  • 1. Data: 2009-07-07 10:18:34
    Temat: pytanie dot. praw autorskich
    Od: "Norbert" <norbertn__i_hate_spam__at_post.pl>

    Witam uprzejmie.

    W wyniku dość zagmatwanej sytuacji stanąłem przed problemem przekazania praw
    autorskich do programu komputerowego, ktorego jestem autorem.

    Chciałbym przekazać te prawa
    - w zakresie wyłącznie związanym z realizacją konkretnej umowy
    - przekazać prawa autorskie, ale kodu źródłowego nie

    Czy w kontekcie Ustawy o Prawie Autorskim te warunki Waszym zdaniem nie
    stoją ze sobą w sprzeczności?

    Chciałbym uniknąć sytuacji w której umowa będzie ważna, ale zapis o
    nieprzekazaniu kodu źródłowego - nie.

    Z gory dzieki za pomoc

    Pozdrawiam
    Norbert

  • 2. Data: 2009-07-07 11:00:58
    Temat: Re: pytanie dot. praw autorskich
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 07 Jul 2009 12:18:34 +0200, Norbert napisał(a):

> [...]
    > przekazać prawa autorskie, ale kodu źródłowego nie
    >
    > Czy w kontekcie Ustawy o Prawie Autorskim te warunki Waszym zdaniem nie

    W najmniejszym stopniu brak jest sprzeczności. Jakbyś przeniósł prawa do
    kodu, oznaczałoby to, że nabywca mógłby sobie klonować kod, np. w innym
    oprogramowaniu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [Reklama]: Tanio i dobrze zrobić zdjęcia we Wrocławiu?

  • 3. Data: 2009-07-07 11:14:07
    Od: "Norbert" <norbertn__i_hate_spam__at_post.pl>

    Dzieki,
    tego klonowania bądź innego wykorzystania chcialem uniknac, jednocześnie
    dając możliwość rozporządzania tym produktem w zakresie pozwalającym sie
    wywiązać z innej umowy.

    Pozdrawiam
    Norbert

  • 4. Data: 2009-07-07 11:37:02
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 07 Jul 2009 13:14:07 +0200, Norbert napisał(a):

    > tego klonowania bądź innego wykorzystania chcialem uniknac, jednocześnie
    > dając możliwość rozporządzania tym produktem w zakresie pozwalającym sie
    > wywiązać z innej umowy.

    Zatem powinieneś pozostać przy postanowieniach odnoszących się do
    oprogramowania jako utworu w całości.

  • 5. Data: 2009-07-07 11:51:33
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał

    > W najmniejszym stopniu brak jest sprzeczności. Jakbyś przeniósł prawa do
    > kodu, oznaczałoby to, że nabywca mógłby sobie klonować kod, np. w innym
    > oprogramowaniu.

    Tzn. jak ma to przenieść? Jako jedno pole eksploatacji? To co mu zostanie
    (autorowi), będzie mógł z tego kodu korzystać, zmieniać, sprzedawać dalej??
    Nie prościej mu udzielić licencji zamiast na wykorzystywania w konkretnych
    polach niz przenosić prawa?

  • 6. Data: 2009-07-07 12:19:25
    Od: "Norbert" <norbertn__i_hate_spam__at_post.pl>

    Właśnie nie mogę udzielić licencji.
    Mój klient zawarł umowę o wadliwej konstrukcji, twierdząc że posiada prawa
    autorskie do produktu ... chcę mu pomóc, ale nie narażać siebie.

  • 7. Data: 2009-07-07 12:45:48
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 07 Jul 2009 13:51:33 +0200, piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Tzn. jak ma to przenieść? Jako jedno pole eksploatacji? To co mu
    > zostanie (autorowi), będzie mógł z tego kodu korzystać, zmieniać,
    > sprzedawać dalej??

    Będzie mógł dalej wykorzystywać elementy kodu w kolejnych produkcjach.
    Produkcja nie może być identyczna ani szczególnie podobna do tego softu.
    Normalka -- połowę (tę lepszą) portali się tak robi, bo nie da się
    napisać kodu od nowa dla każdego projektu.

  • 8. Data: 2009-07-07 13:34:10
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał
    > Będzie mógł dalej wykorzystywać elementy kodu w kolejnych produkcjach.

    Wiec bedzie musial przeniesc prawa jedynie do wybranych, dedykowanych
    fragmentow kodu, a nie np. do modulow uzywanych standardowo w innych
    produkcjach?

  • 9. Data: 2009-07-07 13:44:34
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 07 Jul 2009 15:34:10 +0200, piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Wiec bedzie musial przeniesc prawa jedynie do wybranych, dedykowanych
    > fragmentow kodu, a nie np. do modulow uzywanych standardowo w innych
    > produkcjach?

    W ogóle nie musi przenosić praw do kodu. Wówczas zachowa 100% praw do
    kodu.

  • 10. Data: 2009-07-07 14:25:48
    Od: "Norbert" <norbertn__i_hate_spam__at_post.pl>

    Czy waszym zdaniem taki zapis jest ok, czy należy go jeszcze doprecyzować?

    §3
    1. Autor oświadcza, że:

    a. Zmodyfikowane oprogramowanie xxxx oraz Dokumentacja będą stanowiły
    odpowiednio: oryginalny program komputerowy albo utwór w rozumieniu ustawy z
    dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Autor
    oświadcza ponadto, że wszelkie prawa autorskie tak majątkowe, jak i
    niemajątkowe do zmodyfikowanego Oprogramowania xxxx oraz Dokumentacji
    przysługiwać będą w chwili ich przenoszenia na Zamawiającego wyłącznie
    Autorowi

    b. Przeniesienie majątkowych praw autorskich następuje wyłącznie w zakresie
    pozwalającym na prawidłowe wykonanie przez Zamawiającego umowy wskazanej w
    §1 ust.1 powyżej i nie obejmuje przekazania Zamawiającemu kodu źródłowego
    Zmodyfikowanego oprogramowania xxxx oraz Dokumentacji.

    c. Autor udziela Zamawiającemu upoważnienia na korzystanie i rozporządzanie
    prawami do opracowań zmodyfikowanego Oprogramowania xxx Klienta oraz
    Dokumentacji wyłącznie w zakresie pozwalającym na prawidłowe wykonanie przez
    Zamawiającego umowy wskazanej w §1 ust.1 powyżej.

    d. Autor nie przekazuje Zamawiającemu kodu źródłowego Oprogramowania xxx
    oraz Dokumentacji

    e. Za przekazanie wyżej wymienionych praw Autor nie pobiera wynagrodzenia.