  • 1. Data: 2007-04-04 20:22:11
    Temat: firma w prywatnym mieszkaniu a własność
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Witam
    Posiadam zarejestrowaną działalnośc w mieszkaniu.
    Mam komputer który uzywam jako prywatny uzytkownik- ale tez słuzy do
    celów firmy

    Jeżeli teoretycznie bede miał kontrole, np legalnosci oprogramowania,
    to jak bedzie traktowany ten komputer z zainstalowanym oprogramowaniem-
    kiedy niektóre licencje mówią o darmowym uzytku domowym ale już płatnym
    do uzytku komercyjnego ?
    Czy bedzie mógł on być konfiskowany przy kontroli firmy skoro jest moim
    prywatnym ?
    Jak to rozgraniczyć, ?

  • 2. Data: 2007-04-05 06:42:33
    Temat: Re: firma w prywatnym mieszkaniu a własność
    Od: "DarkStar" <p...@g...com>

    O, co prawda pytałem już o coś podobnego, ale nie spojrzałem na to od
    tej strony. Mam taką samą sytuację, więc przyłączam się do prośby. :)

  • 3. Data: 2007-04-05 07:20:04
    Od: "Pawel" <p...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    Co do generalnej zasady:

    Jesli program ma okreslona licencje na uzytkowanie, to ma znaczenie przeciez
    jak go uzytkujesz. Jesli masz program z licencja np. edu i uzywasz go do nauki
    to ok. Jesli do pracy to nie ok. Tylko, ze Ci to beda musieli udowodnic. Nie
    ma znaczenia co robisz z pozostalym oprogramowaniem, w szczegolnosci z calym
    komputerem.

    Tyle informacji ogolnych.

    Teraz gorsza wiadomosc, ze szczegolowe warunki uzytkowania reguluje tresc
    umowy licencyjnej. I tam moze byc napisane inaczej ;-). Tak wiec czytac,
    czytac, czytac, zanim sie klika :-).

    No i oczywiscie ani nie mysl o wrzucaniu programu edu w koszty.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 4. Data: 2007-04-05 10:27:17
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    > Jeżeli teoretycznie bede miał kontrole, np legalnosci

    nic takiego nie istnieje to raz, a dwa, w razie przeszukanie liczy sie
    czy program uzyskales od osoby uprawnionej a nie to czy zlamales
    postanowienia umowy cywilnoprawnej.

    P.

    --
    http://www.niesfornazyta.pl/
    Pierwszy stacjonarny czytnik for typu phpBB/phpBBbyPrzemo (windows/linux)