  • 1. Data: 2004-03-10 08:48:02
    Temat: kosz likwidacji hipoteki
    Od: sirhck <s...@w...pl>

    Niedawno splacilem kredyt hipoteczny, okazalo sie ze bank wyslal w moim
    imieniu wniosek o wykreslenie hipoteki Wlasnie dostalem wezwanie z sadu
    z dzialu ksiag wieczystych do zaplacenia oplaty skarbowej zwiazanej w
    likwidacja hipoteki Sad zada za to 1152 zl Ta suma wydaje mi sie
    strasznie duza (hipoteka byla na 45000) W sadzie mi mowia ze gdyby
    hipoteka byla w dziale 3 to koszt bylby maly, natomiast w dziale 4
    faktycznie jest taki Bardzo prosze o rade co z tym zrobic ?
    Mam jeszcze kilka dni na zaplacenie (w wezwaniu pisze ze trzeba zaplacic
    w ciagu 7 dni)

  • 2. Data: 2004-03-10 09:58:32
    Temat: RE: kosz likwidacji hipoteki
    Od: m...@o...pl (grupa)

[...]

    witam
    ja ostatnio, w zeszlym tygodniu, zalatwilaem podobna sprawe
    wykreslenie hipoteki w wysokosci 13.900 zl kosztowalo mnie troche ponad 50
    zl
    i zapisana byla w dziale 4 KW

    pozdrawiam
    m.c.

  • 3. Data: 2004-03-10 13:13:59
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    sirhck wrote:
    > Niedawno splacilem kredyt hipoteczny, okazalo sie ze bank wyslal w
    [...]

    Ja bym jej nie wykreslal za takie pieniadze. A nuz w przyszlosci koszt
    spadnie. A to jest kaucyjna hipoteka czy zwykla ? W sumie to co Ci
    przeszkadza, ze ona tam sobie dalej bedzie wpisana, jak bedziesz
    potrzebowal zeby jej nie bylo, wtedy ja sobie wykreslisz. Reasumujac:
    nie placilbym i olal to, dopoki nie mialbym potrzeby aby tam tej
    hipoteki nie bylo.

    Przy okazji: hipoteki moga byc wpisane wylacznie w dziale IV. W trzecim
    dziale wpisuje sie chyba inne rzeczy (ciezary i ograniczenia). Niedawno
    placilem za wykreslenie hipoteki kaucyjnej lacznej na okolo milion euro
    30 zl, natomiast nie wykreslalem jeszcze nigdy normalnej kaucyjnej po
    kredycie bankowym.

    marekz

  • 4. Data: 2004-03-10 13:23:53
    Od: "Marek MANO" <m...@w...poczta.onet.pl>

    Powinno kosztowac ok 0,8% hipoteki. Jest to oplata sadowa, nie skarbowa.
    Czasem 2x wiecej. Zalezy to chyba od typu tytulu do lokalu.
    Natomiast nie spodziewalem sie, ze bank moze wnioskowac do sadu w sprawie
    wpisu na Twojej hipotece. Powinien jedynie wystawic zaswiadczenie, ze nic
    juz do tej hipoteki nie ma, zlozenie wniosku zostawiajac Tobie.
    --
    Pozdrawiam,
    Marek MANO

  • 5. Data: 2004-03-10 13:51:11
    Od: sirhc <sirhc@.wp.pl>

    Dziekuje wszystkim za informacje

    Sprawa sie wlasnie wyjasnila Pracowniczka dzialu ksiag wieczystych
    sprawdzila dzisiaj (wczoraj nie chciala sie odrywac od pracy) jaka to
    jest kwota i okazlo sie ze wpisali mi w zawiadomieniu
    zla liczbe Zamiast 1152zl mam zaplacic 167zl Zostalem przeproszony ale
    co z tego jak wczesniej sie nadenerwowalem co nie miara Zreszta to juz
    drugi numer ktory zostal mi wyciety, wczesniej dostalem wypis z ksiegi
    wieczystej w ktorej przydzielono mi numer piwnicy nalezacy do innej
    osoby Niezly musza miec tam bajzel, albo ja juz jestem taki pechowy

  • 6. Data: 2004-03-10 18:51:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > potrzebowal zeby jej nie bylo, wtedy ja sobie wykreslisz. Reasumujac:
    > nie placilbym i olal to, dopoki nie mialbym potrzeby aby tam tej

    Problem może być z tym, że za wiele lat nie będzie wierzyciela skłonnego
    do złożenia odpowiedniego oświadczenia woli.