  • 1. Data: 2003-02-11 13:40:58
    Temat: podatek od darowizn
    Od: m...@s...pl

    Mam pytanie: W ubiegłym roku kalendarzowym rodzice przenieśli na mnie (umową
    darowizny) własność nieruchomości. Należę do I grupy podatkowej
    (rodzice-dzieci). Z chwilą zawarcia umowy darowizny nie byłam właściecielem
    innego budynku mieszkalnego,
    stanowiącego odrębną nieruchomość (zgodnie z art.16.par.2). Czy biorąc pod
    uwagę fakt, że będę zamieszkiwać w nabytym budynku przez 5 lat, bez
    możliwości wcześniejszej sprzedaży nieruchomości (co jest warunkiem ulgi),
    muszę jednak zapłacić podatek od tej darowizny?
    Mam jeszcze jedno pytanie: wkrótce rodzice chcą przenieść na mnie (również
    umową darowizny) własność rzeczy ruchomych, znajdujących się w domu. Jak
    (aby było najkorzystniej) wartość tych rzeczy wycenić (i czy w ogóle
    muszę?). Czy będę musiała (sumując te dwie darowizny) podać to do Urzędu
    Skarbowego? Czy będę zmuszona do uiszczenia podatku? Dziękuję.

  • 2. Data: 2003-02-11 13:58:49
    Temat: Re: podatek od darowizn
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    <m...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > możliwości wcześniejszej sprzedaży nieruchomości (co jest warunkiem ulgi),
    > muszę jednak zapłacić podatek od tej darowizny?

    pl.soc.prawo.podatki

    Boguslaw