  • 1. Data: 2004-02-05 08:22:10
    Temat: Nielegalny obrot danymi osobowymi - problem
    Od: "tomekk" <g...@p...com>

    Witam, licze na Wasza pomoc. Sprawa wyglada tak, ze dostalem wczoraj list od
    niezaleznej agencji ubezpieczeniowej z informacja kiedy konczy mi sie
    ubezpieczenie samochodu. Wszystko bylo by ok., gdyby nie fakt, że te
    informacje (a także moj adres) powinny byc przechowywane w zakladzie
    ubezpieczeniowym i dostep do nich powinien miec tylko agent mnie
    obslugujacy. Jako, ze z agentem tym jest moja zona - rozumiecie sami, że
    przypadek sprzedazy (tak przypuszczam) danych adresowych wraz z informacjami
    z polisy godzi w jej interesy i jest niezgodny z prawem.
    I teraz moje pytanie: W jaki sposob sformulowac pismo w odpowiedzi na ten
    list? Chcialbym dowiedziec sie w jaki sposob ta agencja weszla w posiadanie
    tych danych (domyslam sie, ze to grubsza sprawa - nie dotyczy tylko mnie),
    potrzebna mi podstawa prawna na jakiej sie opieram... (jakis paragraf ?).
    Mysle, że pismo to - "polecony" powinienem wyslac do rzeczonej agencji oraz
    kopie do dyrektora inspektoratu zakladu ubezpieczeniowego, w ktorym moje
    dane byly przechowywane... Co o tym myslicie? Co moge jeszcze zrobic. (Nie
    chce robic afery, ale jednoczesnie chcialbym, zeby sytuacja zostala
    wyjasniona a winni naduzycia w jakis sposob ukarani).
    Pozdrawiam,
    Tomek

    ps. Dobyslam sie, ze telefonowanie do tej agencji jest zbedne - lepiej takie
    sprawy zalatwiac pisemnie - czy mam racje?

  • 2. Data: 2004-02-05 19:37:26
    Temat: Re: Nielegalny obrot danymi osobowymi - problem
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tomekk" <g...@p...com> napisał w wiadomości

    Ja bym sam nie próbował z tym walczyć. W sumie poniekąd to nie Twój
    interes. Ja bym powiadomił o tym fakcie ubezpieczyciela, któremu
    skradziono dane i najpierw poczekał na jego ruch. On ma o wiele większe
    możliwości w tym wypadku, bo przede wszystkim ma pieniądze na prawników.

    Ty, jeśli już koniecznie chcesz sam walczyć, to zajrzyj do ustawy o
    ochronie danych osobowych. Tam znajdziesz zarówno podstawę do żądania
    wyjaśnienia, skąd mają Twoje dane, jak również tam znajdziesz przepisy
    karne z tym związane. Ale jeszcze raz podkreślam, że firma ubezpieczeniowa
    jako pokrzywdzona zrobi to o wiele bardziej profesjonalnie.

  • 3. Data: 2004-02-06 09:49:55
    Od: "tomekk" <g...@p...com>

> [...]

    > karne z tym związane. Ale jeszcze raz podkreślam, że firma ubezpieczeniowa
    > jako pokrzywdzona zrobi to o wiele bardziej profesjonalnie.

    Chyba masz rację. Zwrócę sie bezpośrednio do dyrekcji.
    Dzięki i pozdrawiam
    tomekk