  • 21. Data: 2018-07-29 09:43:02
    Temat: Re: Nie ma wolności religijnej w Polsce: NSA przyklepał odmowę rejestracji Polskiego Kościoła Latającego Potwora Spaghetti.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale Ty nie piszesz o wierze a o jej racjonalizacji.

    Ale jeśli uznajesz wiarę w Jezusa za prawdopodobną i uzasadnioną, to nie
    możesz (znaczy możesz ale ci nie wolno;) użyć argumentu że wiara w
    spagetti jest bez sensu, bo to przecież bzdury i kolesie sobie jaja robią:P

    Trzeba sprawę postawić jasno - religia jest wtedy, gdy sekta uzyskuje
    wpływy na tyle duże, żeby sobie uznanie za religię wywalczyć. Może i
    niepolitycznie poprawne, ale przecież do tego się to sprowadza - prawda?

    Shrek

  • 22. Data: 2018-07-29 10:37:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-07-28 o 16:32, Budzik pisze:

    > Chyba ważne ze nadir wierzy ze oni wierzą :)

    Nie, ja wierzę że, Trybunał Praw Człowieka w Strasburgu stanie na
    wysokości zadania.

  • 23. Data: 2018-07-29 10:40:41
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Wierzą?

    Skoro deklarują, że w to wierzą, to nie mam podstaw tego kwestionować.
    Tak jak tego, że ktoś wierzy w niepokalane poczęcie czy reinkarnację.

  • 24. Data: 2018-07-29 11:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin Debowski a...@I...zoho.com ...

    > Nb. te wszystkie przywileje ekonomiczne to są pochodną tej
    > rejestracji, czy to coś innego?

    I tu jest problem pogrzebany.
    Przestac finansowac kosciol z budzetu, niech sie wierni składają i nie
    bedzie problemu z rejestracją nowych kosciołów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 25. Data: 2018-07-29 13:30:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-07-29 o 09:07, A. Filip pisze:

    > Ksiądz może se nawijać co mu się podoba. Na grupie _prawo_ liczy się
    > "świeckie" podejście, twój wybór jako osoby dorosłej (prawnie samodzielnej).
    > Jesteś bierzmowany? Dla mnie to jest _znacznie_ lepszy test na to czy
    > ktoś jest katolikiem, bo to akt/wybór osoby dorosłej lub niemal dorosłej.
    > Obarczanie ciebie konsekwencjami tego co z tobą robiono jak byłeś
    > _niemowlakiem_ IMHO bardzo nie przystaje do standardów _tej_ grupy.

    Powoływanie się na świeckie podejście w kontekście uczestnictwa
    w bierzmowaniu które przechodzi się jako niepełnoletni nastolatek
    zależny od rodziców jest kiepskim argumentem.
    U nas katolik ma obowiązek uczestniczenia w cotygodniowych
    nabożeństwach. Dosyć dobrem wyznacznikiem jest uczestnictwo
    w tym obowiązku.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2018-07-29 13:56:42
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

> [...]
    > U nas katolik ma obowiązek uczestniczenia w cotygodniowych
    > nabożeństwach. Dosyć dobrem wyznacznikiem jest uczestnictwo

    Ty piszesz o byciu/pozostawaniu "aktywnym wyznawcą". Ja pisałem o
    "deklaracji wiary" osoby dorosłej lub niemal dorosłej zamiast deklaracji
    wiarki tych co noworodka do chrztu zanieśli. Nie wszystkie
    deklaracje/zobowiązania są dotrzymywane, nieprawdaż?

    <świecki-cynizm> Chrzest to "obietnica wyborcza" rodziców i rodziców
    chrzestnych. </świecki-cynizm>

    --
    A. Filip

  • 27. Data: 2018-07-29 15:26:32
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-07-29 o 13:56, A. Filip pisze:

> [...]
    > deklaracje/zobowiązania są dotrzymywane, nieprawdaż?
    >
    > <świecki-cynizm> Chrzest to "obietnica wyborcza" rodziców i rodziców

    Jesteś Żydem?

    --
    animka

  • 28. Data: 2018-07-29 15:59:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-07-29 o 15:26, Animka pisze:

> [...]

    Wierzący to właśnie aktywny wyznawca a nie osoba zadeklarowana
    do tej religii w okresie niemowlęctwa lub innej zamierzchłej
    przeszłości.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2018-07-29 16:39:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2018 o 13:56, A. Filip pisze:

    > Ty piszesz o byciu/pozostawaniu "aktywnym wyznawcą". Ja pisałem o
    > "deklaracji wiary" osoby dorosłej lub niemal dorosłej zamiast deklaracji
    > wiarki tych co noworodka do chrztu zanieśli.

    Dalej do dupy. Ja u bierzmowania byłem a jestem ateistą.

    Shrek

  • 30. Data: 2018-07-29 17:27:33
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

    > Jesteś Żydem?

    A byłbym taki opanowany/stonowany sądząc po usenetowych reprezentantach?
    Nie jestem. Ja po prostu czynie wysiłek by czasem spojrzeć z perspektywy
    nie wierzącego albo wierzącego w coś innego. Kłucie po oczach 95%
    ochrzczonych po katolicku _noworodków_ przy 40% chodzących na katolickie
    msze to dla mnie nachalna propaganda sukcesu, teraz już debilnie
    krótkowzroczne kłucie po oczach porażką że ponad 50% ochrzczonych
    "odpada" - "Żadnej paniki na Titanicu".

    KRK w Polsce może sobie pozwolić na "dziesięciolecia błędów" za cenę
    którą będzie mógł przełknąć ale "całkowicie bez przyjemności".
    To nie znaczy że _sam_ powinien wybrać taką drogę.

    --
    A. Filip