  • 1. Data: 2002-02-08 22:18:22
    Temat: Czy chcesz miec bron w domu?
    Od: "Jurek\"goral\"" <p...@g...pl>

    Przed chwila w TV-1 ogladalem reportaz o ludziach, ktorzy sie broniac
    zastrzelili bandyte .Bron, ktora posiadali byla nielegalna .Oni sie naprawde
    bali, gospodarz mieszkania strzelil, aby obronic swoich najblizszych i
    bronic swego dobytku .I ciekawe czy znowu sady zrobia cyrki i beda sadzily
    czlowieka za to, ze chcial sie bronic i zastrzelil wlamywacza .Byla juz taka
    sprawa kobiety wiezionej za zastrzelenie wlamywacza , miala szczescie, ze
    sad wreszcie doszedl do wniosku, ze to byla obrona konieczna , ale swoje
    odsiedziala Jestem zdania, ze wlamywacz wchodzac bez zaproszenia do domu
    musi sie liczyc z tym, ze moze sie spotkac z nalezyta odprawa .Zmartwila
    mnie tylko postawa jednego ze znanych profesorow UJ ,znanego "karnisty",
    ktory ocenil, ze tym ludziom nie wydano by zezwolenia na bron. Podejrzewam,
    ze pan profesor takie zezwolenie posiada , a ty chlopku martw sie sam.
    Bronia moze byc tez siekiera ,uzyto jej do obrony osobistej , sprawa tez w
    miare swieza .Ciekawe czy sad uzna to za obrone konieczna .A dobra ciupaga
    jest najlepsza na wszystko i w kazdej potrzebie pomoze, ano hej.
    'gorol"

  • 2. Data: 2002-02-08 23:01:51
    Temat: Re: Czy chcesz miec bron w domu?
    Od: Dariusz <d...@p...pol.golfowych>

    Jurek\"goral\" wrote:

> [...]
    > miare swieza .Ciekawe czy sad uzna to za obrone konieczna .A dobra ciupaga
    > jest najlepsza na wszystko i w kazdej potrzebie pomoze, ano hej.

    Zapomniales kontynuowac komentarz profesora Widawskiego.
    Gdy wszyscy kupia bron to znow bedzie jak bylo.
    W Stanach jest bron i jest duzo napadow.
    W Kanadzie nie ma broni i jest malo napadow.

    Ciesz sie ze nie ma powszechnego dostepu do broni bo musialbys caly
    dzien w kasku i kamizelce kuloodpornej chodzic a jezdzic samochodem
    pancernym.

  • 3. Data: 2002-02-08 23:24:15
    Od: z...@t...pl (Robert W. Jaroszuk)

    ;
    ; Zapomniales kontynuowac komentarz profesora Widawskiego.
    ; Gdy wszyscy kupia bron to znow bedzie jak bylo.
    ; W Stanach jest bron i jest duzo napadow.
    ; W Kanadzie nie ma broni i jest malo napadow.

    Ale tu nie do konca chodzi o dostepnosc do broni.
    W Kanadzie sa inni ludzie, maja inna mentalnosc.
    Nie przecze ze ograniczony dostep do broni nie ma znaczenia, bo ma, ale
    nie wydaje mi sie zeby mialo to _decydujace_ znaczenie.

    ; Ciesz sie ze nie ma powszechnego dostepu do broni bo musialbys caly
    ; dzien w kasku i kamizelce kuloodpornej chodzic a jezdzic samochodem
    ; pancernym.

    Tak, to prawda. Wystarczy popatrzec co sie dzieje jak dzieciarnia z
    podstawowek bawi sie pistoletami pneumatycznymi, ktore mozna kupic w byle
    sklepie z militariami. Nie trzeba miec na nie zadnych zezwolen, a jest to
    dosc niebezpieczna zabawka.
    Czytalem dzisiaj artykul w "Dzienniku Baltyckim" o dwoch nastolatkach,
    ktorzy bawili sie w strzelanie srutem z wierzowca do ludzi.
    Co by bylo gdyby mieli dostep do broni palnej?

    Zim

    --
    ............... Robert Jaroszuk - <z...@t...pl> ................
    GCS/IT/O d? s: a-- C+++ UL++++$ P+ L+++>++++$ E- W- N+ w--- O-

  • 4. Data: 2002-02-08 23:35:05
    Od: Dariusz <d...@p...pol.golfowych>

    "Robert W. Jaroszuk" wrote:

> [...]
    > ktorzy bawili sie w strzelanie srutem z wierzowca do ludzi.
    > Co by bylo gdyby mieli dostep do broni palnej?

    Niestety bylaby uznana za kolejny joystick komputerowy.

    Widzialem w bloku na klatce schodowej skutki strzelania z pistoletu na
    kulki.
    Zamiast kulek plastikowych dzieciaki uzyly kulek stalowych z lozysk.
    Dziury w szybach i wyluskane szklo wokol uderzenia kulki to rezultat.
    Pewnie wiatrowka jest niewiele bardziej grozna, a pistolety na kulki
    sa w kazdym sklepie.
    A juz te pneumatyczne po zaladowaniu kulek stalowych to paskudna bron,
    pewnie gorsza od policyjnej na kule gumowe.

    I tak oto dzieciaki uzyskuja dostep do broni, do ktorej zakaz maja
    dorosli.

  • 5. Data: 2002-02-09 07:52:54
    Od: "Jurek\"goral\"" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Robert W. Jaroszuk" <z...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | Nie przecze ze ograniczony dostep do broni nie ma znaczenia, bo ma, ale
    | nie wydaje mi sie zeby mialo to _decydujace_ znaczenie.

    Kazdy Szwajcar ma w domu karabin i nawet jakis maszynowy tez sie moze trafic
    i takich problemow jakos nie maja .Wszystko zalezy od tradycji posiadania
    broni i jej uzycia .Tak w nawiasie , chyba tylko w Polsce takie urzadzenie
    do obrony nazywa sie bronia , to tez ciekawy przyczynek do tej dyskusji
    .Osobiscie zawiodlem sie na prof.Widackim .Polacy zawsze mieli bron w domu i
    ona sluzyla glownie do walki z zaborca, ostatnie rzady przestraszone widac
    tej sily ktora byla w zasiegu ludzi ,ograniczyly dostep do broni .Jezeli
    rzad nie boi sie narodu to umozliwia dostep do broni.
    "goral"

  • 6. Data: 2002-02-09 08:44:07
    Od: "Jurek\"goral\"" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Dariusz" <d...@p...pol.golfowych> napisał w
    wiadomości news:25405-1013211426@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl...

> [...]
    | pewnie gorsza od policyjnej na kule gumowe.
    |
    | I tak oto dzieciaki uzyskuja dostep do broni, do ktorej zakaz maja

    Tylko sprawa jest najciekawsza w chwili gdy chcesz kupic bron ,czy jak tam
    zwal ,dostac zezwolenie na jej uzywanie.Normalny obywatel ma problemy
    potworne ,jakies szkolenia ,badania i kupa szmalu .Kazdy bandzior idzie i
    kupuje od reki .Sens tego jest taki , zeby bandzior wchodzacy do czyjegos
    domu wiedzial ze moze sie spotkac z nalezyta odprawa .Teraz to musze
    negocjowac zeby taki bandzior mi dom opuscil do ktorego dostal sie w
    bandycki sposob.A te dzieci jak dorosna i beda chcialy, to bron sobie kupia
    i nie w tym chyba problem.
    "goral"
    P.S.
    Czy rzeczywiscie masz cos wspolnego z polami golfowymi , jesli tak czy moge
    napisac cos na priva?

  • 7. Data: 2002-02-09 09:00:20
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 8 Feb 2002, Jurek"goral" wrote:

> [...]
    > czlowieka za to, ze chcial sie bronic i zastrzelil wlamywacza .Byla juz taka

    Cyrki? Zabójstwo to zabójstwo, nie ma dwóch zdań, a obrona konieczna może
    być środkiem wyłączającym bezprawność. Okoliczność że zrobiono to za
    pomocą nielegalnej (czy nawet cudzej) broni nie powinna mieć IMO wpływu na
    decyzję sądu. Oczywiście nie wyklucza to wszczęcia odrębnego postępowania
    na podstawie ustawy o broni i amunicji, ale może jakoś się dogadają z
    policją i skończy się tylko na zdaniu...

> [...]
    > sad wreszcie doszedl do wniosku, ze to byla obrona konieczna , ale swoje
    > odsiedziala Jestem zdania, ze wlamywacz wchodzac bez zaproszenia do domu

    Nie tylko odsiedziała, ale jeszcze pewnie dostała odszkodowanie za
    niesłuszne aresztowanie :-P

> [...]
    > ze pan profesor takie zezwolenie posiada , a ty chlopku martw sie sam.

    Po czym wnosisz?

    > Bronia moze byc tez siekiera ,uzyto jej do obrony osobistej , sprawa tez w
    > miare swieza .Ciekawe czy sad uzna to za obrone konieczna .A dobra ciupaga
    > jest najlepsza na wszystko i w kazdej potrzebie pomoze, ano hej.

    Ciekawe czy ciupaga jest niebezpiecznym narzędziem... :)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 8. Data: 2002-02-09 12:22:45
    Od: Dariusz <d...@p...pol.golfowych>

    Jurek\"goral\" wrote:

> [...]
    > P.S.
    > Czy rzeczywiscie masz cos wspolnego z polami golfowymi , jesli tak czy moge
    Prosze nie pisz teraz na privat a na polska grupe dyskusyjna o golfie.

    free.pl.rec.sport.golf
    jest tez druga

    alt.pl.rec.sport.golf
    ale francuska telekomunikacja ja kasuje

    Jacek

  • 9. Data: 2002-02-10 06:49:16
    Od: "Jurek\"goral\"" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Dariusz" <d...@p...pol.golfowych> napisał w
    wiadomości news:6482-1013209200@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl...

> [...]
    |
    | Zapomniales kontynuowac komentarz profesora Widawskiego.
    | Gdy wszyscy kupia bron to znow bedzie jak bylo.
    | W Stanach jest bron i jest duzo napadow.
    | W Kanadzie nie ma broni i jest malo napadow.

    >W Kanadzie jest jedno prawo dotyczace broni od
    >dwoch lat dopiero. Przedtem kazda prowincja i Terytoia mialy swoje prawa.
    >Teraz to jest ujednolicone. Bron krutka, i mysliwska moze miec kazdy kto
    >jest zdrowy psychicznie, ma skonczone 21 lat i nie byl karany za czyny
    >kryminalne. Zezwolenie wydaje policja i kosztuje 18 dolarow. Uzycie broni w
    >obronie wlasnej nie pociaga Cie do zadnych

    To co o broni w Kanadzie,napisal Polak mieszkajacy tam chyba juz 20 lat
    .Prawda jest jednak troche inna jak widac na zalaczonym powyzej tekscie.
    "goral"