  • 41. Data: 2013-09-13 00:58:45
    Temat: Re: Nakaz zakupu wodomierzy z konkretnej firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Sep 2013, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    >
    > Nie za bardzo rozumiem, w czym problem. Kwestionujesz konieczność
    > dostarczenia wody do mieszkań?

    Przeciwnie.

    > Spłdzielnia ma sama stunię kopać?

    Przeciwnie.
    Ma nie uniemożliwiać zakupu wody od dostawcy, "wodociągów
    miejskich" na przykład.
    Jak lokator się burzy, to odsyła go na drzewo tekstem "pan
    sobie sam zawrze umowę z wodociągami".
    Oczywiście tracąc klienta na "swój" licznik z odczytem
    radiowym.

    > Aa! O to chodzi. Nie, no spokojnie możemy domagać sie, by każdy z lokatorów
    > sobie niezależnie prowadził wodociąg do domu :-)

    No właśnie :)

    > http://legalizacja.pl/

    Artukuł jest, ale ustawy nie ma ;)
    (nie podali podstawy prawnej, a mnie interesował numer artykułu
    w roli jednostki redakcyjnej aktu prawnego, a nie artykuł
    w funkcji formy literackiej :D)

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2013-09-13 01:03:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Sep 2013, Adam Wysocki wrote:

    > Ok, jeden powód to trawniki.

    Tudzież mycie klatki schodowej, remonty i podobne,
    a także straty wody wynikłe z różnych przyczyn, awarii
    "własnej wspólnej" sieci nie wyłączając.

    > A drugi? Nie startowanie liczników poniżej
    > pewnego przepływu?

    Bardziej to co Robert napisał - zupełnie niedziwna rozbieżność
    pomiarowa, niedziwna bo mieszcząca się w tolerancji.
    "Próg startu" jest częścią tej rozbieżności :)

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2013-09-13 01:42:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Artukuł jest, ale ustawy nie ma ;)
    > (nie podali podstawy prawnej, a mnie interesował numer artykułu
    > w roli jednostki redakcyjnej aktu prawnego, a nie artykuł
    > w funkcji formy literackiej :D)

    Wiem, że głupie tłumaczenie, ale na pewno jest przepis karny za użycie
    nielegalizowanego urządzenia pomiarowego do sprzedaży - szukałem, ale nie
    znalazłem.

  • 44. Data: 2013-09-13 02:03:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-13 01:42, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Wiem, że głupie tłumaczenie, ale na pewno jest przepis karny za użycie
    > nielegalizowanego urządzenia pomiarowego do sprzedaży - szukałem, ale
    > nie znalazłem.

    A spółdzielnia sprzedaje czy pośredniczy ?
    Tak czytam ten wątek i myślę że podstawy prawnej do konieczności
    montowania legalizowanych wodomierzy na styku spółdzielnia -
    lokator raczej nie znajdziecie.
    Spółdzielnie montują legalizowane bo to im załatwia problem
    z kombinatorami w stylu nie zapłacę ile chcecie bo uważam że
    licznik źle pokazuje.

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2013-09-13 08:39:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-11 19:01, Robert Tomasik pisze:
    > O ile się orientuję, to wodomierze należą do spółdzielni i oni to muszą
    > wymieniać co 5 lat.

    No właśnie niekoniecznie - zależy od spółdzielni... W poprzedniej były
    spółdzielni i ja się nie przejmowałem, jak się zepsuł, zgłaszałem,
    przyjeżdżali, wymieniali i mnie nic nie interesowało, tam gdzie mieszkam
    teraz należą do lokatorów i to lokator musi dbać o to by były wymieniane
    na właściwe.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 46. Data: 2013-09-13 09:13:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:5232b305$0$1221$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > przyjeżdżali, wymieniali i mnie nic nie interesowało, tam gdzie mieszkam
    > teraz należą do lokatorów i to lokator musi dbać o to by były wymieniane

    A jak nie wymieni?

  • 47. Data: 2013-09-13 09:27:41
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-13 09:13, Robert Tomasik pisze:

    > A jak nie wymieni?

    Będzie rozliczany za pomocą opłat stałych - one z natury są ustalone
    tak, że są niekorzystne.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 48. Data: 2013-09-13 10:20:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Sep 2013, Robert Tomasik wrote:

    > Wiem, że głupie tłumaczenie, ale na pewno jest przepis karny za użycie
    > nielegalizowanego urządzenia pomiarowego do sprzedaży

    Hak w tym, że wspólnota i sp-nia nie prowadzą "sprzedaży".
    Formalnie jest to podział wspólnie zakupionego dobra między "wspólników".
    Stąd zresztą moje zastrzeżenia w innej gałęzi wątku, w kategorii
    "lokator chce sobie kupić sam a nie wspólnie" :)

    > - szukałem, ale nie znalazłem.

    Ale w to, że "przy sprzedaży" wierzę :)
    Jakbyśmy jednak wyłożyli po połowie potrzebną kwotę pieniędzy
    i razem kupili worek cementu, a potem go sobie podzielili sami
    na pół, to IMVHO nie pójdziemy siedzieć za to, że podzieliliśmy
    go "na oko" albo nielegalizowanym odważnikiem w postaci cegieł.
    W końcu byłoby nielogiczne jakby sp-nia mogła narzucić podział
    "wspólnie kupionej" wody na zasadzie "od kwadratmetra lokalu"
    a nie mogła akceptować niehomologowanego i nielegalizowanego
    licznika, prawda?

    pzdr, Gotfryd

  • 49. Data: 2013-09-13 12:23:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > "wspólnie kupionej" wody na zasadzie "od kwadratmetra lokalu"
    > a nie mogła akceptować niehomologowanego i nielegalizowanego

    Fakt. O tym nie pomyślałem. Tylko tu widzę słabe punkt w postaci zakazu
    przechowywania i używania nielegalizowanych narzedzi pomiarowych wynikający
    z art. 26 Ustawy o miarach. Ale z drugiej strony spółdzielnie stosują
    podzielniki ciepła, które nawet nie są urządzeniami pomiarowymi, o ich
    legalizacji miłościwie nie wspominając więc moim zdaniem masz rację.

  • 50. Data: 2013-09-13 19:49:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Sep 2013, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    [...]
    > Fakt. O tym nie pomyślałem. Tylko tu widzę słabe punkt w postaci zakazu
    > przechowywania i używania nielegalizowanych narzedzi pomiarowych wynikający
    > z art. 26 Ustawy o miarach.

    Ano, ale wypadałoby literalnie coś z tym zrobić, znaczy zlokalizować
    jaka jest "droga wyjścia" :)

    Jedziemy:
    http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-11-maja-20
    01-r-prawo-o-miarach/rozdzial-7_sankcje-za-naruszeni
    e-przepisow-ustawy/?on=01.09.2011
    +++
    Art. 26.
    1. Kto wbrew przepisom ustawy:
    [...]
    ---

    Ergo, nie jest to przepis bezwzględny, niczym 148 KK.
    Nie przewiduje się kary za używanie nielegalizowanego przyrządu,
    lecz za używanie *wbrew przepisom ustawy*.
    IMVHO przechowywania też to dotyczy :)

    Następny krok:
    http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-11-maja-20
    01-r-prawo-o-miarach/rozdzial-3_prawna-kontrola-metr
    ologiczna/?on=01.09.2011
    +++
    Art. 8. 14)
    1. Przyrzšdy pomiarowe, które mogš być stosowane:
    1) w ochronie zdrowia, życia i œrodowiska,
    2) w ochronie bezpieczeństwa i porzšdku publicznego,
    3) w ochronie praw konsumenta,
    4) przy pobieraniu opłat, podatków i innych należnoœci budżetowych
    oraz ustalaniu opustów, kar umownych, wynagrodzeń i odszkodowań,
    a także przy pobieraniu i ustalaniu podobnych należnoœci i œwiadczeń,
    5) przy dokonywaniu kontroli celnej,
    6) w obrocie
    – i sš okreœlone w przepisach wydanych na podstawie ust. 6, podlegajš
    prawnej kontroli metrologicznej.
    ---

    Wychodzi na to, że mamy ZAMKNIĘTĄ listę przypadków, kiedy to
    następuje "podleganie", mało, to "podleganie" następuje wyłącznie
    wtedy, kiedy jednocześnie rozważany przyrząd jest traktowany
    *jak* przyrząd pomiarowy *oraz* jest używany lub przechowywany
    w celu objętym ww listą.

    <moje wnioski>
    Znaczy jeśli sprzedawca w sklepie z materiałami biurowymi
    ma nielegalizowane linijki szkolne, to *nie* pójdzie siedzieć,
    mimo, że są one "w obrocie", ale traktowane jako "towar"
    nie będący "przyrządem pomiarowym".
    Jeśli jednak spróbuje taką linijką mierzyć folię przeznaczoną
    do sprzedaży, naraża się na sankcje.
    Również jeśli owa linijka będzie oznakowana jako przyrząd
    pomiarowy, sam fakt leżenia w miejscu potencjalnego dokonywania
    pomiarów nielegalizowanego "przyrządu" implikuje podleganie
    pod sankcje.
    Natomiast "podział prywatny" w zakresie współwłasności,
    w tym wspólnoty mieszkaniowej i sp-ni, o ile może implikować
    podważanie wyników pomiaru, nie mieści się w ww. liście
    podlegania.
    Uwaga: kwestia lokatora "niespółdzielcy" to inna sprawa,
    układzie już powinna podpaść pod "obrót" i wychodzi, że wtedy
    legalizacja jest potrzebna.

    Pasuje?

    > Ale z drugiej strony spółdzielnie stosują
    > podzielniki ciepła, które nawet nie są urządzeniami pomiarowymi, o ich
    > legalizacji miłościwie nie wspominając więc moim zdaniem masz rację.

    Poproszę o poszukanie dziury w powyższym wnioskowaniu :)

    pzdr, Gotfryd