eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele] › Re: Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
  • Data: 2018-03-14 14:17:16
    Temat: Re: Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
    Od: kapitalikk <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > W Niemczech jest to w gestii władz lokalnych, dlatego był artykuł jak to
    > Polacy w ostatnią niedzielę jeździli do niemiec na zakupy...
    Nie o to mi chodziło.
    Mnie chodziło o to czy ktoś zna dosłownie niemiecki zapis przepisu o
    zakazie handlu w niedzielę. Czy Niemcy też mają 30 wyłączeń i tego typu
    bzdety.

    > Jest głupie prawo, to się z niego korzysta. To, że w innych krajach jest
    > zamknięte często bardziej wynika z lokalnych uwarunkowań i
    > przyzwyczajeń, a tam, gdzie jednak kultura się zmienia, to i to prawo
    > zmieniają. Ogólnie takie regulacje przynoszą niepotrzebnie więcej szkody
    > niż pożytku.
    No właśnie na temat tego głupiego prawa był polemizował. Dochodzimy do
    sytuacji, że aby w Polsce było dobrze, każdy artykuł ustawy winien się
    rozrosnąć do rozmiaru Biblii. Tego chcemy? Ja wiem, że jeszcze jesteśmy
    głupim społeczeństwem, wszak kapitalizm u nas zaczął funkcjonować ok
    roku 1989. Inne kraje i społeczeństwa miały czas się go nauczyć, mając
    na to ze 200 lat. Mnie ciekawi fakt, że nasi nauczyciele kapitalizmu u
    siebie mogą mieć wolne niedzielę a w Polsce robią wiele, by ludziom
    obrzydzić wolne niedziele.
    Z tego co pamiętam, to w kumuniźmie mieliśmy w Polsce w niedzielę
    otwarte tylko sklepy nabiałowe i to chyba do 10 albo 11.

    > Jak już chciano zrobić coś dla pracujących w niedzielę, to wystarczyło
    > wprowadzić obligatoryjny dodatek za pracę w ten dzień i część sklepów
    > sama by się zamknęła.
    Przecież jest dodatek obowiązkowy za pracę w dni wolne i świąteczne.
    Obchodzą go przedsiębiorcy, ZWŁASZCZA MIKRO I MALI, jak chcą. Nic to nie
    daje. Prawdą jest również, że nasze głupie społeczeństwo godzi się
    pracować za stawkę minimalną na papierze, choć dostaje większe pieniądze
    do ręki. Czy to nie jest normalne? Wszyscy o tym wiedzą, że tak płacą
    "mali". Wg mnie nie takie proste.