  • 11. Data: 2010-07-14 06:28:08
    Temat: Re: (Nie)dozwolona klauzula w umowie o prace?
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "tomjas" napisal:

    > Mam pytanie odnosnie jednego z punktow w mojej umowie o prace
    > - pracodawca zastrzegl, ze nie moge informowac innych pracownikow
    > o wysokosci moich zarobkow. Czy to dozwolona klauzula?

    Zapis taki moze istniec, jednak nie wolno zwolnic pracownika z powodu
    niedotrzymania _tego_ punktu. (Inspekcja Pracy vs Capgemini)

  • 12. Data: 2010-07-14 06:31:37
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "tomjas" napisał:

    > pracodawca zastrzegl, ze nie moge informowac innych pracownikow
    > o wysokosci moich zarobkow. Czy to dozwolona klauzula?

    Zapis taki może istnieć, jednak nie wolno zwolnić pracownika z powodu
    niedotrzymania _tego_ punktu. (Inspekcja Pracy vs Capgemini)

  • 13. Data: 2010-07-14 06:41:39
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 13-07-2010 20:32, witek pisze:
> [...]
    niedozwolone-klauzule,1,34,3.html

    > Ale kodeks pracy nie reguluje w swojej tresci ze wysokosc twoich
    > zarobkow jest jawna.

    Nawet więcej - wysokość jest w pewnym zakresie tajna - pracodawca nie
    powinien pozwalać Kowalskiemu podejrzeć ile zarabia Malinowski.

    PIPa potrafi dawać mandaty za to, ze pracownicy podpisują odbiór gotówki
    na zbiorczej liście płac, gdzie mogą sobie zobaczyć, ile koledzy dostali.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 14. Data: 2010-07-14 06:43:27
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    bim-bom pisze:

    > Że co??? A jak w umowie jest zabronione wyjawianie ważnych tajemnic
    > firmowych, to uważasz, że po pracy to jest dozwolone? A jeśli nie, to
    > czym to się różni od wyjawiania swojej płacy po godzinach pracy?

    Ale wysokość Twojej pensji to twoja prywatna informacja, nie tajemnica
    służbowa. Przypuśćmy, że zdarzyło się, że w tej samej firmie pracuje
    Twoja żona. No ona zapewne dowie się o wysokości Twoich zarobków.
    Ogólnie taka klauzula jest bez sensu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 15. Data: 2010-07-14 08:20:53
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> >O ile chodzenia na
    jednej nodze nie da się podciągnąć np.
    > pod mobbing, to czemu nie? Szczególnie, jeśli pracodawca wykaże, że jest
    > to uzasadnione ze względu na charakter pracy na >danym stanowisku.

    W zasadzie tylko jeśli wykazałby, że jest to uzasadnione szczególnym
    charakterem pracy, co jest raczej niemożliwe. W innym wypadku ewidentnie
    jest to sprawianie uciążliwości pracownikowi, a może nawet i dręczenie go...
    Pracodawca ma obowiązek szanować godność pracownika, tak wynika z kodeksu,
    wszelkie zapisy naruszające tę normę są niedozwolone.

  • 16. Data: 2010-07-14 13:48:03
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    W dniu 2010-07-14 08:43, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > służbowa. Przypuśćmy, że zdarzyło się, że w tej samej firmie pracuje
    > Twoja żona. No ona zapewne dowie się o wysokości Twoich zarobków.

    Jotte napisał "po pracy nie jestes pracownikiem tylko prywatna osoba" z
    czego mogłoby wynikać, że po pracy umowa o pracę nie ma żadnego znaczenia.

  • 17. Data: 2010-07-14 17:55:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i1kf6q$ui9$1@news.onet.pl bim-bom <j...@g...pl>
    pisze:

    > Jotte napisał "po pracy nie jestes pracownikiem tylko prywatna osoba" z
    > czego mogłoby wynikać, że po pracy umowa o pracę nie ma żadnego znaczenia.
    Wiem co napisałem i jest to prawda. Zakres klauzul umowy o pracę jest
    dokładnie określony prawem.
    Zaznaczam, że czym innym jest stosunek pracy, a czym innym stosunek
    służbowy.

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2010-07-14 17:59:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i1jgn4$700$1@news.onet.pl bim-bom <j...@g...pl>
    pisze:

    > Że co??? A jak w umowie jest zabronione
    Nie wiesz, co jest w umowie, dywagacje nie mają większego sensu.
    Wątkoczyńca napisał wyraźnie "innym pracownikom". Nie chce mi się domyślać
    co to miało znaczyć.
    Znaczy co? - wszystkim na świecie zatrudnionym na umowę o pracę?
    To np. bezrobotnym można?
    Przyjąłem, że wątkosprawca z grubsza wie co pisze i najbardziej
    prawdopodobne jest, że w umowie chodzi o pracowników zatrudnionych u tego
    samego pracodawcy.

    > wyjawianie ważnych tajemnic firmowych, to uważasz, że po pracy to jest
    > dozwolone? A jeśli nie, to czym to się różni od wyjawiania swojej płacy po
    > godzinach pracy?
    Podaj mi podstawę prawną żadania, abym zatajał swoje zarobki. Np. przed
    żoną.
    A może pracodawca mógłby także zakazać ujawnienia babci, że pracuję jako
    kierowca w Biedronce?
    Mówimy o kodeksowym stosunku pracy - zaznaczam.

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2010-07-15 10:43:52
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 14 Jul 2010 08:41:39 +0200, Maddy napisał(a):

    > Nawet więcej - wysokość jest w pewnym zakresie tajna - pracodawca nie
    > powinien pozwalać Kowalskiemu podejrzeć ile zarabia Malinowski.

    Z czego ta tajność ma wynikać?

    > PIPa potrafi dawać mandaty za to, ze pracownicy podpisują odbiór gotówki
    > na zbiorczej liście płac, gdzie mogą sobie zobaczyć, ile koledzy dostali.

    Mandat za naruszenie ....... ?
    Jak mam robić listę płac?
    Dla 28 pracowników - każdą oddzielnie??
    Upsss :)))

  • 20. Data: 2010-07-15 11:52:56
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-07-15 12:43, Herald pisze:

    > Z czego ta tajność ma wynikać?

    Ochrona danych osobowych?

    > Mandat za naruszenie ....... ?
    > Jak mam robić listę płac?
    > Dla 28 pracowników - każdą oddzielnie??

    Dlaczego nie? Każdy podpisze swoją kartkę, zbiorówka tylko jako druk
    pomocniczy w księgowości.

    Podstawa prawna:
    Art. 108 Kodeksu pracy,
    Art. 19, 51 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
    (DzU z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.)

    Tutaj więcej:

    http://wynagrodzenie.wieszjak.pl/ochrona-wynagrodzen
    ia/101442,Czym-jest-tajemnica-wynagrodzenia.html

    http://prawoity.pl/wiadomosci/czy-zgodna-z-ustawa-o-
    ochronie-danych-osobowych-jest-praktyka-udostepniani
    a-zbiorczej-listy-plac-zatrudnionych-pracownikow-inn
    ym-pracownikom-przy-okazji-odbioru-przez-nich-u-prac
    odawcy-odcinka-listy-plac-zawierajacego-skladniki-wy
    nagrodzenia

    http://kadry.infor.pl/kadry/wynagrodzenia/ochrona_wy
    nagrodzenia/artykuly/83110,wysokosc_wynagrodzenia_ta
    jemnica_sluzbowa.html

    --
    spp