eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele] › Re: Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
  • Data: 2018-03-14 13:17:32
    Temat: Re: Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
    Od: kapitalikk <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.03.2018 o 09:47, Wojtek pisze:

    > Dopóki będzie tworzone idiotyczne prawo, dopóty ustawodawce można
    > traktować jak idiotę (gdy wynika to z głupoty ustawodawcy) lub cwaniaka
    > (gdy wynika to z interesu).
    > Prawo w którym karze się kogoś (sprzedawcę) w sytuacji gdy on nikogo nie
    > skrzywdził jest dla mnie idiotyczne. Idiotyczne jest gdy w sytuacji, gdy
    > jeden chce coś kupić a drugi chce to sprzedać pojawia się państwo które
    > temu zabrania. Zabrania jednemu pracować i zarabiać a drugiemu nabyć
    > rzecz/usługę której potrzebuje.
    Przynajmniej u nas w 99,99 % dochodzi do przegięcia pały, więc wg mnie,
    ciężko wyrokować, czy ustawodawca pisząc tekst o zakazie pracy w
    niedzielę miał tą ustawę poszerzyć do rozmiarów Biblii?
    Może dla Ciebie tak. Dla mnie liczą się intencje. Wg mnie nie wszystko,
    co ustawodawca tworzy jest idiotyczne. To tak między nami.

    > Nie wiem jak Ty, ale ja wiem lepiej od państwa, ustawodawcy co, gdzie,
    > za ile, kiedy mam kupować. Państwo tu mi do niczego nie jest potrzebne.
    Postaram się być teraz złośliwy:)
    Po kiego grzyba państwo ustala jakieś wymiary urlopów?
    Przecież można by było dać wszystkim wolną rękę. Jeden pracowałby 361
    dni w roku a drugi 183. Do czego tutaj Państwo?
    Tak było a początku kapitalizmu i ludzie pracowali 7 dni w tygodniu po
    12-14 godzin. Ja pindolę, kiedy oni mieli czas na odpoczynek i
    rozmnażanie. A jednak się rozmnażali:) Takich tematów jest więcej, gdzie
    niby państwo się wpindala, ale bez tego pracowałbyś po 80 godzin w
    tygodniu, jak lekarze ale za pensję sprzedawcy hipermarketu. Tego byś
    chciał?

    > To w państwie totalitarnym władza decyduje za obywatela co jest dobre
    > dla niego, organizuje życie obywatelowi.
    A niby w państwie opiekuńczym już nie?