  • 1. Data: 2007-04-04 19:26:07
    Temat: Odpowiedzialność pracownika za kradzież w sklepie
    Od: k...@g...com

    Witam. Moja dziewczyna pracuje w komisie z komórkami i dzisiaj ktoś,
    podczas Jej pracy, ukradł telefon, wartości około 1800 zł. Wyglądało
    to tak, że klient powiedział, że chce obejrzeć telefon, po chwili go
    oddał i powiedział, że jeszcze się zastanowi, po czym się oddalił.
    Dziewczyna odłożyła telefon na wystawę, a gdy jeden z kolejnych
    klientów poprosił o pokazanie go, okazało się, że jest to atrapa,
    którą złodziej podmienił.
    Jak w świetle prawa wygląda sytuacja mojej dziewczyny ? Czy właściciel
    może od Niej żądać zwrotu kosztu telefonu ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-04-04 22:47:10
    Od: Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl>

    k...@g...com napisał(a):
> [...]
    > Jak w świetle prawa wygląda sytuacja mojej dziewczyny ? Czy właściciel
    > może od Niej żądać zwrotu kosztu telefonu ?

    odpowiedź "na gorąco". jeżeli dziewczyna zatrudniona jest na umowę o
    pracę - za winę nieumyślną odpowiada do 3-krotności wynagrdzenia.
    Umowa zlecenie - w pełnej wysokości

  • 3. Data: 2007-04-04 22:57:27
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    In news:ev1a5c$64f$1@nemesis.news.tpi.pl,
    Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl> typed:

    > odpowiedź "na gorąco". jeżeli dziewczyna zatrudniona jest na umowę o
    > pracę - za winę nieumyślną odpowiada do 3-krotności wynagrdzenia.
    > Umowa zlecenie - w pełnej wysokości

    No to chyba na jedno wychodzi, nie?

  • 4. Data: 2007-04-05 08:13:49
    Od: soniq <n...@t...razem.pl>

    Grzegorz napisał(a):

    > odpowiedź "na gorąco". jeżeli dziewczyna zatrudniona jest na umowę o
    > pracę - za winę nieumyślną odpowiada do 3-krotności wynagrdzenia.
    > Umowa zlecenie - w pełnej wysokości

    a czy nie ma znaczenia np. to, czy w umowie powinien znajdować się zapis
    o tym, że pracownik jest odpowiedzialny za towar? bo równie dobrze szef
    mógłby sobie odbić kiepsko idący interes na pracowniku...

    a ubezpieczenie (jeżeli jest) nie powinno pokryć strat? komis mieści się
    w centrum handlowym, nie wiem, jak to jest, ale chyba takie coś jest
    ubezpieczone?

    nic innego na razie nie przychodzi mi do głowy...

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-04-05 09:32:54
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 5 kwi o godzinie 00:47, na pl.soc.prawo, Grzegorz napisał(a):

    > odpowiedź "na gorąco". [...]
    > Umowa zlecenie - w pełnej wysokości

    Charakter tej pracy nie "kwalifikuje się" na umowę zlecenie.

    --
    Herbi
    05-04-2007 11:32:51

  • 6. Data: 2007-04-05 15:36:05
    Od: Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl>

    Herbi napisał(a):

    > Charakter tej pracy nie "kwalifikuje się" na umowę zlecenie.

    Zależy jak sformułowana jest umowa. Trudno na podstawie takich
    informacji udzielić pełnej odpowiedzi

  • 7. Data: 2007-04-05 15:37:45
    Od: Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl>

    Tiber napisał(a):
    > In news:ev1a5c$64f$1@nemesis.news.tpi.pl,
    > Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl> typed:

    > No to chyba na jedno wychodzi, nie?

    No to zależy od wysokości wynagrodzenia. np. jeżeli jest zatrudniona na
    1/10 etatu i zarabia 100 zł miesięcznie, to będzie odpowiadała tylko do
    wysokości 300 zł

  • 8. Data: 2007-04-05 15:40:34
    Od: Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl>

    soniq napisał(a):

    > a czy nie ma znaczenia np. to, czy w umowie powinien znajdować się zapis
    > o tym, że pracownik jest odpowiedzialny za towar? bo równie dobrze szef
    > mógłby sobie odbić kiepsko idący interes na pracowniku...

    Nie. Odpowiedzialność w umowie cywilnej wynika z przepisów KC
    > a ubezpieczenie (jeżeli jest) nie powinno pokryć strat? komis mieści się
    > w centrum handlowym, nie wiem, jak to jest, ale chyba takie coś jest
    > ubezpieczone?

    Jeżeli jest ubezpieczenie to zależy od jego warunków. Jeżeli jednak jest
    i Ubezpieczyciel wypłaci, a będzie to skutkowało zwiększeniem składki w
    następnym okresie, to Pracodawca może dochodzić od Pracownika pokrycia
    różnicy w dotychczasowej składce, a składce po zdarzeniu

  • 9. Data: 2007-04-05 16:19:32
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 5 kwietnia 2007 11:32
    (autor Herbi
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1...@o...pl>):

    > Charakter tej pracy nie "kwalifikuje się" na umowę zlecenie.

    A skąd wiesz? Za mało danych....

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

  • 10. Data: 2007-04-06 06:27:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 05 Apr 2007 00:47:10 +0200, Grzegorz napisał(a):

    > odpowiedź "na gorąco". jeżeli dziewczyna zatrudniona jest na umowę o
    > pracę - za winę nieumyślną odpowiada do 3-krotności wynagrdzenia.

    Nawet wtedy gdy ma podpisaną odpowiedzialnośc materialną za towar? Ciekawa
    teoria.....