  • 1. Data: 2004-01-07 20:58:38
    Temat: Pranie pieniędzy a składki ZUS
    Od: "Jan Michalak" <p...@p...onet.pl>

    Pracuję na etacie i jednocześnie prowadzę DG. Wynagrodzenie za pracę
    wpływa na moje konto osobiste.
    Co miesiąc muszę osobiście jechać do banku pobrać pieniądze z konta
    osobistego i wpłacić je na kont firmowe aby opłacić ZUS i podatek, pomimo
    że do obydwu kont mam dostęp przez internet. Podobno
    (w/g pani w banku) tego wymaga prawo bankowe i nie mogę zrobić tego
    przelwem. Czy to prawda i jak to ominąć?

    --
    Używam M2 - klienta poczty wbudowanego w Operę: http://www.opera.com/

  • 2. Data: 2004-01-07 21:25:49
    Temat: Re: Pranie pieniędzy a składki ZUS
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jan Michalak napisał:

> [...]
    > (w/g pani w banku) tego wymaga prawo bankowe i nie mogę zrobić tego
    > przelwem. Czy to prawda i jak to ominąć?

    ??????????
    To ją poproś żeby pokazała to "prawo". Bardzom ciekawa od kiedy to
    jakies przepisy zakazują przekładania wlasnych pieniedzy z kieszeni do
    kieszeni.
    Zreszta skoro możesz robic przelewy internetowe to skąd tam sie wzieła
    "pani z banku"?
    Ja na Twoim miejscu złożyłabym na nia skarge bo jest rażąco
    niekompetentna i jeszcze naraża Cie na dodatkowe nieuzasadnione koszty
    (dam głowe że przelew ineternetowy wychodzi taniej niz to obracanie
    gotówka a i dojazdy kosztują).

    A tak w ogóle to co i rusz natykam sie na pracowników banku którzy
    strzelaja klientom po oczach "prawem bankowym" którego na oczy nie
    wiedzieli tylko czytali jakies objasnienia w bankowych okólnikach.
    Jak trafia na osobe dociekliwa która chce wiedziec dokładnie jaki
    przepis nakazuje lub zakazuje tego czy tamtego to reaguja jakby im ktoś
    napluł w twarz.

    Sama mam w rodzinie takiego "bankiera", niestety.

    Pewnie sa i inni, ale Ci nie rzucaja się w oczy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-08 08:46:13
    Od: "Przemo P" <p...@o...pl>

    > Co miesiąc muszę osobiście jechać do banku pobrać pieniądze z konta
    > osobistego i wpłacić je na kont firmowe aby opłacić ZUS i podatek, pomimo
    > że do obydwu kont mam dostęp przez internet. Podobno

    zawsze robiłem przelewy do ZUS z mBanku i nigdy nie było żadnego problemu -
    szkoda słów na babę...
    Pozdrawiam
    Przemo

  • 4. Data: 2004-01-08 11:44:58
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemo P" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > zawsze robiłem przelewy do ZUS z mBanku i nigdy nie było żadnego
    problemu -
    > szkoda słów na babę...

    Moment, spopkojnie, facet jedzie do banku zrobic przelew ze swojego
    prywatnego konta na firmowe... a juz z firmowego (internetem czy inna droga)
    placi ZUS...

    Problem tkwi w samej kobietce, bo taki przelew mozna zrobic za pomoca
    internetu

    oba konta sa wlasnoscia tego czlowieka.

    Kania

  • 5. Data: 2004-01-08 11:51:50
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Jan Michalak wrote:
> [...]
    > (w/g pani w banku) tego wymaga prawo bankowe i nie mogę zrobić tego
    > przelwem. Czy to prawda i jak to ominąć?

    Pani nie ma racji. Spokojnie zlec przelew z rachunku osobistego.

    marekz

  • 6. Data: 2004-01-08 12:21:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jan 2004, Jan Michalak wrote:
    [...]
    >+ (w/g pani w banku) tego wymaga prawo bankowe i nie mogę zrobić tego
    >+ przelwem.

    Znane mi ograniczenia prawne działają w drugą stronę: że nie
    wolno czegoś dokonać *gótówką*, a wyłącznie operacją "na konto" :)

    >+ Czy to prawda i jak to ominąć?

    Primo: czy opłaca ci się przelewać na r-k "gospodarczy" ?
    Rozumiem że być może wypłata+wpłata+przelew_na_ZUS_z_konta_DG
    wychodzi taniej niż z "osobistego", ale jeśli na tym ci
    zależy to...
    secundo: wylosuj jakiś inny bank internetowy (do DG) !

    I pochwal się gdzie mają takie "genialne" pomysły :>

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-01-08 12:30:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jan Michalak" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Złóż polecenie przelewu z tego prywatnego konta na firmowe i nie wdawaj
    się w konwersacje. Jak będą mieli wątpliwości, to im wytłumacz, że sam
    siebie czynisz darowiznę. Ewentualnie poproś kogoś z nadzoru, bo
    przekonywanie głupiego, że jest głupi, to głupota do kwadratu.

    Kilka lat temu byłem świadkiem sporu pomiędzy klientem a pracownicą banku.
    Klient chciał zapłacić należny podatek dochodowy do własnego PIT-a na
    koniec roku, a pani upierała się, że z ROR nie można przelewać do US, bo
    to jest niezgodne z czymś tam. Nie wdawałem się w dyskusję, bo co mnie to
    obchodzi i tylko się przysłuchiwałem stojąc jako następny w kolejce. No
    ale ile można czekać. Po kilkunastu minutach bezsensownej konwersacji ich
    dwojga, której z konieczności się przysłuchiwałem, bo innego okienka nie
    było poradziłem temu zdesperowanemu człowiekowi, by zażądał od pani, by
    poświadczyła przyjęcie samego zlecenia (bo miał to na tych czterech kwitka
    ręcznie wypisane) i jeśli uważa za stosowne, to niech od razu na tym
    napisze, że nie dokona przelewu, a jak nie, to niech bank mu później
    odpisze. Okazało się, że to przekraczało kompetencje tej pani i zawołali
    chyba kogoś z nadzoru. Ta druga osoba wysłuchała o co chodzi i bez słowa
    kazała tamtej wykonać przelew. Podobno tego dnia miało miejsce szkolenie,
    na którym pouczono dysponentów, że nie wolno dopuszczać do tego, by
    klienci używali prywatnych ROR-ów do działalności gospodarczej. No a pani
    nie potrafiła zrozumieć, że podatek dochodowy od osób fizycznych nie ma
    nic wspólnego z działalnością gospodarczą.

  • 8. Data: 2004-01-08 13:58:11
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Kania napisał:

> [...]
    > placi ZUS...
    >
    > Problem tkwi w samej kobietce, bo taki przelew mozna zrobic za pomoca

    Ale człowiek został postraszony że tak nie wolno - nie że nie można a
    nie wolno, taki musiał byc ton wypowiedzi skoro kolega drałuje za każdym
    raze do banku i wystaje w kolejkach do kasy zamiast sobie poklikac przy
    piwku.
    I dochodzimy do kobity z banku. Tu sie chyba wszyscy w ocenach zgadzaj ;-)

    Przecież wookoło siedzą wróznych instytucjach takie osobniki ktorym
    sprawia radośc potraszenie laika że nie wolno, dostanie pan mandat,
    wsadza pana, przyjda i zabiorą dzieci do domu dziecka a pasa uspią itp itd.

    > oba konta sa wlasnoscia tego czlowieka.

    Nawet jakby nie były to nie kobity z bank interes komu i za co
    przelewamy pieniądze.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2004-01-08 21:00:04
    Od: "Jan Michalak" <p...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 8 Jan 2004 13:21:20 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> napisał

    > I pochwal się gdzie mają takie "genialne" pomysły :>
    BGż o/Łódź
    Czy to oznacza, że Zus i podatek np. VAT mogę wpłacać z konta osobistego?
    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
    --
    Używam M2 - klienta poczty wbudowanego w Operę: http://www.opera.com/

  • 10. Data: 2004-01-09 12:28:11
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Jan Michalak wrote:

> [...]
    > Czy to oznacza, że Zus i podatek np. VAT mogę wpłacać z konta osobistego?
    > Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

    Ja nie mam z tym problemow, by bezplatnie z prywatnego na firowe
    przelac... ale gdyby robili problemy napisalbym
    "zwrot zaliczki".

    Boguslaw