  • 51. Data: 2013-09-14 00:14:38
    Temat: Re: Nakaz zakupu wodomierzy z konkretnej firmy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > [...]
    >
    > Ano, ale wypadałoby literalnie coś z tym zrobić, znaczy zlokalizować
    > jaka jest "droga wyjścia" :)
    >
    > Jedziemy:
    > http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-11-maja-20
    01-r-prawo-o-miarach/rozdzial-7_sankcje-za-naruszeni
    e-przepisow-ustawy/?on=01.09.2011
    > +++
    > Art. 26.
    > 1. Kto wbrew przepisom ustawy:
    > [...]
    > ---
    >
    > Ergo, nie jest to przepis bezwzględny, niczym 148 KK.
    > Nie przewiduje się kary za używanie nielegalizowanego przyrządu,
    > lecz za używanie *wbrew przepisom ustawy*.
    > IMVHO przechowywania też to dotyczy :)
    >
    > Następny krok:
    > http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-11-maja-20
    01-r-prawo-o-miarach/rozdzial-3_prawna-kontrola-metr
    ologiczna/?on=01.09.2011
> [...]
    > a także przy pobieraniu i ustalaniu podobnych należnoœci i œwiadczeń,
    > 5) przy dokonywaniu kontroli celnej,
    > 6) w obrocie
    > – i sš okreœlone w przepisach wydanych na podstawie ust. 6, podlegajš
    > prawnej kontroli metrologicznej.
    > ---
    >
    > Wychodzi na to, że mamy ZAMKNIĘTĄ listę przypadków, kiedy to
    > następuje "podleganie", mało, to "podleganie" następuje wyłącznie
    > wtedy, kiedy jednocześnie rozważany przyrząd jest traktowany
    > *jak* przyrząd pomiarowy *oraz* jest używany lub przechowywany

    A podział kosztów wody nie będzie używaniem "w obrocie", domyślnie
    gospodarczym?

  • 52. Data: 2013-09-14 12:05:19
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > A podział kosztów wody nie będzie używaniem "w obrocie", domyślnie gospodarczym?

    W stosunku do członków spółdzielni nie musi (chociaż może, w zależności od
    podjętej uchwały). W stosunku do pozostałych właścicieli mieszkań raczej
    tak.
    Chyba, że to nie jest spółdzielnia, a np. wspólnota. We wspólnocie na 99,9%
    nie.

  • 53. Data: 2013-09-14 12:16:08
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-14 12:05, Maciej Bebenek pisze:

> [...]
    > tak.
    > Chyba, że to nie jest spółdzielnia, a np. wspólnota. We wspólnocie na 99,9%

    Za dużo "nie" i sens się gubi.
    Zależy kto zawiera umowę na dostawę. Jeśli wspólnota, to wewnętrzne
    wodomierze wspólnoty nie muszą być przyrządami pomiarowymi, a wspólnota
    może sobie rozliczać wewnętrznie według uchwały właścicieli (od ludzia,
    od metra, czy jak-tam przegłosują, dopóki sąd nie uchyli). Nie może
    tylko na wodzie zarabiać. Tracić może (wtedy "dokłada" z funduszu
    eksploatacji, czy inaczej, znów wg. uchwały).

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 54. Data: 2013-09-16 09:34:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Sep 2013, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    [...]
    > A podział kosztów wody nie będzie używaniem "w obrocie", domyślnie
    > gospodarczym?

    Chyba niekoniecznie.
    Przecież wyżej były warunki o których mowa (współwłaściciele
    we wspólnocie lub ewentualnie spółdzielcy, ale bez "obcych"
    lokatorów).
    Ten komu *lokator* płaci za wodę (czyli najemca, dzierżawca
    albo inny taki) rzeczywiście stoi przed "problemem legalizacyjnym" :)

    pzdr, Gotfryd