  • 1. Data: 2015-10-29 08:41:04
    Temat: wydzielenie odrębnej własności we wspólnocie małżeńskiej
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    Witajcie

    Temat może nie do końca oddaje to o co chcę zapytać, ale jest chyba najbardziej
    zbliżony.

    Sytuacja wygląda następująco.

    Jest małżeństwo, w trakcie jego trwania nabyło ono spółdzielcze własnościowe prawo do
    lokalu, pod jego wykupienie został zaciągnięty kredyt hipoteczny, pod hipotekę tegoż
    lokalu.
    W spółdzielni, w księgach i kredycie występują wspólnie. Na chwilę obecną
    zastanawiają się jak to zrobić, aby to prawo było odrębną własnością jednego z nich.

    Pytanie czy się da to zrobić i jeśli tak, to od czego zacząć. Chcą osiągnąć taki
    efekt, aby jeśli kiedyś przyjdzie im do głowy się rozwodzić, prawo przypadło jednemu
    z nich i drugie nie miało nic do tego. Kredyt będą spłacać jeszcze koleje 20 lat.

    Da się to zrobić bez rozdzielności majątkowej, jakimś np. oświadczeniem woli u
    notariusza czy jakoś inaczej?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 2. Data: 2015-10-29 17:52:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szerszen wrote:
> [...]
    >
    > Da się to zrobić bez rozdzielności majątkowej, jakimś np. oświadczeniem woli u

    rozdzielność majątkowa nie musi dotyczyć całości majątku.
    Jak przedstawisz sprawę notariuszowi, to nie powiniem miec z tym problemu.

  • 3. Data: 2015-10-30 09:34:20
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 29 Oct 2015 11:52:53 -0500
    witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Jak przedstawisz sprawę notariuszowi, to nie powiniem miec z tym problemu.

    Dzięki.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń