    From: "Szaman" <n...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nielegalna sieć
    Date: Sat, 13 Mar 2004 00:38:21 +0100

    news:c2t9g6$h2o$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Najlepiej oblej się benzyną i podpal na znak protestu oraz solidarności z
    > pokrzywdzonymi :o)

    A co? Handlujesz paliwem?

    > A teraz poważnie.
    > Co to znaczy kroi ? Czy to znaczy, że bierze pieniądze w wysokości
    > przewyższającej ponoszonych kosztów utrzymania ?
    > Dla przykładu policz sobie ile może kosztować utrzymanie takiej sieci:
    > Abonament miesięczny za łącze w zależności od prędkości łącza - 150-400 zł
    /> miesięcznie.
    > Koszt zasialania serwera + huby czy switche - 40-50zł / miesięcznie

    Koszty to abo SDI i prąd, pozostałe są dzielone na użytkowników na zasadzie:
    zwaliło się+ zrzutka.

> [...]
    dać
    > rady. A Stasiu nie ma interneta, bo se podłączał nową kartę i mu nie
    chodzi
    > internet, bo się okazało, żew teraz ma inny MAC adres.
    > Tego typu gadki przez cały dzień i każdy uważa, że powinien być obsłużony
    > natychmiast, no bo przecież on płaci, nawet o 5 zł więcej niż to wynika z
    > podzielenia ceny łącza przez liczbę użytkowników. To nic, że zalega już
    > trzeci miesiąc z zapłatą administratorowi i ten musi dokładać ze swoich
    > pieniędzy, ale on przecież zapłaci. Kiedy ? Tego nikt nie wie.

    Nikt nigdy nie dzwoni po zapadnięciu zmroku, a nawewt wogóle nie dzwoni, bo
    Babcia może tylko zobaczyć czy "żaróweczka sie swieci" a najczęściej tylko
    mówi:" Niemożliwe, sprawdzę....." i nic..... Sieć budowana za wspólne
    pieniądze i wspólnymi siłami, jak padnie kabel do kogoś to musi sobie sam
    wymienić, bo nie ma admina tylko "właściciel" ( jak to dumnie brzmi)

> [...]
    > A to co piszesz, że gość o 21.45 zatyka całe łącze bierze się tylko z
    twojej
    > nieświadomości, ponieważ to zatykanie zaczyna się w chwili, kiedy otwiera
    > ściąganie programami typu Kazaa czy Emule dla użytkowników - to właśnie te
    > programy zapuszczone u kilku osób powoduję skuteczne zatykanie całej
    sieci.
    > Tak więc wina nie leży po jego stronie, ale braku dyscypliny wśród
    > użytkowników sieci, którzy nie potrafią zrozumieć, że w ciągu dnia ktoś
    > chciałby skorzystać ze stron internetowych.

    Powstrzymam się od komentarza, wieści z innej planety to nie w tym
    wątku.....Jest takie coś co pozwala przydzielić pasmo uzytkownikowi, tylko
    kto ma to zrobić? Solidarni użytkownicy wtargnąć do "właściciela"?

    > Dla porównania firma informatyczna / komputerowa:
    > Abonament miesięczny: 40-100zł w zależności od transferu i jakości usług.
    > Jedna godzina serwisu komputerowego kosztuje: 60-150zł
    > ok. 1-2 godziny dziennie zarezerwowane na konserwację sieci = brak
    internetu

    Firma mówisz....... czyli działalność gospodarcza podatki itp.....

    > Tak więc zastanów się czy to co on robi jest nielegalne i godne twojego
    > takiego traktowania.
    > Spróbuj postawić się na jego miejscu.
    > Naprawdę wierz mi - nie jest to lekki kawałek chleba, jak komuś może się
    > wydawać.

    To nie miał być kawałek chleba tylko wspólnota, facet stał sie panem i
    władcą i się skończyło, podłączanie nowych userów nawet nie zostało ustalone
    z nikim, bo "stul pysk, przecież będziesz płacić 5 zł mniej, a ja jestem
    włascicielem".....

    > Jacek "Plumpi"
    Szaman
    PS. Najbardziej podobało mi się SDI na 90 osób....:) ale to temat na inną
    grupę.