  • 11. Data: 2004-01-08 10:32:40
    Temat: Re: Nagroda jubileuszowa.
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik goliat napisał:

    > Nie wiesz o czym piszesz. Pytanie moje jest bardzo proste. Prosze zeby
    > odpowiedzial ktos kto po prostu wie, a nie filozofuje.

    Bóg?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 12. Data: 2004-01-08 11:24:12
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Maddy"

    > A ma to w regulaminie wynagradzania lub miał taki kaprys, B nie ma tego
    > w regulaminie wynagradzania i nie miał takiego kaprysu.

    kiedys wyczytalem w kp ze do czasu uregulowania kwiesti nagrody jubileuszowej w
    regulaminie zakładowym obowiązują stare zasady kp i pracodawca powinien placic

    niestety spolki prywatne robia jak chca i mimo braku w regulaminie wzmianki o
    zasadach wyplaty nagrody jubileuszowej nie stosują się do starych zasad i nie
    wyplacaja żadnych nagród jubileuszowych. i nie ma nich silnego
    *** blad ***

  • 13. Data: 2004-01-08 11:41:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jan 2004, goliat wrote:

    >+ Nie wiesz o czym piszesz. Pytanie moje jest bardzo proste. Prosze zeby
    >+ odpowiedzial ktos kto po prostu wie, a nie filozofuje.

    Mhm. To bez filozofii: weź kogoś kto umie czytać, spytaj ile
    weźmie za przeczytanie regulaminów wynagradzania obu pracodawców
    i będziesz bliżej celu. Jeszcze nie jest oczywiste dla ciebie
    że niektóre sprawy NIE SĄ uregulowane ustawowo i w każdym
    zakładzie może być INACZEJ ?
    Hm... kolejny co chce "przepisu na wszystko" ? :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2004-01-08 11:54:41
    Od: w...@p...onet.pl

    > Bóg?

    niekoniecznie, ja mogę w zastępstwie - nie wiadomo z czego wynika Twoja
    złośliwość, ale może to taka maniera, znaczy się image ?

    Więc sprawa jest następująca:

    1. obowiązek wypłaty nagrody jubileuszowej nie wynika z przepisów powszechnie
    obowiązujących tzn. w tym przypadku z kp. Pracodawcy mogą ale nie muszą płacić
    takich ekstra pieniędzy. Jeżeli jednak chcą muszą określić (najczęściej we
    współpracy z ZZ lub przedstawicielami załogi) zasady wypłaty nagród
    jubileuszowych w wewnętrznych aktach prawa pracy tzn. Regulaminie
    wynagradzania, Układzie Zbiorowym Pracy lub odrębnym Regulaminie wypłaty nagród
    jubileuszowych. Umieszczenie w konkretnym akcie prawnym nie ma zreszta
    większego znaczenia.
    2. Skoro zatem Pracodawca "A" płaci takie nagrody to musi mieć określone zasady
    wypłaty - mogą one być naprawdę różne (wolna amerykanka) np. zalicznaie stażu
    gdziekolwiek, zaliczanie stażu u tego pracodawcy, zaliczania szkół czy inne
    uzgodnione, zapisane i stosowane. Z faktu, że płaci "A" nie wynika, że płaci
    również "B" i "C" i "D" itd.
    3. w czaie gdy nagrody jubileuszowe płacone były wszystkim w oparciu o przepisy
    wydane na podstawie upoważnienia z kp staz z dwóch stosunków pracy liczony był
    oddzielnie, mniej więcej w sposób, który opisałem w poście powyżej i pewna
    część pracodawców, zwłaszcza post państwowych takie rozwiązania stosuje, ale w
    wewnętrznych regulaminach itp.
    4. Jeżeli chcesz wiedzieć czy Pracodawca "B" płaci nagrodę jubileuszową i na
    jakich zasadach musisz się go spytać i tyle. Nikt na grupie Ci tego nie powie
    (chyba że pracuje u tego samego pracodawcy)

    Paweł

  • 15. Data: 2004-01-08 13:50:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik w...@p...onet.pl napisał:

    > niekoniecznie, ja mogę w zastępstwie - nie wiadomo z czego wynika Twoja
    > złośliwość, ale może to taka maniera, znaczy się image ?

    Mam za ciasne buty.
    Jutro mogę mieć za ciasny biustonosz.

    W każdym razie działa, w końcu dales taka odpowiedź jaką należało dać na
    poczatku.
    Ok, zapamiętam że to dobry sposób na Ciebie ;-)

    > Więc sprawa jest następująca:
    [ciach wielowariantowość]

    No i dalej pozostaje nam albo Bóg albo nadzieja że pytający nauczy się
    czytać z zrozumieniem. Ale to już nie zalezy od nikogo na tej grupie,
    zrobiłes co mogłeś.
    Chociaz może jak po raz kolejny nakładzie mu sie do głowy żeby sprawdził
    reglaminy kokretnych pracodawców to do niego dotrze?
    Kto wie, cuda sie zdarzają.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 16. Data: 2004-01-08 14:15:54
    Od: "goliat" <g...@p...onet.pl>

    Tak, dzieki. Ale gdzies po drodze zagubilo sie moje pytanie. Uscisle. Zaklad A
    i B ma w regulaminie nagrody jubileuszowe (sa to zaklady panstwowe budzetowe).
    Pracuje rownolegle w obu. Zaklad A wyplacil nagrode. Czy mam prawo upominac sie
    o nia rowniez w B?

  • 17. Data: 2004-01-08 14:42:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik goliat napisał:
> [...]
    > Pracuje rownolegle w obu. Zaklad A wyplacil nagrode. Czy mam prawo upominac sie

    To uścislenie sprawia że mamy do czynienia z zupełnie innym pytaniem.
    Może to Cie nauczy że dostaje sie tu odpowiedzi na pytania postawione a
    nie te ktore sie miało na myśli.

    Tylko jaki do zakład budżetowy?
    Bo np. policjanci, wojsko, nauczyciele i parę innych ma swoje
    rozporządzenia dotyczące nagród jubileuszowych.

    Jeżeli zasad przyznawania nagród w Twoim zakładzie bużetowym nie
    reguluje rozporządzenie to pozostaje układ zbiorowy lub regulamin
    wynagradzania.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 18. Data: 2004-01-08 15:54:28
    Od: "goliat" <g...@p...onet.pl>

    W moim pierwszy poscie wszystko jest jasno sformuowane. Moje pytanie jest
    proste jak drut: czy prawnie jest dopuszczalne zeby brac nagrode jubileuszowa z
    kilku zakladow pracy za ten sam okres pracy? Jednym zakladem jest PAN, a dugim
    uczelnia.

  • 19. Data: 2004-01-08 19:56:51
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) goliat w wiadomości <6...@n...onet.pl>
    powiedział(a) co następuje:

> [...]
    > kilku zakladow pracy za ten sam okres pracy? Jednym zakladem jest PAN, a dugim

    Tak, jest to całkowicie dopuszczalne, chyba że zakładowe prawo pracy w
    którymś z zakładów mówi coś innego. IMHO tak właśnie odpowiedziała Ci
    wcześniej koleżanka?

    --
    Olgierd
    "Pojednanie człowieka z samym sobą - najbardziej celna definicja

  • 20. Data: 2004-01-08 21:12:55
    Od: "goliat" <g...@p...onet.pl>

    > Tak, jest to całkowicie dopuszczalne, chyba że zakładowe prawo pracy w
    > którymś z zakładów mówi coś innego. IMHO tak właśnie odpowiedziała Ci
    > wcześniej koleżanka?

    OK, dzieki.