eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele] › Re: Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w
    niedziele]
    Date: Wed, 14 Mar 2018 07:58:41 +0100

    W dniu 2018-03-13 o 19:53, kapitalikk pisze:

    > Czy nie wydaje Was się, że żyjemy w kraju idiotów?
    > Czy ktoś może zna zapis niemieckiego prawa o tym, że nie wolno handlować
    > w niedzielę?
    >
    > Mnie się wydaje, a to mi wolno, że jeśli ktoś w tym kraju miałby nawet
    > najlepsze intencje, to pewna grupa, wg mnie niepochodząca z tego kraju z
    > upartością godną maniaka, stara się wmówić, że należy handlować w
    > niedzielę. Co dziwne. W wielu przypadkach są to właściciele sklepów,
    > które w niemieckie niedziele są zamknięte.
    > Czy Niemczy też rozkładają prawo na drobne, w przypadku handlu w niedzielę?

    W Niemczech jest to w gestii władz lokalnych, dlatego był artykuł jak to
    Polacy w ostatnią niedzielę jeździli do niemiec na zakupy...

    > To takie moje wydajemisię o tych utajnionych obcych siłach starających
    > się wpływać na głupie społeczeństwo. Zwłaszcza, że w większości pochodzą
    > (ci właściciele z krajów, gdzie te zakazy obowiązują) Ale w Polsce to by
    > chcieli se pobrykać.

    Jest głupie prawo, to się z niego korzysta. To, że w innych krajach jest
    zamknięte często bardziej wynika z lokalnych uwarunkowań i
    przyzwyczajeń, a tam, gdzie jednak kultura się zmienia, to i to prawo
    zmieniają. Ogólnie takie regulacje przynoszą niepotrzebnie więcej szkody
    niż pożytku.

    Jak już chciano zrobić coś dla pracujących w niedzielę, to wystarczyło
    wprowadzić obligatoryjny dodatek za pracę w ten dzień i część sklepów
    sama by się zamknęła.

    > Podobno Leviatan robił badania dotyczące wielkości zakupów. Tu mogę się
    > mylić, bo jedynie o tych badaniach słyszałem, ale zamknięcie sklepów w
    > niedzielę nie zmniejsza wielkości tygodniowych zakupów. Niech mnie ktoś
    > poprawi, jak zna szczegółowo wyniki tych badań.

    tia, po 1 niedzieli nie można tego stwierdzić, z prostego powodu, ludzie
    robili zakupy na zapas, bo sa nieprzyzwyczajeni, więc zmarnuje się
    więcej żywności. Ogólnie zmniejszy się wielkość tygodniowych zakupów,
    gdyż część z nich to zakupy rzeczy niepotrzebnych robionych
    spontanicznie, te się zmniejszą z 2 powodów
    1) mniej dni handlowych, więc mniej czasu na takie zakupy
    2) zwiększenie kolejek w piątek i sobotę zniechęci do takich zakupów

    --
    http://kaczus.ppa.pl