  • 1. Data: 2002-02-08 22:57:29
    Temat: Niechciana spolka z o.o.
    Od: Graszka <g...@w...pl>

    Pare lat temu moj maz wraz z kilkoma znajomymi, majac pomysl na sukces,
    zalozyl spolke z o.o. Sukcesu nie bylo, natomiast to spolka zaczela
    zajmowac sie czym innym, niz pierwotnie zamierzano. Na dodatek dzialania
    te budza nasze zastrzezenia z powodow etycznych - jakies podchody pod
    inna firme majace na celu doprowadzenie do jej upadlosci itp. Maz od
    dwoch lat stara sie pozbyc udzialu w tej spolce, ale nic z tego nie
    wychodzi. Pisal juz pare pism do prezesa z prosba o zwolanie Walnego
    Zgromadzenia,gdzie moglby przedstawic te sprawe, ale do dnia
    dzisiejszego cisza. Na dodatek nie mamy pojecia czy jakies Walne
    Zgromadzenia wspolnikow odbywaja sie, ale przeciez protokoly dotyczace
    zatwierdzenia wynikow finansowych powinny byc przedstawiane wszystkim
    wspolnikom do podpisu. Czy moze sie myle. Aby bylo ciekawiej, w chwili
    obecnej wspolnik posiadajacy wiekszosc udzialow (45 %) przebywa w USA -
    nie wiadomo gdzie, poniewaz "prysnal" z kraju przed wierzycielami, w
    zwiazku z doprowadzeniem do upadlosci innej firmy.
    Co w takiej sytuacji mozna zdzialac? Czy teraz bez tego wspolnika wogole
    spolka moze podejmowac jakies decyzje?
    Przepraszam za swoje dyletanctwo, ale zupelnie nie orientuje sie w
    prawie handlowym.
    --------
    Pozdrawiam, Graszka

  • 2. Data: 2002-02-09 08:28:28
    Temat: Re: Niechciana spolka z o.o.
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Wskaż wierzycielom udziały Twojego kolegi w spółce. Komornik je zlicytuje, a ty
    będziesz jednyną osobą która zechce to kupić. Na dodatek pewnie za bezcen.
    Wówczas będziesz miał 100 % udziałów i spółkę sprzedasz (nawet jeśli nie ma
    majątku to ktoś chętnie kupi "miejsce" w rejestrze) albo zmienisz zarząd,
    statut, rodzaj działalności, nazwę - będziesz mógł robić z nią co chcesz. Nie
    polecam tego sposobu jeśli coś nie gra w papierach a Ty jesteś w zarządzie,
    chociaż wtedy i tak nie unikniesz problemów, prędzej czy później.

  • 3. Data: 2002-02-09 21:45:21
    Od: Graszka <g...@w...pl>

    p...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > polecam tego sposobu jeśli coś nie gra w papierach a Ty jesteś w zarządzie,
    > chociaż wtedy i tak nie unikniesz problemów, prędzej czy później.

    Dzieki za odzew, ale troche sie nie zrozumielismy. W spolce jest kilka
    osob (o ile wiem 5-ciu udzialowcow), moj maz ma 10% udzialu i pozostali
    - poza prezesem, ktorego nie ma w kraju- tyle samo.
    Poza tym interesuje mnie jedynie wyjscie meza z tej spolki,w ktorej
    udzial nie przynosi nam zaszczytu, a reszta moze tam sobie tkwic.
    ---------
    Graszka

  • 4. Data: 2002-02-10 07:56:41
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Jeśli jest to spółka z o.o. to trzeba sprzedać udziały np. innym udziałowcom.
    Udziały mogą byc też umorzone za wynagrodzeniem, ale to wymaga podjęcia uchwały
    zgromadzenia udziałowców. Raczej nie ma możliwości wycofania się z tej spólki
    bez zgody pozostałych, chyba że oddacie komuś te udziały za darmo. Przede
    wszystkim poczytajcie dokładnie umowę spółki i KSH. AHA: udział w spółce z o.o.
    nie grozi odpowiedzialnością udziałowca za długi spółki spółki, tak więc może
    nie ma się z czym śpieszyć ? przeceiż to tylko inwestycja, tak samo jak zakup
    akcji ...

  • 5. Data: 2002-02-10 17:04:46
    Od: Graszka <g...@w...pl>

    Dzieki za info, moze faktycznie nie ma co sie spieszyc, tylko, gdy
    czasami dochodza nas echa co sie w tej spolce dzieje, to chcialoby sie
    czmychnac stamtad. Zadnego wplywu na polityke firmy maz nie ma, a jego
    nazwisko niestety figuruje w umowie spolki.
    --------
    Graszka