  • 1. Data: 2007-04-04 20:37:29
    Temat: Naloty policji - dla uspokojenia spanikowanych
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    Najpierw zabrali, teraz beda oddawac. Ponad 100 komputerow z nielegalnym
    oprogramowaniem skonfiskowanych przez jastrzebskich policjantow z sekcji do
    walki z przestepczoscia gospodarcza wroci do swoich wlascicieli. Komputery
    wroca ale juz bez dysku twardego. To jedyna kara jaka spotka przecietnego
    uzytkownika pirackiego windowsa.
    - 20 osob zostalo juz przesluchanych przez prokuratorow - tlumaczy Leszek
    klosinski naczelnik sekcji do walki z PG - Prokuratorzy nie postawili im
    zadnych zarzutow, a umorzyli warunkowo postepowanie ze wzgledu na mala
    szkodliwosc czynu - dodaje. Na ich korzysc przemawia to, ze nigdy wczesniej
    nie byli karani. Przypuszczalnie pozostali, ktorym podczas akcji
    zarekwirowano komputery zostana potraktowani podobnie. - Microsoft nie sciga
    pojedynczych uzytkownikow a grube ryby, ktore przyczyniaja sie do
    potegowania strat - mowi Klosinski - Zdali sobie sprawe, ze sciganie tysiecy
    osob, ktore w swoim prywatnym komputerze zainstalowaly nielegalnego windowsa
    mija sie z celem.

    Zrodlo - Dziennik Zachodni z dn. 4.04.2007 artykul "szukaja grubych ryb, a
    nie płotek"

    Angie

  • 2. Data: 2007-04-04 21:05:45
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Czyli polska policja na uslugach Microfost.

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344.

  • 3. Data: 2007-04-04 21:30:20
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Od razu widac, ze jakis skonczenie niedouczony dziennikarzyna napisal ten
    pseudo fachowy artykul.

> [...]
    > wroca ale juz bez dysku twardego. To jedyna kara jaka spotka przecietnego

    Owszem dyski nie zostana oddane, ale dlatego, ze zostanie orzeczony ich
    przepadek, co bedzie zwiazane albo z wymierzona kara albo z warunkowym
    umorzeniem (o czym nizej). Tak czy siak w "papierach bedzie nasrane", bo
    nawet zapis o warunkowym umorzeniu laduje w karcie karnej i chyba zgodzicie
    sie, ze lepiej jest miec ja czysta. W tej sytuacji zupelnie niuprawnione i
    debilne jest pisanie przez tego dziennikarzyne, ze "jedyna kara" bedzie
    zabranie dyskow twardych. No niestety bedzie troche wiecej problemow.

> [...]
    > klosinski naczelnik sekcji do walki z PG - Prokuratorzy nie postawili im
    > zadnych zarzutow, a umorzyli warunkowo postepowanie ze wzgledu na mala

    Tzn mam rozumiec, ze nie postawiono zarzutow i warunkowo umorzono ? Tzn
    warunkowo umorzono postepowanie wobec swiadka, czy jak ?! Znowu jakas
    glupota.

    Niestety potem ludzie czytaja takie pierdoly i im sie wydaje, ze "w
    najgorzym przypadku" pozegnaja sie z dyskiem twardym za 200-300 zl i na tym
    sprawa sie konczy. A niestety nie jest tak i klopoty mozna miec na cale
    zycie z uwagi na taki jeden wybryk.

    Cezar

  • 4. Data: 2007-04-04 21:54:39
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Cezar napisał:
    [..]
    > sprawa sie konczy. A niestety nie jest tak i klopoty mozna miec na cale
    > zycie z uwagi na taki jeden wybryk.

    Teraz Ty się zapędziłeś.
    O zatarciu nie słyszałeś?

    No i też jestem ciekaw jak im udowodnili, że to soft nabyty od pirata.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 5. Data: 2007-04-04 22:00:25
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    > No i też jestem ciekaw jak im udowodnili, że to soft nabyty od pirata.

    o ile dobrze kojarze, bo to jakis czas temu bylo, to policja wyczesala jakis
    sklep, ktory sprzedawal kompy z pirackim softem i poszli po liscie lientow

    Angie

  • 6. Data: 2007-04-04 22:21:18
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Użytkownik Cezar napisał:
    > [..]
    >
    > Teraz Ty się zapędziłeś.
    > O zatarciu nie słyszałeś?

    A slyszlaem, slyszalem. Niestety sa tez policyjne bazy danych (KSIP) w
    ktorych grzeszki kazdego z nas figuruja bezterminowo i gdyby tak np
    kiedykolwiek staralbys sie o prace w Policji, SG, SW, ABW, AW, czy tez
    chcialbys zostac sedzia lub prokuratorem to oni dowiedza sie o tym raz dwa.
    Dlatego tez napisalem, ze "czasami" taki wybryk ciagnie sie za czlowiekiem
    cale zycie - "czasami' bo nie kazdy akurat bedzie staral sie o taka robote.
    Mnie np. wygrzebali zwykly mandat karny ktory dostalem 8 czy 9 lat wczesniej
    jako uczen szkoly sredniej lub poczatkujacy student (jadza rowerem bez
    wymaganego oswietlenia :-) - chociaz akurat nie mialo to negatywnych
    konsekwencji dla mojej tzw. kariery.

    Wielki Brat patrzy, tyle sie dowiedzialem z tej lekcji.

    Cezar

    Cezar

  • 7. Data: 2007-04-05 03:09:56
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Czyli polska policja na uslugach Microfost.

    Przestań pieprzyć.
    --
    Maluch

  • 8. Data: 2007-04-05 09:09:43
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>

    Cezar napisał(a):

> [...]
    > jako uczen szkoly sredniej lub poczatkujacy student (jadza rowerem bez
    > wymaganego oswietlenia :-) - chociaz akurat nie mialo to negatywnych

    A jak się do tego ma art. 46 Kodeksu Wykroczeń (bo zakładam, że mandat
    był za wykroczenie):
    Art. 46.
    § 1. Ukaranie uważa się za niebyłe po upływie 2 lat od wykonania,
    darowania lub
    przedawnienia wykonania kary.
    § 2. Jeżeli ukarany przed upływem okresu przewidzianego w § 1 popełnił nowe
    wykroczenie, za które wymierzono mu karę aresztu, ograniczenia wolności
    lub grzywny, ukaranie za oba wykroczenia uważa się za niebyłe po
    upływie 2
    lat od wykonania, darowania albo od przedawnienia wykonania kary za
    nowe
    wykroczenie.
    § 3. Jeżeli orzeczono środek karny, uznanie ukarania za niebyłe nie może
    nastąpić
    przed jego wykonaniem, darowaniem albo przedawnieniem wykonania.

    --
    Marek Witbrot

    www.ecdis.pl

  • 9. Data: 2007-04-05 12:21:01
    Od: "C.R.E.E.D" <"mrmotaba@"@wp.pl>

    Dnia Thu, 05 Apr 2007 11:09:43 +0200, Marek Witbrot napisał(a):

> [...]
    > nastąpić
    > przed jego wykonaniem, darowaniem albo przedawnieniem wykonania.

    Witam
    sorry ze sie podepnę ale ma pokrewne pytanie: po jakim czasie od
    zakończenia kary zamazane zostaje w papierach po sprawie karnej (wyrok
    w zawiasach)????
    TIA
    C.R.E.E.D.

  • 10. Data: 2007-04-05 12:34:55
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>

    C.R.E.E.D napisał(a):

    > Witam
    > sorry ze sie podepnę ale ma pokrewne pytanie: po jakim czasie od
    > zakończenia kary zamazane zostaje w papierach po sprawie karnej (wyrok
    > w zawiasach)????

    się nie chce :/

    --
    Marek Witbrot