  • 1. Data: 2004-01-07 21:27:23
    Temat: Staz i praktyka - jak to zalatwic z pracodawca...
    Od: Kamil Łucznik <N...@l...pl>

    Witam,
    Po pierwsze chcialem sie spytac czy jest jakas roznica miedzy stazem i
    praktyka? Jaka?
    Z braku lepszych ofert, od dwoch tygodni chodze sobie do pewnej firmy
    i pomagam. Poniewaz robie ciekawe rzeczy i mam inne zrodlo utrzymania,
    robie to za darmo. Nie ma zadnej umowy ani nic - jedynie mglista
    obietnica zatrudnienia po 3 miesiacach. Zastanawia mnie jak to wyglada
    od strony prawnej. Z jednej strony jestem darzony zaufaniem - zostaje
    sam w firmie z calym sprzetem, pamierami, kasa itp. Z drugiej strony
    jesli bym sobie zrobil w pracy jakas krzywde lub zostal np.
    okradziony, to nie podpadam pod ubezpieczenie pracownikow (ani ZUS,
    ani firmowe). Jak ta sytuacja wyglada od strony prawnej? Co
    zaproponowac pracodawcy? - nie zalezy mi bardzo na wynagrodzeniu,
    poniewaz sam badzo duzo na tym korzystam, ale z drugiej strony wydaje
    mi sie, ze cos jest jednak nie tak...
    Prosze o rade.
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 2. Data: 2004-01-08 13:26:01
    Temat: Re: Staz i praktyka - jak to zalatwic z pracodawca...
    Od: Malina<m...@w...pl>

    Jeżeli jesteś absolwentem, zgłoś się do właściwego Urzędu Pracy i z
    nimi załatw sobie staż w tej firmie gdzie pracujesz. Wtedy będziesz
    dostawał z Urzędu Pracy "stypendium" w wys. równej zasiłkowi dla
    bezrobotnych ok. 450 zł. a oprócz tego cz najważniejsze będziesz
    ubezpieczony. Firma w której pracujesz nie ponosi tu żadnych kosztów.

    -> http://usenet.pomocprawna.info