eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele] › Re: Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
  • Data: 2018-03-14 13:56:16
    Temat: Re: Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
    Od: Wojtek <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-03-14 o 13:17, kapitalikk pisze:

    > Przynajmniej u nas w 99,99 % dochodzi do przegięcia pały, więc wg mnie,
    > ciężko wyrokować, czy ustawodawca pisząc tekst o zakazie pracy w
    > niedzielę miał tą ustawę poszerzyć do rozmiarów Biblii?
    > Może dla Ciebie tak.

    No, właśnie mówiłem, że takiej ustawy nie powinno być w ogóle.

    > Dla mnie liczą się intencje. Wg mnie nie wszystko,
    > co ustawodawca tworzy jest idiotyczne. To tak między nami.

    Ja od ustawodawcy wymagam nie tylko dobrych intencji ale przede
    wszystkim dobrego produktu, jakim jest prawo które nas dotyczy.

    > Po kiego grzyba państwo ustala jakieś wymiary urlopów?
    > Przecież można by było dać wszystkim wolną rękę. Jeden pracowałby 361
    > dni w roku a drugi 183. Do czego tutaj Państwo?
    > Tak było a początku kapitalizmu i ludzie pracowali 7 dni w tygodniu po
    > 12-14 godzin.

    O tym decyduje rynek. U nas jest furtka - samozatrudnienie. I tutaj
    wymiar urlopu jest kwestią umowy między stronami.

    > Ja pindolę, kiedy oni mieli czas na odpoczynek i
    > rozmnażanie. A jednak się rozmnażali:) Takich tematów jest więcej, gdzie
    > niby państwo się wpindala, ale bez tego pracowałbyś po 80 godzin w
    > tygodniu, jak lekarze ale za pensję sprzedawcy hipermarketu. Tego byś
    > chciał?

    Dodajmy, że po 80 godz. pracują lekarze zatrudnieni w państwowych
    firmach. Nie wiem, jak to się ma do kodeksu pracy, ale minister zdrowia
    zachęcający lekarzy do takich praktyk w państwowych firmach wie to
    lepiej ode mnie. Ciekawy jestem jak na to reaguje inspekcja pracy: czy
    pociągnęła ministra od lekarzy do jakiejś odpowiedzialności?

    > A niby w państwie opiekuńczym już nie?

    Państwo totalitarne to takie, które się nami bardzo opiekuje (a
    zwłaszcza naszymi pieniędzmi przeznaczonymi na emerytury, leczenie itp).
    Jest zatem przykładem państwa nadmiernie opiekuńczego.

    Pozdrawiam,
    Wojtek