    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nielegalna sieć
    Date: Sat, 13 Mar 2004 09:30:24 +0100

    > Nikt nigdy nie dzwoni po zapadnięciu zmroku, a nawewt wogóle nie dzwoni,
    bo
    > Babcia może tylko zobaczyć czy "żaróweczka sie swieci" a najczęściej tylko
    > mówi:" Niemożliwe, sprawdzę....." i nic..... Sieć budowana za wspólne
    > pieniądze i wspólnymi siłami, jak padnie kabel do kogoś to musi sobie sam
    > wymienić, bo nie ma admina tylko "właściciel" ( jak to dumnie brzmi)

    A skąd masz takie informacje ?
    Czy rozmawiałeś z kimkolwiek poza twoją znajomą, a zwłaszcza z chłopakiem,
    który zajmuje się siecią ?

    > Powstrzymam się od komentarza, wieści z innej planety to nie w tym
    > wątku.....Jest takie coś co pozwala przydzielić pasmo uzytkownikowi, tylko
    > kto ma to zrobić? Solidarni użytkownicy wtargnąć do "właściciela"?

    A potrafisz takie coś wskazać, które nie kosztowało by więcej jak 4000zł (bo
    tyle kosztuje najtańszy programowy serwer z podziałem pasma) ? Czy raczej
    myślisz o tym, żeby się chłopak narażał dla wspólnoty instalując nielegalne
    oprogramowanie ?
    Ponadto potrafisz to skonfigurować ? Chętnie skorzystałbym z twojej pomocy,
    a zwłaszcza ten mój kolega co zarządza tymi 90 komputerami w sieci. Chłopak
    jest naprawdę "obstukany" w instalowaniu i konfigurowaniu sieci
    komputerowych, jednak ma z tym problemy.
    Ponadto użytkownicy solidarnie mogą gościa odłączyć. Te same kable mogą
    transmitować sygnał w 2 strony i wcale nie muszą mieć serwera u gościa.

    > internetu
    >
    > Firma mówisz....... czyli działalność gospodarcza podatki itp.....

    Nie bądź taki nadgorliwy, bo jestem przekonany, że wolałbyś, przyprowadzić
    kolesia aby ci zrobił za friko niż płacić firmie 150 czy 200zł.

    > To nie miał być kawałek chleba tylko wspólnota, facet stał sie panem i
    > władcą i się skończyło, podłączanie nowych userów nawet nie zostało
    ustalone
    > z nikim, bo "stul pysk, przecież będziesz płacić 5 zł mniej, a ja jestem
    > włascicielem".....

    No właśnie - wspólnota, a nie traktowanie gościa na zasadzie, że "on musi".
    Wszystko zależy od tego co było ustalone wcześniej tzn. przed budową sieci.
    Znając polskie podejście to każdy uważa się za najważniejszego i chce
    rządzić, pomimi, że ma najmniejszy udział i dotyczy to zarówno
    administratora jak i wszystkich użytkowników.

    Jacek "Plumpi"