci emerytur ...

    pzdr,
    dominik

  • 2. Data: 2009-07-07 16:16:27
    Temat: Re: GUS - niedokladne wyliczanie inflacji
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    dominik pisze:

    > Czy niedokladne wyliczanie CPI/inflacji podchodzi pod jakis paragraf? jesli tak
    > to jaki? wkoncu od tego wskaznika zaleza wysokosci emerytur ...

    To na pewno sabotaż ;)

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2009-07-07 17:01:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "dominik" <d...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:796e.00000a4e.4a531642@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > Czy niedokladne wyliczanie CPI/inflacji podchodzi pod jakis paragraf?
    > jesli tak to jaki? wkoncu od tego wskaznika zaleza wysokosci emerytur ...

    Wskaźnik inflacji jest mocno umownym wskaźnikiem i podejrzewam, ze oni go
    liczą dobrze, tylko ma on niewiele wspólnego z tym, ile my wydajemy z
    kieszeni na co dzień. I w tym tkwi problem. Gdyby faktycznie ktoś
    obliczenia sfałszował celowo, to na pewno można by było go ścigać. Na
    pierwszy rzut oka wchodzi w rachubę albo niedopełnieniu obowiązków przez
    urzędnika, albo poświadczenie nieprawdy w dokumencie.

  • 4. Data: 2009-07-07 17:21:57
    Od: "dominik" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > pierwszy rzut oka wchodzi w rachubę albo niedopełnieniu obowiązków przez
    > urzędnika, albo poświadczenie nieprawdy w dokumencie.

    wlasnie o to chodzi, ze jest dobrze liczony, tylko niedokladnie, a ta
    niedokladnosc jak liczylem jest dosc spora

    niedopolnienie ob. lub posw. nieprawdy, to tylko gdyby byly zle liczony ...

    PS
    powaznie, chce isc do sadu, bo niedokladnosc jest dosc duza, tylko potrzebuje
    paragrafow

  • 5. Data: 2009-07-07 18:08:08
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "dominik" <d...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości

    > wlasnie o to chodzi, ze jest dobrze liczony, tylko niedokladnie, a ta
    > niedokladnosc jak liczylem jest dosc spora

    A jak to wyliczyłeś, jeśli można wiedzieć?

  • 6. Data: 2009-07-07 18:17:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "dominik" <d...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:796e.00000a86.4a538435@newsgate.onet.pl...
    > wlasnie o to chodzi, ze jest dobrze liczony, tylko niedokladnie, a ta
    > niedokladnosc jak liczylem jest dosc spora

    Jesli jest liczony niedokładnie, to jest liczony źle, bo ma być dokładnie.
    I bardzo proszę, wyjaśnij o co Ci chdozi, bo przelewanie próżnego w puste
    większego sensu nie ma moim zdaniem.

    > powaznie, chce isc do sadu, bo niedokladnosc jest dosc duza, tylko
    > potrzebuje paragrafow

    Podałem Ci w poprzednim poście. i nie do sądu, tylko zwiadomienie o
    podejrzeniu popełnienia przestępstwa.

  • 7. Data: 2009-07-07 19:05:51
    Od: "dominik" <d...@p...onet.pl>

    > A jak to wyliczyłeś, jeśli można wiedzieć?

    chodzi glownie o system wag

    http://www.stat.gov.pl/gus/5840_2665_PLK_HTML.htm

    powinnien byc wyliczany w zaleznosci od dochodow

    przyklad:
    osoba X otrzymuje 8000zl/mies emerytury, kupuje jedzenie za 400zl/mies
    osoba Y otrzymuje 800zl/mies emerytury, kupuje rowniez zywnosc za 400zl/mies.

    zywnosc rocznie podrozala o 100% (z 400zl do 800 zl), co sie dzieje?
    waga wedlug GUS dla zywnosci wynosi ok 25%

    (wiele wspolczynnikow, pominalem dla uproszczenia)

    osoba X otrzymuje 8000zl x (100% x 25%) otrzumuje wiec dodatkowe 8000 x 0.25 =
    2000zl/mies

    osoba Y otrzymuje 800zl x (100% x 25%) otrzumuje wiec dodatkowe 800 x 0.25 =
    200zl/mies

    czyli po podwyszce bogaty moze zjesc 10 razy tyle co biedny? tzn wedlug GUS ma
    dziesiec razy wiekszy zoladek?

    wedlug moich obliczen, powinno byc tak, ze jesli bogaty wydawal 400zl
    miesiecznie na zywnosc (biedny tyle samo), to jesli zywnosc zdrozala o 100%,
    bogaty i biedny powinni dostac tyle samo, czyli po dodatkowe 200zl

    oczywiscie to mozna odwrocic odnosnie np samochodow, bogaty kupuje duzo, biedny
    wogole, wiec jesli samochody drozeja to bogaty dostaje wiecej, a biedny wogole,
    bo on i tak nie kupuje nowych, no chyba, ze nastapi wzrost wsrod bardzo starych
    uzywanych

    to jest cholerna niesprawiedliwosc co teraz GUS wyprawia

    inaczej mozna to opisac tak:
    jesli ktos zarabia 800zl i wydaje 400zl na zywnosc to waga nie jest 25% lecz
    50%, podobnie dla bogatego jesli zarabia 8000zl i wydaje na zywnosc 400zl to nie
    jest to 25% lecz 5%

  • 8. Data: 2009-07-07 19:17:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    dominik wrote:

    > wedlug moich obliczen, powinno byc tak,

    czyli nie są źle liczone ani niedokładnie liczone tylko nie są liczone
    "według twoich sprawidliwych obliczeń"

  • 9. Data: 2009-07-07 19:29:50
    Od: d...@p...onet.pl

    > czyli nie są źle liczone ani niedokładnie liczone tylko nie są liczone
    > "według twoich sprawidliwych obliczeń"

    sa nie dokladnie, czy czytales to co napisalem wyzej ze zrozumieniem i sie nad
    tym zastanowiles?

  • 10. Data: 2009-07-09 19:21:13
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dominik" <d...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:796e.00000a97.4a539c8f@newsgate.onet.pl...

    > chodzi glownie o system wag
    >
    > http://www.stat.gov.pl/gus/5840_2665_PLK_HTML.htm
    >
    > powinnien byc wyliczany w zaleznosci od dochodow

    To, co jest przedstawione na Rys. 3 jest koszykiem, wg którego GUS liczy
    wzrost cen.
    Nie od GUS-u zależą dochody poszczególnych grup ludzi i sposoby rekompensaty
    wzrostu cen.
    Najbliższe wybory do sejmu w roku ...?). A koszyk jes koszykiem i uwzględnia
    całość społeczeństwa;
    biedniejszy mniej wyda na inne sprawy, bogatszy mniej na jedzenie
    (procentowo) i takie są "zwyczajne świata dzieje"
    Pozdrawiam
    PawelT