    From: "tomekk" <g...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Nielegalny obrot danymi osobowymi - problem
    Date: Thu, 5 Feb 2004 09:22:10 +0100

    Witam, licze na Wasza pomoc. Sprawa wyglada tak, ze dostalem wczoraj list od
    niezaleznej agencji ubezpieczeniowej z informacja kiedy konczy mi sie
    ubezpieczenie samochodu. Wszystko bylo by ok., gdyby nie fakt, że te
    informacje (a także moj adres) powinny byc przechowywane w zakladzie
    ubezpieczeniowym i dostep do nich powinien miec tylko agent mnie
    obslugujacy. Jako, ze z agentem tym jest moja zona - rozumiecie sami, że
    przypadek sprzedazy (tak przypuszczam) danych adresowych wraz z informacjami
    z polisy godzi w jej interesy i jest niezgodny z prawem.
    I teraz moje pytanie: W jaki sposob sformulowac pismo w odpowiedzi na ten
    list? Chcialbym dowiedziec sie w jaki sposob ta agencja weszla w posiadanie
    tych danych (domyslam sie, ze to grubsza sprawa - nie dotyczy tylko mnie),
    potrzebna mi podstawa prawna na jakiej sie opieram... (jakis paragraf ?).
    Mysle, że pismo to - "polecony" powinienem wyslac do rzeczonej agencji oraz
    kopie do dyrektora inspektoratu zakladu ubezpieczeniowego, w ktorym moje
    dane byly przechowywane... Co o tym myslicie? Co moge jeszcze zrobic. (Nie
    chce robic afery, ale jednoczesnie chcialbym, zeby sytuacja zostala
    wyjasniona a winni naduzycia w jakis sposob ukarani).
    Pozdrawiam,
    Tomek

    ps. Dobyslam sie, ze telefonowanie do tej agencji jest zbedne - lepiej takie
    sprawy zalatwiac pisemnie - czy mam racje?