  • 31. Data: 2004-03-12 17:28:09
    Temat: Re: Nielegalna sieć
    Od: "pestifer" <p...@C...fm>

    Użytkownik "futszaK" <t...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:foo250d0s5b6eq8onru0d5ucojsk1re1pg@4ax.com...
> [...]
    >
    > bardzo dobrze, a skoro juz jestesmy przy kradziezach to mi powiedz
    > kogo okrada sieci osiedlowa zbudowana wspolnymi silami sasiadow po to
    > zeby miec staly dostep do Internetu ktorego w momencie budowania nikt
    > z "profesjonalnych operatorow" nie mial ochoty zapewnic (my
    > obslugujemy jedynie biznes, najlepiej 155Mbps podlaczone swiadlowodem
    > zbudowanym przez klienta)
    >
    > teraz to fajnie, siec juz jest, ludzie do Internetu sa przyzwyczajeni
    > to najlepiej upiepszyc im kable i wejsc ze swoja, 3 razy drozsza
    > oferta ktora jest podobno legalna (a pewnie tez znajdzie sie cos na ta

    nie wiem o czym mowisz
    ja tylko wspomnialem o niudokumentowanych dochodach

  • 32. Data: 2004-03-12 20:22:38
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > A mozna to zrobic legalnie, niech podpisze umowe o dzielo - dostarczenia
    > internetu przez miesiac (i ja podpisuje co miesiac).

    Piszesz poważnie ? Czy tylko sobie robisz jaja ?

    Jacek "Plumpi"

  • 33. Data: 2004-03-12 21:18:37
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Jak umilić życie komuś, kto bez żadnych zezwoleń, działalności gospodarzej
    > itp. prowadzi dość rozległą sieć komputerową krojąc abonentów pomimo iż w
    > regulaminie jest, że właściciel nie czerpie korzyści finansowych? Sieć
    jest
    > totalną prowizorką, przewieszki na słupach.energetycznych itp.żadnej
    pomocy
    > gdy padnie, ciągle gość wini użytkowników Teraz odłączonym jeszcze grozi,
    > rzuca teksty itp.
    > Proszę o pomoc w ukróceniu tego procederu

    Najlepiej oblej się benzyną i podpal na znak protestu oraz solidarności z
    pokrzywdzonymi :o)
    A teraz poważnie.
    Co to znaczy kroi ? Czy to znaczy, że bierze pieniądze w wysokości
    przewyższającej ponoszonych kosztów utrzymania ?
    Dla przykładu policz sobie ile może kosztować utrzymanie takiej sieci:
    Abonament miesięczny za łącze w zależności od prędkości łącza - 150-400 zł /
    miesięcznie.
    Koszt zasialania serwera + huby czy switche - 40-50zł / miesięcznie
    Koszty nieprzewidywane np. uszkodzenie huba czy switcha lub karty sieciowej
    w serwerze lub też jego innych podzespołów czy też zerwanych kabli.
    Najczęściej padają switche lub huby - ich koszty to: switch 100-200zł, hub -
    50-100zł

    Teraz postaw się w jego sytuacji.
    Gość o 24.00 w nocy jest ściągany, bo koleś nie może sobie pooglądać gołych
    dupek, albo pani Jadzia nie wie jak usunąć nowozainstalowaną grę do kosza, a
    Jaśkowi znów wyskakują jakieś okienka, bo kliknął na guziku: [Tak chcę za
    darmo zainstalować program do ściągania sexownych ...] i nie może sobie dać
    rady. A Stasiu nie ma interneta, bo se podłączał nową kartę i mu nie chodzi
    internet, bo się okazało, żew teraz ma inny MAC adres.
    Tego typu gadki przez cały dzień i każdy uważa, że powinien być obsłużony
    natychmiast, no bo przecież on płaci, nawet o 5 zł więcej niż to wynika z
    podzielenia ceny łącza przez liczbę użytkowników. To nic, że zalega już
    trzeci miesiąc z zapłatą administratorowi i ten musi dokładać ze swoich
    pieniędzy, ale on przecież zapłaci. Kiedy ? Tego nikt nie wie.

    > Typowe polskie piekiełko. Chcesz obejrzeć stronkę, serwer leży,zwracasz
    > uwagę, dostajesz zjebkę, że masz starą kartę, ssanie po 22, od 21:45 gość
    > zatyka całe łącze..... daj spokój, czujesz SDI na 10 osób? Teraz już
    9......
    > Szamaniasty

    Typowe piekiełko ? No cóż ? Weź pod uwagę, że tworzą je zapaleńcy, którzy
    zapier******* jak osły nie zarabiając lub nawewt dokładając do interesu,
    będąc często traktowani jak firma od której się tylko wymaga. W porównaniu
    do firmy takiemu zapaleńcowi można wisieć z zapłatą przez pół roku, bo to
    przecież kumpel.
    Ssanie po 22.00 ? A co chciałbyś mieć transfer 100-200 b/s (słownie: bitów
    na sekundę) przez cały dzień, bo każdy z sieci zapuszcza Kaze lub Osiołki i
    ściąga pirackie filmy - kilkanaście jednocześnie.

    A co byś powiedział: SDI na 90 osób ?
    Taką siecią zarządza mój kumpel i to co tu przytoczyłem jest jego
    doświadczeniem.
    Na prawdę dziwiłem mu się i nadal dziwię, że on to jeszcze wytrzymuje i
    ciągnie nie czerpiąc z tego tytułu korzyści materialnych. Zapier**** przez
    cały dzień, tzn. jak tylko przyjdzie z pracy to do godziny 2.00 w nocy ktoś
    coś od niego potrzebuje. Chodzi od jednego do drugiego. Usuwa wirusy lub
    dialery, przeinstalowuje systemy, ponownie instaluje sieć, albo wymienia
    spalone karty sieciowe, bo akurat była burza. Robi to za darmo, bo każdy
    uważa, że tak powinno być, ponieważ on miesięcznie płaci 5zł więcej.

    Gdyby nie to, że blokuje do 22.00 ściąganie plików programami Kazaa, Emule
    itp. to nie można by było w ogóle korzystać z internetu.
    A to co piszesz, że gość o 21.45 zatyka całe łącze bierze się tylko z twojej
    nieświadomości, ponieważ to zatykanie zaczyna się w chwili, kiedy otwiera
    ściąganie programami typu Kazaa czy Emule dla użytkowników - to właśnie te
    programy zapuszczone u kilku osób powoduję skuteczne zatykanie całej sieci.
    Tak więc wina nie leży po jego stronie, ale braku dyscypliny wśród
    użytkowników sieci, którzy nie potrafią zrozumieć, że w ciągu dnia ktoś
    chciałby skorzystać ze stron internetowych.

    Dla porównania firma informatyczna / komputerowa:
    Abonament miesięczny: 40-100zł w zależności od transferu i jakości usług.
    Jedna godzina serwisu komputerowego kosztuje: 60-150zł
    ok. 1-2 godziny dziennie zarezerwowane na konserwację sieci = brak internetu

    Tak więc zastanów się czy to co on robi jest nielegalne i godne twojego
    takiego traktowania.
    Spróbuj postawić się na jego miejscu.
    Naprawdę wierz mi - nie jest to lekki kawałek chleba, jak komuś może się
    wydawać.

    Jacek "Plumpi"

  • 34. Data: 2004-03-12 21:25:38
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    p...@w...pl news:c2t676$t69$1@atlantis.news.tpi.pl

    > Piszesz poważnie ? Czy tylko sobie robisz jaja ?
    > Jacek "Plumpi"

    Dlaczego nie ma mozliwosci prawnej aby tak to rozwiazac?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 35. Data: 2004-03-12 21:47:21
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Rafal 'Raf256' Maj w wiadomości
    <news:Xns94AAE421F8540raf256com@213.180.128.20> powiedział(a) co
    następuje:

    > Dlaczego nie ma mozliwosci prawnej aby tak to rozwiazac?

    Bo umowa o dzieło zakłada uzyskanie konkretnego rezultatu, wykonanie
    dzieła. Świadczenie usług nie jest umową o dzieło.

    --
    Olgierd
    "Bądźcie tak rewolucyjni jak nauka i tak reakcyjni jak tabliczka

  • 36. Data: 2004-03-12 21:52:17
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Dlaczego nie ma mozliwosci prawnej aby tak to rozwiazac?

    I co ? Będziesz dymał wraz z pozostałymi użytkownikami sieci do urzędu
    skarbowego co miesiąc, aby zapłacić stosowny podatek od kwoty wypłaconej
    administratorowi ?

    Jacek "Plumpi"

  • 37. Data: 2004-03-12 22:01:13
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    c...@w...pl news:p0g9hy3ryufd.dlg@olgierd.gov.pl

    > Bo umowa o dzieło zakłada uzyskanie konkretnego rezultatu, wykonanie
    > dzieła. Świadczenie usług nie jest umową o dzieło.

    Rezultat - przeslanie danych przez najblizszy miesiac?

    Powaznie nie mozna tego obejsc? Pomijajac kwestie wygody lub nie -
    "Plumpi".

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 38. Data: 2004-03-12 23:38:21
    Od: "Szaman" <n...@a...pl>

    > Najlepiej oblej się benzyną i podpal na znak protestu oraz solidarności z
    > pokrzywdzonymi :o)

    A co? Handlujesz paliwem?

> [...]
    /> miesięcznie.
    > Koszt zasialania serwera + huby czy switche - 40-50zł / miesięcznie

    Koszty to abo SDI i prąd, pozostałe są dzielone na użytkowników na zasadzie:
    zwaliło się+ zrzutka.

> [...]
    > trzeci miesiąc z zapłatą administratorowi i ten musi dokładać ze swoich
    > pieniędzy, ale on przecież zapłaci. Kiedy ? Tego nikt nie wie.

    Nikt nigdy nie dzwoni po zapadnięciu zmroku, a nawewt wogóle nie dzwoni, bo
    Babcia może tylko zobaczyć czy "żaróweczka sie swieci" a najczęściej tylko
    mówi:" Niemożliwe, sprawdzę....." i nic..... Sieć budowana za wspólne
    pieniądze i wspólnymi siłami, jak padnie kabel do kogoś to musi sobie sam
    wymienić, bo nie ma admina tylko "właściciel" ( jak to dumnie brzmi)

> [...]
    > użytkowników sieci, którzy nie potrafią zrozumieć, że w ciągu dnia ktoś
    > chciałby skorzystać ze stron internetowych.

    Powstrzymam się od komentarza, wieści z innej planety to nie w tym
    wątku.....Jest takie coś co pozwala przydzielić pasmo uzytkownikowi, tylko
    kto ma to zrobić? Solidarni użytkownicy wtargnąć do "właściciela"?

> [...]
    > Jedna godzina serwisu komputerowego kosztuje: 60-150zł
    > ok. 1-2 godziny dziennie zarezerwowane na konserwację sieci = brak

    Firma mówisz....... czyli działalność gospodarcza podatki itp.....

> [...]
    > Spróbuj postawić się na jego miejscu.
    > Naprawdę wierz mi - nie jest to lekki kawałek chleba, jak komuś może się

    To nie miał być kawałek chleba tylko wspólnota, facet stał sie panem i
    władcą i się skończyło, podłączanie nowych userów nawet nie zostało ustalone
    z nikim, bo "stul pysk, przecież będziesz płacić 5 zł mniej, a ja jestem
    włascicielem".....

    > Jacek "Plumpi"
    Szaman
    PS. Najbardziej podobało mi się SDI na 90 osób....:) ale to temat na inną
    grupę.

  • 39. Data: 2004-03-13 08:30:24
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > pieniądze i wspólnymi siłami, jak padnie kabel do kogoś to musi sobie sam
    > wymienić, bo nie ma admina tylko "właściciel" ( jak to dumnie brzmi)

    A skąd masz takie informacje ?
    Czy rozmawiałeś z kimkolwiek poza twoją znajomą, a zwłaszcza z chłopakiem,
    który zajmuje się siecią ?

    > Powstrzymam się od komentarza, wieści z innej planety to nie w tym
    > wątku.....Jest takie coś co pozwala przydzielić pasmo uzytkownikowi, tylko
    > kto ma to zrobić? Solidarni użytkownicy wtargnąć do "właściciela"?

    A potrafisz takie coś wskazać, które nie kosztowało by więcej jak 4000zł (bo
    tyle kosztuje najtańszy programowy serwer z podziałem pasma) ? Czy raczej
    myślisz o tym, żeby się chłopak narażał dla wspólnoty instalując nielegalne
    oprogramowanie ?
    Ponadto potrafisz to skonfigurować ? Chętnie skorzystałbym z twojej pomocy,
    a zwłaszcza ten mój kolega co zarządza tymi 90 komputerami w sieci. Chłopak
    jest naprawdę "obstukany" w instalowaniu i konfigurowaniu sieci
    komputerowych, jednak ma z tym problemy.
    Ponadto użytkownicy solidarnie mogą gościa odłączyć. Te same kable mogą
    transmitować sygnał w 2 strony i wcale nie muszą mieć serwera u gościa.

    > internetu
    >
    > Firma mówisz....... czyli działalność gospodarcza podatki itp.....

    Nie bądź taki nadgorliwy, bo jestem przekonany, że wolałbyś, przyprowadzić
    kolesia aby ci zrobił za friko niż płacić firmie 150 czy 200zł.

> [...]
    ustalone
    > z nikim, bo "stul pysk, przecież będziesz płacić 5 zł mniej, a ja jestem

    No właśnie - wspólnota, a nie traktowanie gościa na zasadzie, że "on musi".
    Wszystko zależy od tego co było ustalone wcześniej tzn. przed budową sieci.
    Znając polskie podejście to każdy uważa się za najważniejszego i chce
    rządzić, pomimi, że ma najmniejszy udział i dotyczy to zarówno
    administratora jak i wszystkich użytkowników.

    Jacek "Plumpi"