  • 11. Data: 2007-04-05 12:36:31
    Temat: Re: Naloty policji - dla uspokojenia spanikowanych
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    C.R.E.E.D napisał(a):

    > Witam
    > sorry ze sie podepnę ale ma pokrewne pytanie: po jakim czasie od
    > zakończenia kary zamazane zostaje w papierach po sprawie karnej (wyrok
    > w zawiasach)????
    > TIA

    art 107 kk

    P.

    --
    http://www.niesfornazyta.pl/
    Pierwszy stacjonarny czytnik for typu phpBB/phpBBbyPrzemo (windows/linux)

  • 12. Data: 2007-04-05 12:44:22
    Od: Arek <o...@w...pl>

    Angie napisał(a):
    Zdali sobie sprawe, ze sciganie tysiecy
    > osob, ktore w swoim prywatnym komputerze zainstalowaly nielegalnego windowsa
    > mija sie z celem.

    No wiadomo jaki jest cel. Płotki przyzwyczaić do swojego oprogramowania
    a potem zarabiać na firmach ("grubych rybach"). :)

    Policja powinna być bardziej metodyczna w swoich działaniach w sprawach
    kopiowania nielegalnego oprogramowania. Duży czy mały ale ukradł i kara
    powinna być.

    A.

  • 13. Data: 2007-04-05 13:20:17
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@e...pl>

    Użytkownik "Angie" <j...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Najpierw zabrali, teraz beda oddawac. Ponad 100 komputerow z nielegalnym

    > walki z przestepczoscia gospodarcza wroci do swoich wlascicieli. Komputery
    > wroca ale juz bez dysku twardego. To jedyna kara jaka spotka przecietnego
    > uzytkownika pirackiego windowsa.

    no dobre mi "jedyna"
    czesto na dysku sa dane warte o wiele wiecej niz nawet koszt licencji
    oprogramowania.
    oczywiscie jak ktos backupow nie robi to juz jego problem ;)

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 14. Data: 2007-04-05 13:26:32
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Arek" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Policja powinna być bardziej metodyczna w swoich działaniach w sprawach
    > kopiowania nielegalnego oprogramowania. Duży czy mały ale ukradł i kara
    > powinna być.

    Zgoda. Jednak wygląda na to, że sami producenci tonują swoje zapędy, czyli
    zmieniają stanowisko. Wiadomo, do osób fizycznych w zasadzie nie czepiali
    się. Teraz chcą ugody /naprawienia szkody/ z firmami, aby złodziej mógł
    uniknąć kary tzn. płaci uzgodnioną karę i wtedy można umorzyć warunkowo
    postępowanie karne, wówczas osoba taka nie trafia do Krajowego Rejestru
    Karnego.
    --
    Maluch

  • 15. Data: 2007-04-05 13:31:08
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Cyprian Prochot" <c...@e...pl> napisał w
    wiadomości news:ev2t1q$fbk$1@news.onet.pl...

    > no dobre mi "jedyna"
    > czesto na dysku sa dane warte o wiele wiecej niz nawet koszt licencji
    > oprogramowania.

    I wszystkie te "ważne" dane na dysku z nielegalnym systemem??? Do kogo
    pretensje??

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 16. Data: 2007-04-05 14:09:17
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Maluch napisał(a):

    > wtedy można
    > umorzyć warunkowo postępowanie karne, wówczas osoba taka nie trafia do
    > Krajowego Rejestru Karnego.

    z pewnością

    KG

  • 17. Data: 2007-04-05 19:20:46
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > A jak się do tego ma art. 46 Kodeksu Wykroczeń (bo zakładam, że mandat
    > był za wykroczenie):

    A tak sie ma, ze przepisy o zatarciu sa odpowiednie w kk, kw, kks i dotycza
    tylko zatarcia na potrzeby tych aktow prawnych - tzn jak sie np wyrok zatrze
    to mozesz zeznac "jestem niekarany" albo nie ma wtedy mowy o recydywie jesli
    popelnisz w odpowiednich warunkach kolejne przestepstwo.
    KRK jest jednym ze zbiorow danych prowadzonych przez odpowiednie organy i
    akurat z niego wpisy "wypadaja" zgodnie z przepisami o zatarciu, ale inne
    organy prowadza rejestry z ktorych juz wpisy nie wypadaja sa ta np KCIK
    (Krajowe Centrum Informacji Kryminalnej) i KSIP (Krajowy System
    Informatyczny Policji - chyba tak sie rozwija ten skrot).
    Ja z uwagi na specyfike pracy czasami widuje wydruki z bazy prowadzonej
    przez Sluzbe Wiezienna i sa tam dane (o osadzeniach, konkretnych zakladach
    karnych w ktorych gosc siedzial, datach przetransportowania miedzy
    zakladami, o dacie zwolnienia itp) ktore swymi datami siegaja lat 60tych i
    70tych, choc te wyroki dawno sie zatarly z rozumieniu Krajowego Rejestru
    Karnego.
    Tak jak napisalem Wielki Brat patrzy.

    Cezar

  • 18. Data: 2007-04-05 19:20:46
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

  • 19. Data: 2007-04-05 19:54:37
    Od: "C.R.E.E.D" <"mrmotaba@"@wp.pl>

    Dnia Thu, 05 Apr 2007 14:36:31 +0200, Sowiecki Agent napisał(a):

    > art 107 kk
    >
    > P.

    Dzieki
    Czy jesli wyrok był w zawiasach to mozna go podciagnąć pod :
    § 5. W razie odstąpienia od wymierzenia kary, zatarcie skazania
    następuje z mocy prawa z upływem roku od wydania prawomocnego
    orzeczenia
    czy aż tak dobrze nie ma? :-) zawiasy to nie jest odstapienie ?
    Sorry za naiwne pytania ale ten prawniczy bełkot mnie przeraża
    C.R.E.E.D.

  • 20. Data: 2007-04-05 20:05:59
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    C.R.E.E.D napisał(a):
> [...]
    > czy aż tak dobrze nie ma? :-) zawiasy to nie jest odstapienie ?
    > Sorry za naiwne pytania ale ten prawniczy bełkot mnie przeraża

    art.76 kk

    KG