  • 1. Data: 2015-10-21 09:33:01
    Temat: sześciolatek w szkole - wyjaśnienie
    Od: bdronka <r...@u...pl>

    Ponieważ większość z Was nieźle po mnie pojechała, wyjaśniam DLACZEGO
    zależy mi na tym, aby dzieci były pod kontrolą nauczyciela.

    Po miesiącu jedno dziecko trafiło do szpitala z bólami głowy (po
    prawdopodobnych uderzeniach w głowe przez inne dzieci), drugie na
    szycie. Po miesiącu nauki:)

    Ponieważ to forum prawo nie wdawałem się w opis co jak i dlaczego,
    poprosiłem tylko o informacje czy są jakieś uregulowania prawne,
    Pani wychowawczyni problemu nie widzi, sądzi że klasa jest zgrana i
    opisane problemy nie występują.

  • 2. Data: 2015-10-21 11:39:53
    Temat: Re: sześciolatek w szkole - wyjaśnienie
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-10-21 09:33, bdronka wrote:
> [...]
    > poprosiłem tylko o informacje czy są jakieś uregulowania prawne,
    > Pani wychowawczyni problemu nie widzi, sądzi że klasa jest zgrana i

    Nie dasz wiary jakie cuda-wianki opowiadaliśmy wspólnie z rówieśnikami
    rodzicom, coby usprawiedliwić szkody w ubraniu albo na ciele ...

    Już nie mówiąc o tym, że sam byłem świadkiem wypadku, w którym chłopak -
    na oko gdzieś 10-letni - wybiegł z pomiędzy stojących na światłach
    samochodów wprost pod nadjeżdżający z przeciwka pojazd.

    Szczęśliwie to była mała osiedlowa uliczka i nadjeżdżający samochód
    jeszcze nie nabrał (większej) prędkości po skręcie w nią.

    Ponieważ chłopak wybiegł sprzed mojego samochodu i widziałem dokładnie
    całe zajście, to zeznawałem w tej sprawie na komendzie.

    No i oczywiście - jak wynikało z opisu rzeczonego chłopaka - obejrzał
    się w lewo, w prawo, jeszcze raz w lewo. A dopiero jak powoli wszedł na
    jezdnię to znikąd pojawił się samochód pod który wpadł.

    A ja w tym czasie nawet nie zdążyłem przesunąć ręki z kierownicy do
    klaksonu, ani w jakikolwiek inny sposób zareagować ...

    Tak więc pozostając z całym szacunkiem dla wersji wydarzeń
    przedstawianych przez dzieci byłbym ostrożny w wyciąganiu zbyt daleko
    idących wniosków ;-)

    A już zwłaszcza nie liczyłbym na to, że jeden nauczyciel będzie w stanie
    ogarnąć i przypilnować trzydziestkę dzieci ...

    Piotrek

  • 3. Data: 2015-10-21 16:44:01
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    > na oko gdzieś 10-letni - wybiegł z pomiędzy stojących na światłach
    > samochodów wprost pod nadjeżdżający z przeciwka pojazd.....

    Jesteś bezczelny.
    Dzieciaki 6-letnie nie są 10latkami i są odbierane i doprowadzane do szkoły.
    Więc bajki o uliczce osiedlowej odpadają.
    A skoro coś się złego stało, to znaczy, że dzieciaki były niedopilnowane,
    pewnie na pszerwie.
    Szkoła to nie pszedszkole, i właśnie dlatego 6 latek powinien mieć zakaz
    wstępu na korytaż, a więc do szkoły.
    _________

    W pszedszkolu dzieci są pod stałą opieką, w szkole opieka na pszerwie jest
    marginalna. Za mojego dzieciństwa, gdy będąc w 1 klasie, idąc do szkoły
    rocznikowo w 7 roku życia, miałam 6 lat, bo jestem z końca roku, i
    zwyczajowo na korytaż prawie nie wyhodziliśmy: do ubikacji w trakcie lekcji,
    a na pszerwie biegaliśmy zwykle na dziedzińcu szkolnym, do kturego wejście
    było tylko pszez korytaż na pszeciwko klasy, dziedziniec praktycznie nie był
    dostępny dla dzieci starszych niż około 10 lat.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 4. Data: 2015-10-21 20:26:26
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-10-21 o 11:39, Piotrek pisze:
    > Tak więc pozostając z całym szacunkiem dla wersji wydarzeń
    > przedstawianych przez dzieci byłbym ostrożny w wyciąganiu zbyt daleko
    > idących wniosków ;-)
    Gdy przeanalizujesz z grubsza rozwój dzieci, to ogarniesz zapewne, że
    6-latki (w przytłaczającej większości) jeszcze nie kłamią (a w każdym
    razie nie w sposób na tyle umiejętny, że nie jesteś tego w stanie
    natychmiast rozpracować). Ta umiejętność pojawia się w wieku około 8
    lat, dziwnym zbiegiem okoliczności, dopiero w wieku szkolnym :-> Dlatego
    nie dziwne, że 10 latek był w stanie naginać rzeczywistość, czego 6
    latek jeszcze nie potrafi.

    > A już zwłaszcza nie liczyłbym na to, że jeden nauczyciel będzie w stanie
    > ogarnąć i przypilnować trzydziestkę dzieci ...
    Tak się składa, że szkoła przejmuje na siebie obowiązek zapewnienia
    bezpieczeństwa dzieciom, które realizują obowiązek szkolny. Jeśli jeden
    nauczyciel sobie nie radzi, tzn. że coś jest nie tak z nauczycielem,
    szkołą, systemem etc.

    Maciek

  • 5. Data: 2015-10-21 20:44:00
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-21 o 20:26, Maciek pisze:
> [...]
    > bezpieczeństwa dzieciom, które realizują obowiązek szkolny. Jeśli jeden
    > nauczyciel sobie nie radzi, tzn. że coś jest nie tak z nauczycielem,

    Czyżby? Proponuje ci małe doświadczenie. Weź sobie na 1 (słownie: jeden)
    dzień pod opiekę trzydzieścioro dzieci na 10 godzin (dobra, niech będzie
    nawet dziesięcioro) we własnym mieszkaniu (będzie ci łatwiej je
    upilnować) a potem opowiedz nam prawdę o swoich doświadczeniach

    --
    Sonn

  • 6. Data: 2015-10-21 21:30:02
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-10-21 o 20:44, Sonn pisze:
> [...]
    > nawet dziesięcioro) we własnym mieszkaniu (będzie ci łatwiej je
    > upilnować) a potem opowiedz nam prawdę o swoich doświadczeniach
    Ale czego nie rozumiesz? Dlaczego klasy liczą około 30 dzieci, a nie np.
    60? Ktoś uznał, że nauczyciel jest w stanie taką liczbę ogarnąć. Być
    może uznał błędnie, więc system jest do d* i klasy powinny liczyć mniej.
    Ile? 5? 10? 15 osób? A jak nauczyciel dupa, to nawet z jednym uczniem
    sobie nie poradzi, ale nie każdy się do tego zawodu nadaje (jak zresztą
    do każdego innego).

    Maciek

  • 7. Data: 2015-10-21 21:40:39
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-10-21 20:26, Maciek wrote:
> [...]
    > bezpieczeństwa dzieciom, które realizują obowiązek szkolny. Jeśli jeden
    > nauczyciel sobie nie radzi, tzn. że coś jest nie tak z nauczycielem,

    Nienosorry. Bezpieczeństwo o jakim zapewne myślisz to IMHO daje się
    zapewnić jak pozamykasz dzieci w oddzielnych celach, znaczy się
    klatkach, znaczy się klasach. Zresztą na jedno wychodzi.

    A jak są we wspólnej przestrzeni to - znowu IMHO - ani nie ma takiej
    opcji, ani na szczęście nie ma takiej potrzeby.

    Piotrek

  • 8. Data: 2015-10-22 11:22:07
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    > Ile? 5? 10? 15 osób? A jak nauczyciel dupa, to nawet z jednym uczniem
    > sobie nie poradzi, ale nie każdy się do tego zawodu nadaje (jak zresztą

    Nie zgadzam się. ustalona liczba dzieci w klasie nie wynika z tego, ile
    dzieci ogarnie nauczyciel, bo może być 2 na klasę, ale z tego w jakiej
    grupie dzieci statystycznie rozwijają się lepiej.
    Za mała grupa, np 10 dzieci, powoduje, że wiele jednostek nie znajdzie
    odpowiedniego kolegi do zabawy, a więc rozwoju.
    Uważam, że klasa optymalna powinna mieć około 18-24 dzieci.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 9. Data: 2015-10-22 13:16:40
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Wed, 21 Oct 2015 20:26:26 +0200, w <n08lda$r3b$1@node1.news.atman.pl>, Maciek
    <m...@n...pl> napisał(-a):

> [...]
    > bezpieczeństwa dzieciom, które realizują obowiązek szkolny. Jeśli jeden
    > nauczyciel sobie nie radzi, tzn. że coś jest nie tak z nauczycielem,

    Tak, przejmuje, ale nie gwarantuje, że dzieci sobie nie zrobią krzywdy.

    Jeżeli Twoje dziecko spadnie ze schodów, to będzie to wina szkoły? Bo pani nie
    trzymała za rączkę?

  • 10. Data: 2015-10-22 14:04:16
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-10-22 o 13:16, rg pisze:
    > Tak, przejmuje, ale nie gwarantuje, że dzieci sobie nie zrobią krzywdy.
    > Jeżeli Twoje dziecko spadnie ze schodów, to będzie to wina szkoły? Bo pani nie
    > trzymała za rączkę?
    Jeśli spadnie, bo np. na przerwę obiadową zostaną na raz wypuszczeni
    uczniowie wszystkich klas i na schodach nastąpi stratowanie słabszych
    egzemplarzy, to pewnie będzie wina dziecka, jak przy każdym wypadku w
    szkole?

    Maciek