  • 11. Data: 2018-07-28 23:29:52
    Temat: Re: Nie ma wolności religijnej w Polsce: NSA przyklepał odmowę rejestracji Polskiego Kościoła Latającego Potwora Spaghetti.
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Jak mówią że wierzą to wierzą :) A jak katolika zapytasz czy wierzy to
    > niby jak to sprawdzasz?

    Czy wypełnia obowiązki wierzącego.
    Jak rozumiem katolikiem to ty nie jesteś. :-)

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2018-07-29 00:06:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-28, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    la-latajacego-potwora-spaghetti

    > Niespecjalnie wierzę że to "zwykła" religia. Wierzę że (takie)
    > wpierdalanie się państwa w ocenianie czy dana religia "zasługuje na
    > rejestracje" da więcej złego niż dobrego. Państwo (i NSA) uważa inaczej.
    > Gdzieś (niestety) trzeba wyznaczyć granicę. Niech se państwa utrzymuje
    > tą granicę "przyklepaną przez NSA" bez cienia mojej pomocy i wsparcia.

    No ale ta ocena szła klarownie podług linii uprawdopodobnienie wiary i
    nie jest to chyba złe kryterium bo jak widać nikt w tym wątku nie ma z
    tym problemu. Nie wiem czy to miało coś wspólnego z jakimś
    zasługiwaniem. Biegli ocenili, że goście sobie jaja robią, a nie tam
    wierzą a sąd to przyklepał, i tyle.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2018-07-29 00:25:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-28, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > W sumie napewno nie. Ale konkurencją jest koleś, co to ojciec go bez
    > stosunku począł, biegał po wodzie, piracił żarcie, wskrzeszał zmarłych a
    > następnie sam siebie, po tym jak go zabili na śmierć. Sądzisz, że
    > Katolicy w to _naprawdę_ wierzą?

    Tak. 2000 lat zrobiło swoje. Część osób ma zapewne z takimi detalami jak
    powyżej pewien problem, ale też wystarczy spojrzeć na Testamenty jako
    narzędzia dostosowane do potrzeb TAMTYCH czasów i oprzeć się w wierze na
    postaciach i ich przesłaniu.

    A jeszcze część osób w ogóle tego nie analizuje. Wiara w boga społecznie
    akceptowanego zapewnia komfort i wcale nie musi być czystym
    wyrachowaniem.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2018-07-29 00:33:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-28, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Reasumując, pomimo absurdalności tego nowego kościoła powinni go
    > zarejestrować. Wiara, jak każda inna.

    Powinni zmienić kryteria rejestracji. Ale to też by łatwo nie przeszło,
    bo by pewnie Katolikom uwłaczało, że wrzucono ich do tego samego worka.

    Nb. te wszystkie przywileje ekonomiczne to są pochodną tej rejestracji,
    czy to coś innego?

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2018-07-29 05:42:28
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

> [...]
    > tym problemu. Nie wiem czy to miało coś wspólnego z jakimś
    > zasługiwaniem. Biegli ocenili, że goście sobie jaja robią, a nie tam

    Na początek: pierwsza decyzja była w 2013.
    Na koniec: zapytaj się zwolenników totalnej-opozycji/PO co (prze)biegli
    PiS potrafiliby napisać a zwolenników PiS co (prze)biegli
    totalnej-opozycji/PO. A potem wyjeżdżaj znowu z tym argumentem.

    --
    A. Filip

  • 16. Data: 2018-07-29 07:12:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 28 Jul 2018 23:29:52 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Czy wypełnia obowiązki wierzącego.
    > Jak rozumiem katolikiem to ty nie jesteś. :-)

    Zrobiono mnie katolikiem nie pytając o zgodę, a ksiądz dobrodziej mówi
    że chrztu nijak odkręcić nie można :) Więc formalnie jestem :)
    A wracając do wiernych kościoła LPS to skoro się starają o rejestrację
    kościoła to chyba dostateczny dowód że są zainteresowani. A sam
    widziałem jak chodzą w durszlakach na głowie podczas ich zebrań a to
    chyba u nich główny obowiązek religijny.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 17. Data: 2018-07-29 09:07:57
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

> [...]
    > widziałem jak chodzą w durszlakach na głowie podczas ich zebrań a to
    > chyba u nich główny obowiązek religijny.

    Ksiądz może se nawijać co mu się podoba. Na grupie _prawo_ liczy się
    "świeckie" podejście, twój wybór jako osoby dorosłej (prawnie samodzielnej).
    Jesteś bierzmowany? Dla mnie to jest _znacznie_ lepszy test na to czy
    ktoś jest katolikiem, bo to akt/wybór osoby dorosłej lub niemal dorosłej.
    Obarczanie ciebie konsekwencjami tego co z tobą robiono jak byłeś
    _niemowlakiem_ IMHO bardzo nie przystaje do standardów _tej_ grupy.

    --
    A. Filip

  • 18. Data: 2018-07-29 09:27:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak.
    No to jeśli bez problemu uznajemy wiarę w Jezusa to nie widzę powodu,
    żeby komuś odmawiać wiary w spagetii. Bądźmy poważni i konsekwentni - i
    jedno i drugie jest oiektywnie rzecz biorąc absurdalne.

    Shrek

  • 19. Data: 2018-07-29 09:31:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-29, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    > PiS potrafiliby napisać a zwolenników PiS co (prze)biegli
    > totalnej-opozycji/PO. A potem wyjeżdżaj znowu z tym argumentem.

    Oświeć mnie, bo nie specjalnie nie chce mi się szukać.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2018-07-29 09:32:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No to jeśli bez problemu uznajemy wiarę w Jezusa to nie widzę powodu,
    > żeby komuś odmawiać wiary w spagetii. Bądźmy poważni i konsekwentni - i
    > jedno i drugie jest oiektywnie rzecz biorąc absurdalne.

    Ale Ty nie piszesz o wierze a o jej racjonalizacji.

    --
    Marcin