  • 11. Data: 2015-10-29 08:11:36
    Temat: Re: Nagle ich oświeciło?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-29 o 00:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Jak widac konstytucja, według trybunału coś tam jednak obywatelowi
    > gwarantuje.

    Właśnie w tym sęk, że nie gwarantuje, ale zawiera taką ilość
    pustosłowia, że na jej podstawie można próbować wykazywać wszystko.
    'Urzeczywistnianie sprawiedliwości społecznej" i "demokratyczne państwo
    prawne" to puste frazy. Jak w MIŚ-iu - nikt nie wie co to jest, więc
    nikt się nie będzie pytał. A powołując się na te bzdury-frazy-klucze
    można nimi uzasadniać wszystko - i to, że opodatkować trzeba wszystkie
    dochody, i to, aby znieść w całości PIT. I nikt się nie spyta "po co ten
    miś", tylko będą jak te barany powtarzać, że "skoro trybunał tak uznał,
    to znaczy że tak jest". Teraz padło akurat na to.

    3000zł wolnego PITu godzi w zasadę własności? Dobre jaja. Tak jakby
    zasada własności nie była na każdym kroku bardziej gwałcona zgodnie z
    przepisami.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2015-10-29 08:21:16
    Temat: Re: Nagle ich oświeciło? [Trybunalik Konstytucyjnawy]
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Piotrek <p...@p...onet.pl> pisze:
    > http://biznes.onet.pl/podatki/wiadomosci/tk-kwota-wo
    lna-od-podatku-niezgodna-z-konstytucja/3f8tgz

> [...]
    > kwotę wolną od podatku w wysokości 3089 zł są niezgodne z konstytucją
    > i tracą moc 30 listopada 2016 r. - orzekł w środę Trybunał
    > Konstytucyjny. O zbadanie przepisów zwrócił się do TK Rzecznik Praw
    > Obywatelskich."
    >
    > Czyli przez lata leśne dziadki z trybunału nie widziały, że kwota
    > wolna od podatku jest niezgodna z konstytucją? A może widziały, tylko
    > świadomie nic z tym nie robiły? Swoją drogą, czy nie jest śmieszne, że
    > pozwalają na utrzymanie w mocy jeszcze przez bity rok (do końca
    > listopada 2016) przepisów, o których już wiadomo, że są niezgodne z

    Ty się ciesz że nie zalecili Sejmowi dostosowania w określonym czasie
    konstytucji jak przy ustawie o Europejskim Nakazie Aresztowania (ekstradycji).

    --
    A. Filip
    Współwyznawcy kochają się, biznesmeni nie ufają sobie wzajemnie. (Przysłowie

  • 13. Data: 2015-10-29 08:52:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WAM" napisał w wiadomości grup
    com...
    On Wed, 28 Oct 2015 10:18:50 -0700 (PDT), Piotrek
    >Czyli nie będzie kwoty wolnej od podatku.

    Na to wychodzi.

    A propos - czy ta uchwala/wyrok jest zgodna z konstytucja ?

    Bo o ile pamiatam, to gdzies zapisali, ze podatnik ma znac
    obowiazujace prawo podatkowe z gory, czyli obowiazujace w danym roku
    nalezy oglosic bodajze do listopada, to co bedzie z kwota wolna w
    grudniu 2016, jesli nie zrewaloryzuja tego teraz ?

    Oj, cos mi sie widzi, ze szybko ja skasuja, z winy TK oczywiscie, a
    potem zaczna wprowadzac dodatek na dzieci :-)

    J.

  • 14. Data: 2015-10-29 09:09:21
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > No, Trybunal i konstytucja

    > To samo pomyslalem.

    Kwota wolna od podatku jest we wszystkich państwach europy, nawet na Białorusi.

    ---
    Avast.

  • 15. Data: 2015-10-29 09:39:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-29 o 09:09, Danusia pisze:

    > Kwota wolna od podatku jest we wszystkich państwach europy, nawet na Białorusi.

    A jaki związek ma twoja wypowiedź z moim postem?

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2015-10-29 12:28:52
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 29.10.2015 o 09:09, Danusia pisze:

    > Kwota wolna od podatku jest we wszystkich państwach europy, nawet na Białorusi.

    Dlaczego "nawet na Białorusi"?

    Białoruś wyróżnia się czymś szczególnym, o czym nie wiem?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 17. Data: 2015-10-29 14:15:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-29 12:28, Wiesiaczek pisze:

    > Dlaczego "nawet na Białorusi"?
    >
    > Białoruś wyróżnia się czymś szczególnym, o czym nie wiem?

    Zapewne ma inną nazwę niż inne kraje - Tak Francja nie ma nazwy Białoruś
    (hehehe :)

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 18. Data: 2015-10-29 15:16:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    WAM wrote:
    > On Wed, 28 Oct 2015 10:18:50 -0700 (PDT), Piotrek

    > Czyli nie będzie kwoty wolnej od podatku.

    Formalnie taka powinna być interpretacja.
    Ale zauważ, że rząd zdąży do tego czasu przepchnąć przez sejm nowe
    przepisy.

  • 19. Data: 2015-10-29 15:16:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-29 o 15:16, witek pisze:

    > Formalnie taka powinna być interpretacja.
    > Ale zauważ, że rząd zdąży do tego czasu przepchnąć przez sejm nowe
    > przepisy.

    No tak. Na przykład 2999.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2015-10-29 15:19:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F. wrote:
> [...]
    >
    > Oj, cos mi sie widzi, ze szybko ja skasuja, z winy TK oczywiscie, a
    > potem zaczna wprowadzac dodatek na dzieci :-)

    zauwazyles, ze tam jest data 30.11.2016, a nie 2015.

    maja duzo czasu i chyba pis w pierwszym roku nie odważy się niezdążyć.