  • 1. Data: 2003-02-11 13:35:27
    Temat: Najem w spółdzielni mieszkaniowej
    Od: "Grzesiek Skalski" <g...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich grupowiczów.

    Oto mój problem: osoba nie będąca członkiem spółdzielni mieszkaniowej, a
    będąca najemcą lokalu mieszkalnego tejże spółdzielni przebywa na stałe za
    granicą - chciała by w jakiś sposób to mieszkanie przekazać mnie -a z
    jakichś powodów nie chce albo nie może przyjechać do kraju
    czy ktoś z szanownych grupowiczów mógłby zaproponować w jaki sposób taką
    sprawę załatwić?

    z góry dzięki
    grzech

  • 2. Data: 2003-02-11 13:59:36
    Temat: Re: Najem w spółdzielni mieszkaniowej
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Grzesiek Skalski" <g...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > jakichś powodów nie chce albo nie może przyjechać do kraju
    > czy ktoś z szanownych grupowiczów mógłby zaproponować w jaki sposób taką

    Jaka sprawe ?

    Jak mozna przekazac cos, czego sienie ma...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-02-12 06:16:40
    Od: "Grzesiek Skalski" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał był w
    wiadomości

    .....[ciach]....

    > Jaka sprawe ?
    >
    > Jak mozna przekazac cos, czego sienie ma...
    >
    > Boguslaw

    dzięki za rade......
    jak się czegoś nie ma to można wejść w posiadanie tej rzeczy a potem np
    komuś sprzedać podarować itp
    grzech

  • 4. Data: 2003-02-12 10:28:44
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Grzesiek Skalski" [...]
    > dzięki za rade......
    > jak się czegoś nie ma to można wejść w posiadanie tej rzeczy a potem np
    > komuś sprzedać podarować itp
    > grzech

    A czy slyszal Pan o roznicy pomiedzy wlascicielem i posiadaczem ?

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-02-12 10:40:41
    Od: "Grzesiek Skalski" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b2d7im$fnf$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > A czy slyszal Pan o roznicy pomiedzy wlascicielem i posiadaczem ?
    >
    > Boguslaw

    Jasne, że słyszałem - może niezbyt precyzyjnie określiłem o co chodzi - więc
    postaram się dokładniej:
    czy może osoba przebywająca za granicą uzyskać taką formę władania lokalem,
    którego jest najemcą (lokal spółdzielni mieszkaniowej, UWAGA: osoba ta nie
    jest członkiem spółdzielni), aby mogła go sprzedać ew. podarować drugiej
    osobie?
    Radca prawny w tejże spółdzielni na razie mnie zbywa - nie mają jeszcze
    statutu, więc nikt nic nie wie;

    grzech

  • 6. Data: 2003-02-12 11:20:00
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    nie
    > jest członkiem spółdzielni), aby mogła go sprzedać ew. podarować drugiej

    "Go" czyli lokal ? Ano ze by mogla sprzedac lokal musi byc jegowlascicielem.
    Wiec musi sie postarac o to, by przeksztalcic wlasnosciowe prawo w wlasnosc.
    Potem zostac pelnomocnikiem wlasciciela lub wlascicielem i sprzeac..

    A moze chodzi Panu o wlasnosciowe prawo do lokalu ?
    A moze o spoldzielcze ?

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-02-12 11:54:29
    Od: "Grzesiek Skalski" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" napisał
    ....[ciach].....

> [...]
    > Potem zostac pelnomocnikiem wlasciciela lub wlascicielem i sprzeac..
    >
    > A moze chodzi Panu o wlasnosciowe prawo do lokalu ?

    No właśnie - osoba ta jest tylko najemcą - aby uzyskać własnościowe prawo do
    lokalu mieszkalnego (jest ono zbywalne) w spółdzielni mieszkaniowej musi
    zostać członkiem spółdzielni - chyba można to załatwić przez pełnomocnika?

    pozdrawiam
    grzech

  • 8. Data: 2003-02-12 12:05:36
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Grzesiek Skalski" [...]

> [...]
    > zostać członkiem spółdzielni - chyba można to załatwić przez pełnomocnika?

    To zalezy na jakiej odstawie jest "najemca".
    Wniosek o przyjecie mze przyslac poczta...
    Ale czy jest podstawa, by a przyjac ?

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-02-12 12:30:03
    Od: "Grzesiek Skalski" <g...@p...onet.pl>

    "Boguslaw Szostak" napisał
    [ciach]....

    > To zalezy na jakiej odstawie jest "najemca".
    > Wniosek o przyjecie mze przyslac poczta...
    > Ale czy jest podstawa, by a przyjac ?
    >
    > Boguslaw

    Niestety nie mam umowy najmu tego lokalu - oryginał jest w spółdzielni a
    kopi nie znalazłem w jej papiórach.....
    A czy jest jakaś możliwość żebym został najemcą tego lokalu zamiast tej
    "zagranicznej" osoby? (ona zamierza zostać na stałe za granicą - więc coś z
    tym mieszkaniem należałoby zrobić) Czy musiałbym mieć jakieś pełnomocnictwo
    od niej?

    grzech

  • 10. Data: 2003-02-12 12:47:37
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > "zagranicznej" osoby? (ona zamierza zostać na stałe za granicą - więc coś
    > tym mieszkaniem należałoby zrobić) Czy musiałbym mieć jakieś

    No ale co mozna poradzic, gdy wlasciwie nic ne wiadomo.

    Jeli najemcy nie przysluguje prawo spoldzielcze wlasnosciowe to nie moze
    sprzeac tego, czego nie ma...prawo lokatorskie jest nezbywalne...
    A wlascicielem MIESZKANIA tak czy inaczej jest spoldzielnia.

    Pozostaje mieszkac.....

    Boguslaw